Gå til innhold

Dell PC


Ullsokk

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har akkurat installert zalman cnps 5100cu og på sakteste nivå på viften (2800) ligger idle temperaturen min på 40 grader og det med en chassis temp på 33 grader.

(Stoler ikke helt på den chassistemperaturen. Tror ikke det er så varmt inni kassa mi.)

 

Bråker ikke i det hele tatt.

Veldig solid feste og virker veldig solid i kvalitet.

kjøpte en chims som jeg la på prosessoren i tillegg. Tror det kan være lurt etter som den er ganske tung å montere og en glipper raskt.

 

Hvordan den andre kjøleren er veit jeg ikke.

 

De temperaturene her får jeg på min xp1700+ på msi k7t266a-pr2-ru.

Har litt vifter i kass+en i døra så en god del friskluft er tilgjengelig inni kabinettet.

Lenke til kommentar

Du kan se om en bios oppdatering klarer jobben på hovedkortet, men om det er spesialhovedkort som dell har laget selv så kan det hende du sliter med å få åpnet mulighetene i bios. Er det et standard hovedkort fra en eller annen produsent så sjekk produsenten sine hjemmesider, men for all del ta backup av viktige data først.

 

Du får zalman 5100cu ganske billig på netconnection.

Jeg la inn bestilling tirsdag (02.04) betalte med visa og fikk pakken den 04.04.

Raskeste jeg har vært borti.

 

 

[ Denne Melding var redigert av: Stonescream på 2002-04-05 20:25 ]

Lenke til kommentar

Jeg vet at Dell får spesial laget BIOS til sine HK (vet ikke om HK også er spesial laget) for at folk ikke skal kunne overklokke. Mulig du kan finne riktig BIOS hos de som har laget HK, men da må du finne ut hvem det er (har lest at MSI fikk en kontrakt med Dell for å lage HK for dem, men vet ikke om de har begynt å levere enda).

 

NB! Bruker du BIOS fra noen andre enn Dell så mister garantien, viktig å huske på det.

 

Telcontar

Lenke til kommentar

Jeg har siste Bios oppdateringen....*sukk* DELL har spesial laget hovedkort og bios... men på netconnection står det: Den nye viften fra Zalman i 5000-serien som passer til AMD XP opptil 2100+, samt Pentium 4 socket 423 over 2Ghz...jeg har Socket 478, betyr det da at den ikke passer?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...