Gå til innhold

Hva er problemet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min far kjøpte dessverre en PC på Telehuset, og til min store sorg falt valget på en maskin med en Celeron prosessor (2,6 GHz). Han bestilte i tillegg ADSL (704 kbps).

Maskinen har følgende specs:

- Celeron 2,6 GHz

- 256 MB RAM

- ATI Radeon 9200 med 128 MB RAM

Jeg hadde håpet å få spilt litt CS når jeg var hjemme på ferie, men jeg har oppdaget at FPS er svært ustabil. Hver gang det dukker opp andre spillere hakker alt og stopper nesten helt opp. Jeg har oppdatert drivere og prøvd alt for å få opp fps, men problemet med at alt stopper opp får jeg ikke has på.

Ping'en virker ok, og rates er 18500, cl_updaterate 80, cl_cmdrate 80.

Jeg forstår ikke hvorfor det går så tregt og hakkete. I tillegg sliter windows hvis jeg har mange programmer oppe som jeg veksler mellom. Jeg har tenkt på at det er litt for lite RAM på maskinen. Synes også at ytelsen fra Radeon-kortet er temmelig dårlig. Har dere noen synspunkter på hva som kan være galt?

Hilsen K

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har opplevd det før med samme kortet, men jeg tror ikke det er problemet... 256 mb ram burde holde men er alikevel litt lite, særlig hvis det er treg ram, ta fram skrutrekkeren og finn ut hvaslgs hastighet det er på ram'n (burde være en hvit klistrelapp på selve brikken(e))

Skrevet

Hei,

takk for tilbakemelding. Jeg bruker XP Home og spiller 1.6 med open GL. Har ikke tatt frem skrutrekkeren, men jeg bør vel ta en titt. Virker som om det er prosessoren eller minnet, og jeg vurderer nesten å kaste hele kassa når det skurer og drar seg av gårde. Ingen racer, dette her, nei.....

Skrevet
Hei,

takk for tilbakemelding. Jeg bruker XP Home og spiller 1.6 med open GL. Har ikke tatt frem skrutrekkeren, men jeg bør vel ta en titt. Virker som om det er prosessoren eller minnet, og jeg vurderer nesten å kaste hele kassa når det skurer og drar seg av gårde. Ingen racer, dette her, nei.....

[Gammel_vis_mann-mode]Hvorfor ledet de ikke deres far vekk fra denne helvetesmaskin?[/Gammel_vis_mann-mode]

Skrevet

Hvilke drivere kjører du? Hvis du kjører ATI sine så prøv Omega sine. Jeg kjører dem og alt fungerte bedre etter det. Etter mine erfaringer. Har selv 9800 Pro så vet ikke om det har samme effekt hos deg. Men er verdt forsøket.

Omega Driverne

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...