Gå til innhold

Har du handlet


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg bare lurte på om noen av dere har handlet på spyshop.no før?

 

Jeg har selvfølgelig hørt spekulasjonene om det pga Stavanger ranet, men butikken er vel ikke dårligere pga det. De gjorde ikke noe galt liksom.

 

Grunnen til at jeg spør om dere har handlet der før, er for at de har mye utstyr som kan være bra å bruke i film.

 

Takk for alle svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

 

Jeg bare lurte på om noen av dere har handlet på spyshop.no før?

 

Jeg har selvfølgelig hørt spekulasjonene om det pga Stavanger ranet, men butikken er vel ikke dårligere pga det. De gjorde ikke noe galt liksom.

 

Grunnen til at jeg spør om dere har handlet der før, er for at de har mye utstyr som kan være bra å bruke i film.

 

Takk for alle svar :)

Å selge store deler av utstyret som ble brukt/kan ha blitt brukt under ranet KONTANT, og ikke opplyse om dette til politiet når de så hva som skjedde her i Stavanger, er galt. Å tie om en ulovlighet vil gjøre deg medskyldig i følge norsk lov.

Lenke til kommentar

og det er garantert at de som kjøpte utstyr fra butikken utførte ranet?...det er kanskje ikke noe særlig solidarisk, men ulovlig? neppe. Påtalemyndighetene skal iallefall ha det vanskelig med å bevise at spyshop folka satt inne med informasjon om at nettopp deres utstyr ble brukt i ranet... med mindre det det kommer frem at det er bekjente av spyshop folka som utførte ranet...

Lenke til kommentar
og det er garantert at de som kjøpte utstyr fra butikken utførte ranet?...det er kanskje ikke noe særlig solidarisk, men ulovlig? neppe. Påtalemyndighetene skal iallefall ha det vanskelig med å bevise at spyshop folka satt inne med informasjon om at nettopp deres utstyr ble brukt i ranet... med mindre det det kommer frem at det er bekjente av spyshop folka som utførte ranet...

Det var ikke det jeg skrev. Skal gjenta meg selv:

 

Når noen kommer å kjøper 10 skuddsikre vester, hjelmer, gassmasker, etc... og betaler for dette KONTANT (er snakk om mye penger her)

 

Noen dager/uker senere skjer ranet i Stavanger, dette er på nyhetene mange ganger til dagen på de fleste kanalene, samt i alle aviser.

 

Nå trenger du ikke å være smart for at det skal ringe en bjelle her. Velger selgeren på Spyshop å forholde seg taus om handelen (det trenger ikke å være noen relasjon, men det er politiet sin avgjørelse), blir han medskyldig ettersom han "hjalp" ranerene ved å ikke melde om handelen.

 

Enkelt eksempel:

 

Du ser Peder Aas stjele et gullsmykke, ingen andre ser det. Velger du å forbli taus, er du medskyldig.

 

Det samme gjelder for folka i Spyshop.

 

edit: skrivefeil.

Endret av Armalite66
Lenke til kommentar

Jeg tror ikke jeg skulle hatt noen spesielle betenkeligheter med og handle på spyshop sånn sett. Men jeg ville jo ikke gjort det uansett med de prisene de har. Det finnes så vannvittig mange større sjapper i utlandet man kan kjøpe akkurat det samme fra til en mye rimelligere penge. Bare bruk google :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...