Gå til innhold

Kort DVD spiller


Anbefalte innlegg

Hei!

 

 

Først litt blablabla:

Har et "Chyang Fun e-Note" lav profil kabinett som planen var å bruke som HTPC. Har etterhvert klart å få PSU'en ganske stille så selve kabinettet er jeg fornøyd med. Tenkte egentlig jeg skulle bruke et lav profil Gainward TV kort, men har funnet ut at dette ikke egner seg til formålet Må derfor kjøpe et Hauppauge! WinTV PVR250 med en sånn en "card riser". Men da er DVD spilleren min for lang (20,5 cm) slik at TV kortet ikke får plass!

 

Til saken:

Noen som vet hvilke DVD spillere som er kortest og bråker minst? (Ikke slim)

 

Ivar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kortest: Helt klart Lite-On/Sony DVD spillere - og her er det snakk om cm i forskjell, ikke mm. Disse spillerene er ganske nøyaktig 17cm lange - kortere enn dette finnes ikke så vidt jeg vet.

 

Støyen på disse er helt ok, omtrent midt på treet - ihvertfall hvis du ser på film. Pås pill osv så bråker de litt grunnet høy rotasjons hastighet.

Lenke til kommentar

En annen mulighet hvis det skulle vise seg helt umulig å få plass til en DVD-spiller er å kjøpe Hauppauge WinTV PVR USB2 som er en ekstern boks.

 

Denne boksen bruker nøyaktig samme MPEG2 encoding-chip som PVR250/350-kortene, men krever USB 2.0 for høye capture bitrater.

 

For å lese mer om andres erfaringer med denne boksen så kan du bla lese her:

 

http://www.shspvr.com/forum/index.php?h=0&pf=0&c=8

 

 

WinTV PVR USB2 er en ekstern erstatning for PVR250-kortet (og har altså ikke MPEG2 hardware dekoding ).

 

Personlig har jeg et PVR-350 kort og er _sjeleglad_ for at jeg kjøpte PVR350 og ikke PVR250 kortet, pga hardware-dekodings støtten i PVR350-kortet rett ut på ekstern svideo-utgang på kortet. For TV-opptak i særdeleshet (som jo er interlacet) er det en gudegave å slippe å måtte gå omveien via grafikkortet på PCen og TVout fra dette, med alle kvalitetsforringelsene som interlacet --> progressivt --> interlacet TV-signal konverteringene som da er involvert vil medføre.

Lenke til kommentar
Som sagt over, vet jeg at Sony har ganske små DVD spillere. Men hadde jeg vært deg, ville jeg nok gått for en LiteOn siden jeg har ganske dårlig erfaring med Sony (CD-Brenner og DVD-CD Combo) men derimot ganske god erfaring med LiteOn.

Det var rart - siden Sony sine optiske enheter (utenom noen DVD-Brennere) er laget av Lite-On.....

 

Ihvertfall alle produsert de siste 18 månedene.

Lenke til kommentar

Følgende står på http://myhtpc.net/forum/viewtopic.php?t=5736

 

The PVR-350 has a dedicated MPEG2 decoder onboard, it is used to send decoded video directly out the s-video port. The PVR-350 is not a graphics card, it does not have the capabilities to display Windows or other data (such as DivX or XviD), it can only send MPEG1/2 to a TV*.

Furthermore the PVR-350's decoder is only for unencrypted MPEG: DVDs are encrypted and copy protected MPEG2 data, so they will not display out the s-video of the PVR-350. When using the PVR-350 to display data via myHTPC or any Windows application it uses software MPEG2 decoding just like a PVR-250. This makes the only real advantage of the PVR-350 its FM tuner should you want to record your favorite radio programs.

 

Når blir isåfall den decoder'n egentlig brukt?

 

EDIT: vurderer også ATIs eHome Wonder: http://www.videocapturecard.com/100-703141.html (Dette er kanskje litt offtopic)

 

Ivar

Endret av ivarka
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...