Gå til innhold

Func musmatta er oppskrytt


Anbefalte innlegg

Har brukt func musmatta i eitt år no, men eg var aldri noko særleg fornøyd med den. Var altfor glatt og gav for lite kontroll, speler UT der ein må snu seg i alle retningar nesten heile tida, så med høg eller middels sense var den for glatt til å gjera presise skot. Fann ut etterkvart at eg måtte skru mushastigheiten langt ned for optimal bruk, men då enda eg opp med at distansen for å snu seg 360 grader var lengre enn breidden på musmatta. Ingen heldig situasjon i UT at ein må løfta musa ofta.

Gummien som skal holda musmatta på plass er heller ikkje noko å skryta av, musmatta flyttar lett på seg under speling.

I tillegg blir jo overflata fort slitt.

Det mest positive er clipsen som heldt ledningen på plass.

 

Fann derfor ut at eg måtte gå til innkjøp av ei større (og betre) musmatta. Leita etter det ei stund. Det viste seg at det beste alternativet var å bestilla Qpad Gamer frå Sverige, sidan den var stor (40,5x28,5 cm) og har knust func i samtlege testar eg har lese. Var verdt det sjølv om det blei dyr toll. =\ Qpad gir betre kontroll og presisjon, overflata er mykje betre sjølv om gliden er omtrent den samme som func sin. Den ligg mykje betre på bordet, sidan den er stor og tung med rifla gummi på undersida, er nesten ikkje til å rikka. Og så kan eg skru mushastigheiten way way down viss eg skulle ynskja det og fortsatt ha nok rom å manøvrera på utan å løfta musa.

 

Eg trur faktisk blå tøymatter til 15 kr gjer ein lika god jobb som func for mitt behov. hehe

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hehe, eg synest berre at det er så mykje uhemma og kanskje ufortjent skryt av func på dette forumet. Og eg har prøvd ein del billig musmatter eg likte lika godt, så såleis synest eg ikkje func er verdt prisen den blir solgt for.

 

Det har kanskje noko med kva spel ein speler òg. Func funker kanskje bra i spel som CS?

Lenke til kommentar

fenris1911: Det er rart at to personer kan oppleve et produkt så forskjellig. Jeg kan ikke si jeg opplever de negative tingene du nevner. Kan selvfølgelig hende at spillene har en del å si. Jeg spiller ikke så mye UT. Men en del andre FPS-spill blir det. Når det gjelder problemet ditt med at matta glir på pulten, så vil jeg anbefale deg å tørke støv under den. Gummi mot en ren bordplate, det sitter! :)

Lenke til kommentar

Er heller ikke kjempeimponert av fUnc men av helt andre grunner. Til å begynne med var den fin og glatt men nå er den så slitt at det bare lugger. Er derfor blitt nødt til å gå over til den rue siden som nå er mye glattere enn den "glatte". Dessuten krøller gummien seg etterhvert slik at selve plata blir hevet opp litt. Ikke veldig imponert. Blir Icemat eller Steelpad 4S neste gang for meg.

Lenke til kommentar
Er heller ikke kjempeimponert av fUnc men av helt andre grunner. Til å begynne med var den fin og glatt men nå er den så slitt at det bare lugger. Er derfor blitt nødt til å gå over til den rue siden som nå er mye glattere enn den "glatte". Dessuten krøller gummien seg etterhvert slik at selve plata blir hevet opp litt. Ikke veldig imponert. Blir Icemat eller Steelpad 4S neste gang for meg.

Gummien vil krølle seg ja hvis du har den liggende helt på bordkanten. Har hatt fUnc 1030 i cirka ett år og det er ingen defekter med gummien. Jeg tror ikke levetiden til en fUnc er beregnet mye over 12-24 måneder per side, avhengig av hvor intenst bruket er - slik at jeg må se meg om etter en ny snart. Merker det på den "glatte" siden på cirka samme måte som du beskriver.

 

Jeg vurderer enten en aluminiumsmatte eller en tynn tøymatte, gjerne 30-35cm bred (dvs 5-10 cm bredere enn fUnc).

Lenke til kommentar

Jeg syntes og fUnc er oppskrytt. Argumentet om at kun "pro's" trenger gode matter syntes jeg ikke noe om heller. Jeg kom på 1. plass i CS på ett lan med 100 deltagere, og jeg bruker da blå tøymatte.

Den matten du er mest vant med er også den beste, og da må det gjerne være matte av tøy, metall, skuddsikkert glass eller bare bordplata.

Lenke til kommentar
Gummien vil krølle seg ja hvis du har den liggende helt på bordkanten. Har hatt fUnc 1030 i cirka ett år og det er ingen defekter med gummien. Jeg tror ikke levetiden til en fUnc er beregnet mye over 12-24 måneder per side, avhengig av hvor intenst bruket er - slik at jeg må se meg om etter en ny snart. Merker det på den "glatte" siden på cirka samme måte som du beskriver.

 

Jeg vurderer enten en aluminiumsmatte eller en tynn tøymatte, gjerne 30-35cm bred (dvs 5-10 cm bredere enn fUnc).

Det kan godt være at det er tilfelle men nærmeste kant for fUnc'en min er 10-15 cm så min har bare krøllet seg uten noe spesielt bedre grunn enn det. I "bulen" under matta er det ca 1 cm opp fra bordet til undersiden på gummien. Det holder bare ikke - skikkelig falmet er den også, ikke så fin orange som den en gang var. Hadde forventet meg mer til den prisen må jeg si.

Lenke til kommentar

Har hattt mange forskjellige "matter" men sålangt har func vært den beste jeg har hatt. Har absolutt ingenting negativt å si. Måtte i såfall være at den oransje gummidelen har mistet fargen noen steder....

 

Edit: Matta er bra, men prisen er dog i stivste laget for ei plastplate.

Endret av Vice
Lenke til kommentar
Fann derfor ut at eg måtte gå til innkjøp av ei større (og betre) musmatta. Leita etter det ei stund. Det viste seg at det beste alternativet var å bestilla Qpad Gamer frå Sverige, sidan den var stor (40,5x28,5 cm) og har knust func i samtlege testar eg har lese. Var verdt det sjølv om det blei dyr toll. =\ Qpad gir betre kontroll og presisjon, overflata er mykje betre sjølv om gliden er omtrent den samme som func sin. Den ligg mykje betre på bordet, sidan den er stor og tung med rifla gummi på undersida, er nesten ikkje til å rikka. Og så kan eg skru mushastigheiten way way down viss eg skulle ynskja det og fortsatt ha nok rom å manøvrera på utan å løfta musa.

Men jeg lurer på hvorfor du ikke bestillte den i Norge? Du får den jo her: http://www.musematter.no/mode-gamer/mode-gamer.html til 299 inkl frakt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...