Gå til innhold

funker det og koble TV til G4 ti4800se

stidz

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei jeg lurer på om det funker og koble TV'en til et GeForce ti 4800se. står input på en sånn MSI greie som fulgte med.

det er en sånn en

DSC00831.jpg

og hvordan gjør jeg det i så fall?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjøpe deg sånn s-vhs kabel (har på elkjøp) som du plugger i scarten på Tven og plugge den andre enden i S-video porten på skjermkortet.

Skrevet
Kjøpe deg sånn s-vhs kabel (har på elkjøp) som du plugger i scarten på Tven og plugge den andre enden i S-video porten på skjermkortet.

Svært dårlig forslag. :nei:

Ingen TV-er gir s-video ut på scart. Resultat: svart/hvitt-bilde.

Løsning: Bruk phonokabel fra gul kontakt på scartadapter til video in på boksen du har. Og vil du ha lyd, må du ha en lydkabel fra scartadapteren til line in på lydkortet.

Skrevet (endret)
mener du en sånn en ?

Ja, hvis den har en bryter med valg in eller out på andre siden. Hvis den ikke har bryter, er det størst sansynlighet for at signalretningen er feil vei.

Edit:

Har du brukt adapteren til noe annet før? Hvis den er brukt f. eks. for å vise film fra videokamerea inn på scart på TV, så er signalretningen feil.

Endret av Mr D
Skrevet (endret)
mener du en sånn en ?

Ja, hvis den har en bryter med valg in eller out på andre siden. Hvis den ikke har bryter, er det størst sansynlighet for at signalretningen er feil vei.

Edit:

Har du brukt adapteren til noe annet før? Hvis den er brukt f. eks. for å vise film fra videokamerea inn på scart på TV, så er signalretningen feil.

den har en sånn switch in/out ja. men hvordan skal jeg finne TV'en på pc'en

EDIT: skal bruke den fra TV'en til pc'en. se tv bilde på pc'en. så er det klart :)

oi taz du fjerna det likt som jeg endra her. :p

Endret av stidz
Skrevet
... men hvordan skal jeg finne TV'en på pc'en
Det er ikke akkurat snakk om å finne TV-en. Du trenger programvare. Den burde vel fulgt med kortet, eller kanskje det er intergrert i driverne til skjermkortet? Er ikke så kjent med GF-kort, men til ATI-kort følger det med programvare som kalles multimediacenter.
Skrevet

Svært dårlig forslag. :nei:

Ingen TV-er gir s-video ut på scart. Resultat: svart/hvitt-bilde.

Løsning: Bruk phonokabel fra gul kontakt på scartadapter til video in på boksen du har. Og vil du ha lyd, må du ha en lydkabel fra scartadapteren til line in på lydkortet.

Nvidia kort kan sende composite signal gjennom S-video-kabel.

Skrevet
Nvidia kort kan sende composite signal gjennom S-video-kabel.
Og hva så? :roll:

Les før du svarer. Spørsmålet var om å ta signal fra TV til video in på skjermkortet og da er det mindre interessant om hva som kan komme ut fra skjermkortet...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...