Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hva er best? ADSL isp


Anbefalte innlegg

catch er bra :thumbs:

...og dyrt

Dyrt?

 

Jeg betaler 499.- mnd for 1700/512. Linjen yter 225 KB/s ned, og 65 KB/s opp. Tilsvarer 1800/520.

Velger du telenor så vil du få 256 ut, men ytelsen er kun 200-210. Noe som gir deg usle 26 KB/s.

 

Catch har valgt å ikke bruke ATM, og kjører kun rent ethernet. Dette gir svært god ping, og det er nettopp dette Catch satser på. Gode stabile linjer til de som leecher eller spiller mye.

 

Stabiliteten til catch er udiskutabel. Det samme er kompetansen til de som jobber der. Ventetid ved en hendveldelse er ikke eksisterende. Samme med mail, man får svar svært raskt.

 

 

 

I fare for å virke som en 14is, så sier jeg; Telenor SUCKS! De er noen forbanna kjeltringer.

De reklamerer med good ping på CS, hva slags salgstriks er det a?

 

499 er i alle fall ikke det billigste, og det kommer helt ann på hvor du bor om du får bra ut/inn hastighet!

 

Hvor bor du forresten?

 

Om man veit det så er det lettere å si hva som er bra/dårlig

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bor i Nord Norge/Troms/Balsfjord/Slettmo :p langt ute i øde marka.. he he he.. Nærheten av tromsø :D

 

Kan jo spinne lit vidre på denne tråden ;

 

Hva mener dere er best å få ADSL/bredband gjennom?

 

#kabel-tv

#telefon

#fiber

#antenne/satelitt

Endret av posse
Lenke til kommentar

Har aldri hatt nede tid, træg linje, eller andre symptomer som skulle tilsi en ustabil linje. Har nå linje fra Telenor.

Har hatt fra Bluecom, denne var delvis nede i en mnd. fordi dem ikke fikk reprasjoner på linjene sine. Når linja var der fikk jeg aldri full output på linja. lå på 1700-1800 kbps nå på telenor ligger jeg på 2086 kbps hele tiden. uansett tid på døgnet.

Lenke til kommentar

dette gjelder desverre alle Linjer som er basert på adsl teknologi, siden dem ikke er full duplex. det vil alltids strupe download hastigheten når du sender noe ut også.

Har noe med teknologien og gjøre.. sdsl blir en helt annen ting, her går det som det renner begge veiene

Endret av darksoul1900
Lenke til kommentar
dette gjelder desverre alle Linjer som er basert på adsl teknologi, siden dem ikke er full duplex. det vil alltids strupe download hastigheten når du sender noe ut også.

Har noe med teknologien og gjøre.. sdsl blir en helt annen ting, her går det som det renner begge veiene

Gjelder ikke Catch i særlig stor grad. Jeg mister kun 5-6 KB/s av opp og ned hastighet når jeg har trafikk begge veier.

Lenke til kommentar
dette gjelder desverre alle Linjer som er basert på adsl teknologi, siden dem ikke er full duplex. det vil alltids strupe download hastigheten når du sender noe ut også.

Har noe med teknologien og gjøre.. sdsl blir en helt annen ting, her går det som det renner begge veiene

ikke vær så bestemt på ting du ikke er sikker på..

 

for å bli bedre kjent med adsl og opp og ned lastning så anbefaler jeg:

 

Duplex og hvorfor linjen blir treg ved opplasting

Lenke til kommentar

har selv hatt nextgentel, aldri hatt noe problem med ustabilitet. men de er helt fryktelige når det kommer til kundeservice. er ikke spesielt morro å bruke 80 kroner på telefonregning for å ringe nextgentel for å spørre hvorfor man ikke har fått noen faktura de siste månedene.

Lenke til kommentar

hrmf, du har ikke gjort mye hjemmelekser nei. Du aner jo ingenting.

 

1. Finn ut hva slags forskjellige bredbånd du KAN få der du bor.

 

2. Ring de forskjellige leverandørene for informasjon og pris.

 

3. Bestem deg for hvilke alternativer som er aktuell i henhold til pris og slikt

 

4. kom tilbake så kan vi synse.

 

 

evt. betal noen for å gjøre den jobben. Jeg gidder ikke gjøre den for deg.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...