jering Skrevet 27. april 2004 Skrevet 27. april 2004 (endret) Har et Zyxel Prestige 650R-13 DSL modem og en Jensen Wireless Router med en innebygd 4 porters switch. Fast IP er satt på begge; Router: 192.168.62.1 (DHCP enabled, IP-range: 50-100) DSL modem: 192.168.62.2 (DHCP disabled) Når jeg kobler en laptop på LAN-utgangen og setter 192.168.62.1 som statisk IP får jeg pinget 192.168.62.2 men ikke koblet til via webgrensesnittet. Men telnet funket, så jeg fikk sett over de innstillingene jeg var ute etter. Men når jeg kobler på routeren igjen, og setter laptopen på routeren så får jeg ikke pinget 192.168.62.2 og dermed ikke koblet opp mot den med verken webgrensesnitt eller telnet. Forslag til hvorfor jeg ikke får kontakt med den via routeren? Har også et annet problem jeg mistenker routeren for, så jeg vurderer å dra og bytte den til en 3Com router med tilsvarende egenskaper imorgen. Edit: Etter det jeg har funnet ut via MTUlink, må DSL linja kobles fra, PC`en kobles rett inn på LAN utgangen på modemet med fast IP i samme range. Da får man kontakt. Synd det ikke går via routeren...menmen, sånn er det. Endret 28. april 2004 av jering
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå