Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dette her ser jo drit bra ut.  :thumbup:
Blir koslig dette! Orntlig retro  :cool:
Keep on moddin :dremel:

Thanx mates!

 

Niiiice prosjekt håper du tar deg tid til å fullføre...  :w00t:

Yes, I will! ;)

Litt sent, men gratulerer med forlovelsen  :love:

Takker!! :love: Love you Veronica!

 

genial modd :thumbup:

kom vist j**** sent men jeg så ikke denne før nå :blush:

Better late, then ever!!! Thanx!

 

Takker alle for god tilbakemelding!

Har prøvekjørt boksen nå! bilder ligger klare, bare å få lagt dem ut!

 

bunnlose

Endret av bunnlose
Lenke til kommentar

Oppdatering!!!! WOOHOOOO!!!

En liten test-montering og prøvekjøring av Glizet!

 

Men først kan eg gi dere et bilde av det eg har snakka om før noen ganger, festingen av glassplata til kassa. Massevis av RTV-silikon!

duett_oversikt_rtv_400.jpg

Sånn ble det seende ut, ikkje veldig pent, men det er ikkje så veldig farlig. Har brukt en liten bit med vulk-tape rundtomkring for å få litt avstand og dempe litt mot kassa. Ganke greit =)

 

Så her forleden dag tok eg og trøkka i noe gammel hardware eg hadde liggende her på jobb. Bare for å se att det faktisk gikk å få det på plass og se om det ble noen komplikasjoner. Og det ble det nødvendigvis.. ;)

 

Som eg før har påstått, så måtte eg ha en laaang atx psu kabel. Og det gikk akuratt!

duett_test_langnokatxpsu_400.jpg

 

Ser egentlig ganske fett ut under! digg å koble til å se att det passer, etter alle timene med pussing og saging og borring og styring.. :thumbup:

duett_test_under_400.jpg

 

Men det er alltid noe, og det slår meg att eg ikkje kan bruke en vanlig 60cm IDE kabel til å koble til dvd-rommet...

duett_test_forkortidekabel_400.jpg

Så her må eg nok gå til innkjøp av en lang idekabel. (already done, den var mer enn lang nok, 80cm rund fra clas'ern. funka fint som snus! (utenom att snus suger) )

Det som også var tilfellet var att power/resetswitch-kablene var en tanke kort! kanskje eg rett og slett må skyøyte de en gang til.. :(

 

MEN TIL SLUTT VIRKER DET!!

For å illustrere det måtte eg koble til noe power/hdd leds =)

duett_test_virker_400.jpg

And it feels goood!!

Sjøl om hd'en eg brukte var fra en gammel 386 bærbar eg knerta for ikkje lenge siden og det bare var dos og NC på, så var det en god følelse =)

 

Og så i god og gammel Overklokking ånd, så tar mi med et lite stemningsbilde :D

duett_test_oversikt_400.jpg

Sweet! If I have to say it myself..

 

Og så.. siden eg var så godt i gang, så tar eg med et par bilder av et emne eg kanskje tenkte å bruke til å lukke igjen duetten bakpå. Fordi her trenger eg litt hjelp av noen som har litt mer skilz på snekkring enn det eg har.

duett_bakplate_emne_400.jpg

Og et litt tett på..

duett_bakplate_emne_tettpaa_400.jpg

Duger denne tror dere snekker guruer?

Noen idèer? Er litt blank, alle forslag taes i mot med takk!

 

jau! Det var vel alt for denne gang =)

 

 

bunnlose

Endret av bunnlose
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 4 uker senere...
  • 3 måneder senere...

AI AI AI AI!!!

 

Dette er ikkje bra.

Prosjektet har stått "på stedet hvil" ALT for lenge nå.

Det har forskjellige grunner, en av de er mindre tid til knoting på jobb, er jo ferdig som lærling, og må gjøre intektsbringende arbeid i ny og ne. Andre ting som planlegging av bryllup tar jo en del tid, og eg har prioritert madamen fremfor pc ting, (kan være lurt siden bryllupet står innen 6 uker, altså 4 juni :D)

 

Dessuten står eg fast. Er veldig usikker på kordan eg skal få sammen driten. Har ei plate stående her, men er veldig usikker på kordan eg skal få det til, få bakplate på greiene uten att det blir vanskelig å modde og slikt.

