Gå til innhold

Hvordan ta kopi av DVD filmer?


Anbefalte innlegg

Her sett meg lei på at mine 2 sønner hærper mine DVD filmer og lurer derfor på hvordan jeg kan ta backup av mine DVD filmer?

 

Det jeg har prøvd er å la AnyDVD kjøre i bakgrunnen og dekryptere filmen mens DVD-Shrink coder den om til harddisk folder, men når jeg skal brenne den ut med Clone DVD så får jeg en eller annen feilmelding og at programmet må avslutte.

 

Kan ikke en eller annen lage en Åssen ta kopi av DINE EGNE DVD plater sticky tråd?

 

Eller å annbefale meg om hvordan jeg skal gå frem for å gjøre det her!

 

Takker for svar :thumbup:

Endret av Hooligan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Rip filmen til harddisk med DVD Shrink

 

2. Lag ett image av filene som er rippet til HD med IMGTool

 

3. Brenn så til DVD med Nero (eller tilsvarende brenneprogram som støtter .NRG fil-formatet)

 

 

Håper dette hjelper! :)

 

EDIT: Det er selfølgelig masse options som kan diskuteres, og konfigurasjon for encoding osv. men dette er fremgangsmåten jeg bruker, og linker til programmene jeg synes er best til formålet.

Endret av j0sh
Lenke til kommentar
1. Rip filmen til harddisk med DVD Shrink

 

2. Lag ett image av filene som er rippet til HD med IMGTool

 

3. Brenn så til DVD med Nero (eller tilsvarende brenneprogram som støtter .NRG fil-formatet)

 

 

Håper dette hjelper! :)

 

EDIT: Det er selfølgelig masse options som kan diskuteres, og konfigurasjon for encoding osv. men dette er fremgangsmåten jeg bruker, og linker til programmene jeg synes er best til formålet.

Hvordan skal jeg rippe filmen? med sånn "filer til harddisk" eller iso?

Lenke til kommentar

Hvis det er en eller anen som føler at den har en komplett guide til hvordan man kan ta backup av sine egene DVD filmer så hadde det vært fint om de hadde postet den her så en moderator kunne satt den opp som en sticky!

 

1. nevn hvilken programmer du bruker (ikke for avanserte programmer og gjærene gratis programmer)

 

2 sett opp punkt for punkt hva man skal gjøre (beskrivende!)

 

Hadde satt utrolig pris på dette :thumbup:

Lenke til kommentar

1. Last ned siste versjon av Dvd-shrink dersom du ikke har den.

2. Velg bort de undertekstene, ekstra materiale og språkfilene du evt ikke vil beholde.

3. Kopier disken over til HDD.

4. Velg Dvd-video i Nero

5. Dra de kopierte filene over i VIDEO_TS mappen

6. Brenn disken

 

Simple as that.

For mer detaljert beskrivelse; sjekk tidligere linker til dinside.no og itavisen.no

 

Dersom filmene er av en annen sone enn det dvd-leseren din er stillt inn på, kan du bruke any-dvd til å oppheve denne.

Ellers trenger du ikke noe annet program enn Dvd-shrink og Nero

Endret av Eriond
Lenke til kommentar
vet noen hvorfor mine filmer som jeg brenner i nero (etter bruk av dvdshrink), blir helt rare etter rundt 20 minutters avspilling?

 

har feilbrent 6 dvd-er på dette, fint om noen hadde et ordentlig svar

Hvilke dvd plater og hvordan dvd brenner har du?

 

Til trådstarter: Gjør som fler andre her har sagt. Last ned nyeste DVD Shrink, ha Nero installert på maskina så gjør DVD Shrink nesten hele jobben for deg. Det eneste du trenger er å velge audio og subtitles samt hvor mye du vil komprimere DVD'en hvis du må. Genialt program!

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...