Gå til innhold

Får ikke prosessoren oppp i maks hastighet


karlfr

Anbefalte innlegg

Prøver igjen for hjelp, for jeg får ikke løst problemet. Har en Bærbar Compag Evo n600 som kjører på 730 Mhz enda den er på 1066. Hvor kan problemet være? Prøvd å juster always on på strømmen på kontroll panelet og skrudd av speedstep'en i BIOS.

 

Begynner virkelig å bli frustrert nå, og setter pris på alle mulge tips!!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette var litt av en nøtt, letet etter en løsning på HPs supportforum, men fant ingen med samme problem på en n600(c?). Anbefaler deg å ta kontakt med HP Support for å finne en løsning på dette. Det er høyst sannsynlig at de anbefaler deg å oppdatere BIOS-en (noe jeg også tror er problemets kjerne), men i tilfelle jeg gikk glipp av noe anbefaler jeg at du tar kontakt med de først, som sagt.

 

Mvh kjello2 (jeg har skiftet brukernavn, det nye er ponke)

Endret av kjello2
Lenke til kommentar

Ja, prøvd mye men finner ikke ut noe. Sendt et par mail til de, men sier bare at jeg må sjekke strøm inst. og sånn. I den siste mailen sa de at den jobbet sansynligvis på 730 normalt og at den gikk opp til 1066 når det behøvdes! tusen takk for at du prøvd i alle fall. begynner å bli frustrerende det her nå!!

Lenke til kommentar
Ja, prøvd mye men finner ikke ut noe. Sendt et par mail til de, men sier bare at jeg må sjekke strøm inst. og sånn. I den siste mailen sa de at den jobbet sansynligvis på 730 normalt og at den gikk opp til 1066 når det behøvdes! tusen takk for at du prøvd i alle fall. begynner å bli frustrerende det her nå!!

Da har du vel bare en ting igjen å teste; oppdatere bios.

 

Mvh kjello2 (jeg har skiftet brukernavn, det nye er ponke)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Når du disabler speedstep i bios, er det ikke uvanlig at cpu'en blir satt til laverste hastighet som default. Ha speedstep aktiv. Sliter forøvrig med nesten det samme problemet på min Inspiron 510m. Når den går på strøm og lader så er det full gass-> 1400mhz. Når batteriet er fulladet, så går hastigheten ned på enten 560mhz eller 700 mhz. Hvis jeg går inn på min datamaskin->egenskaper og bare blar litt uten å endre noe, legger ned "egenskaper" og tar det opp igjen etter dette, så ligger den på 1400 mhz. Funny shit! Speedstep virker litt ustabilt, og jeg får ikke valgt at jeg vil ha pc'n på 1400mhz når den er tilkoblet strømnettet som default. :angry:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...