En annen ting har vært att eg ikkje har hatt penger til å kjøpe hardware å ha i, og siden eg er en hardware person, så er det ikkje så kult i lengden å mekke noe til en hardware en ikkje har enda. men når hardwaren står der og skriker til deg, da blir det mer interesant ;)

SÅÅÅ, dermed fekk eg meg faktisk det eg var ute etter av hw.

Hadde lyst på en P4 NW av grei kaliber. (FYYYY, ja, vet.. eg har holdt meg til AMD ganske lenge, men den skal være stabil og kald, just what I need).

Ja, altså en P4 2,66 NW kjøpte eg, med tilhørende hk og ram. da begynner det å ligne noe.

Så kanskje dette hjelper på lysten? mulig det, eneste er att det er lite tid til slikt rett før bryllupet, og etter det så er det bryllupsreise :D :D. 2 uker til Chios. Så da får vi se da =)

 

Så poenget med denne posten,

eg lever, det gjør prosjektet også,

og eg kommer strekere tilbake!:p

 

c u arround!!

Lenke til kommentar

El Netzor, om du leser litt nøyere så er det spurt om det flere ganger.

Han som eide den hadde fått tak i en til, eg ville ha kassa og han trengte egentlig bare innmaten, så han tok den og skulle lage en komplett uttav de to.

Så ingen ting er tapt eller kasta =)

 

mvh

bunnlose

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

vanskelig å forklare dette, men hva om du tar å lager ei ramme som du monterer bakplata på. Så lager du henglser nede og på den måten får du ei dør som du bare kan vippe ned når du skal skifte litt hardware. 2 eller 3 henglser i bunn og bare en magnet eller 4 oppe og en knott til å dra i når døra skal åpnes?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Stonescream:

ja, det er noe sånnt eg har hatt i tankene. eneste er fullføringen. siden er ikkje helt har skillsene på snekkring, så der det litt utfordring.

har begynnt litt på det. har skjært til plata, men den ble litt skeiv siden eg brukte stikksag, lett for å lage svinger da. så om eg klarer å sage beint, så går det nok greit.

jaja.. vi får se.. nå er det i skrivende stund 20 dager og noen timer til eg skal i ilden :S :S :D :D

da skal vi smies ja! og det på skapelig vis =)

så når det er over, kanskje eg har råd til noe hardware også ;)

 

bunnlose

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

OOHH kjæri mi tii!

Nå har det snart gått et år uten at oppateringer og framgang i prosjektet. :S *slem lama*

 

Vel vel, men nå kan det jo henne ting begynner å skje, fordi vi (meg og min kone) har kjøpt oss leilighet!! Helt egen, der vi kan gjøre akkuratt det vi vil :D :D

 

Så da er det duket for å blåse liv i HTPC prosjeket siden det nå er muligheter for å få plass til den noe sted, i motsetning til her som vi bor nå.. 45kvm er ikkje så mye å boltre seg på.

 

Hardwaren er stort sett klar.

Et AOpen hovedkort, P4 2.66, 1g ram, R9700pro AIW (dette er nå frigjort til prosjetet siden eg har kjøpt meg ny pc) og en systemdisk på 40g.

 

Denne vil i all hovdsak bli brukt til å spille av filmer og musikk fra filserveren (som eg også forøvring er snart ferdig med).

 

Så alt ligger til rette for att i løpet av vinteren og våren at ting begynner å falle på plass! :woot:

 

That's all for now!

 

*løpe tilbake til ryddingen*

 

bunnlose

Lenke til kommentar

Leste noen snakket om å plassere en høytaller som erstatning for den originale, men etter å ha last log'en så langt tror jeg jeg muligens har en fetere ide':

 

Hva med å plassere en 120mm-vifte med led's av noe fargeslag bak gitteret der? Du kunne muligens moddet en 120mm led-vifte til å ha hvite lys, så det ikke blir for fargesprakende. På den måten kan du også bruke viften til ventilasjon, som enhver pc trenger, så slipper du unødvendige hull i den pene tre-kassa. Hva sier du/dere?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...