Gå til innhold

Hvilket merke DDR RAM og hvilken vifte?


JimDandy

Anbefalte innlegg

Heisann, har tenkt å bestille meg noe nye greier i kveld og hadde lyst på litt feedback.

Dette er det jeg vet sikkert at jeg skal ha, fra Komplett.no:

 

-AMD Athlon XP3200+ 2.2 GHz Socket A 400MHz, 512KB Barton, BOXED

(webpris: 1805,-)

-Asus A7N8X-E Deluxe hovedkort Socket A nForce2 Ultra400/MCP-T,GbLAN,Firewire

(webpris: 995,)

-Creative SB Audigy 2 PCI Lydkort m/1394,THX, DD EX6.1, Bulk

(webpris: 695,-)

-Seagate Barracuda 7200.7 200GB IDE ATA/100 8MB cache 7200RPM

(webpris: 1095,-)

-Western Digital Raptor 74GB S-ATA 8MB cache 10000RPM

(webpris: 1975,-)

 

Det jeg trenger nå er å velge RAM og for en gangs skyld lurte jeg på om jeg skulle "ta han heilt ut" å kjøpe skikkelig snafs. Jeg ønsker 1GB RAM av type PC3200 for å utnytte hovedkortet fullt ut, samtidig hadde vært veldig greit å ha kvalitets RAM å ta med til et fremtidig hovedkort for en 939 CPU. Så vidt jeg vet er det Corsair og Crucial som er "kongene", personlig har jeg alltid godt for TwinMos pga. prisen.

Noen forslag her?

 

Trenger også en vifte til den prosessoren, a la Silent Twin som jeg har på min nåværende 1.4 AMD. Det vil si lydløs og virkelig avkjølende. En link hadde vært fint :p

 

Takk for at du leste.

 

Jim

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann sveisann CR :yes:

 

Prossoren du har valgt (boxed)er med vifte. Anbefaler å kjøpe uten.

Vil heller ikke anbefale deg xp3200, spar deg litt penger og kjøp deg xp2500 i stede. Har hatt 8-9 av dem i hus alle har klokket xp3200 uten økning av vc.

Ville sammtidig ha byttet asus kortet du har valgt med abit nf7-s.v2.0.

Har hatt begge og abit kortet er rett å slett bedre.

Siden du skal bestille fra komplett og skal ha kvalitetsram er det bare å gå for corsair twinx 3200, kjappeste ramen de har der til amd system + kvalitet.

Vifter er jeg ikke så inne på siden de virker som du vil ha en stille en har selv en coolermaster aero7 med justering av viftehastighet og er strålende fornøyd med den, stille på lav hastighet og god kjøling på litt høyere(klokker en del).

 

Lykke til med valget

Lenke til kommentar

Jeg har allerede det hovedkortet selv også, men trenger ett nytt et da min nåværende PC går over til å bli en game server. Jeg liker det svært godt :)

netshop Her er forresten et svinbra tilbud på Corsair RAM jeg tror jeg nesten slå til på.

Og så tror jeg kanskje det vil være mer lønnsomt å jekke ned prosessoren noen hakk, å heller overklokke den "trygt", hehe. Har aldri gjort det før, men har forstått at det ikke er noen big deal om man bare gjør litt undersøkelser å er sikker på kjølinga.

Denne her virker grei til det:

AMD Athlon XP2500+ 1.833 GHz Socket A 333MHz, 512KB Barton, OEM

og den koster bare 695.

Tenker jeg også venter med å kjøpe Western Digital's Raptor og heller kjøper to

Seagate Barracuda 7200.7 200GB IDE ATA/100 8MB cache 7200RPM for å ha i RAID 0.

 

Svinger fortsatt i forskejllige retninger, men RAM'en og hoverkortet er bankers, thihi.

Tar jo evigheter p finne et bra kabinet, imho [sukk].

 

Tilbake til leitinga

Takker for all feedback til nå. Keep it coming :D

 

Jim

Endret av JimDandy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...