Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Denne loggen er egentlig laget av 5l45h aka. Sander B. Men siden han ikke er medlem av forumet, poster jeg den for han.

 

Artic Mod

Av Sander B.

 

Denne mod'en er i bunn og grunn helt gørr kjedelig. Den har ingen hensikt, men det er allikevel ganske artig :D Det skulle ikke ta mer enn en time å lage dette, så det er bare å prøve ;)

 

1. Du trenger først og fremst et vanlig “5 ¼ - cover” (Der CD-ROMen befinner seg).

 

1.jpg

 

2. Bruk en blyant eller tusj for å markere på coveret hvor du skal sage, jeg anbefaler at du ”deler coveret i tre” og sager vekk den midterste delen.

 

2.jpg3.jpg

 

3. Når du har sagd vekk denne delen burde du bruke en fil eller sandpapir for å jevne kantene slik at ingen skader seg :p

 

4.jpg

 

4. Utfør del 2. og 3. med en ganske flat aluminiumdel som skal limes oppå det du først sagde for at man ikke ser all den stygge plastikken, dette er ikke obligatorisk og du kan gjerne male den første delen. Finn deretter litt finmaskert netting som du klipper i samme form som alt det andre. Sett alt deretter på hverandre.

Finn frem et stykke Plexiglass (5 ¼) og skru det fast på de andre delene (se bildet).

 

5.jpg6.jpg

 

5. Nå som "drittjobben" er gjort begynner det morsomme :D

Lag et lite ”rom” av aluminiumsfolie som passer i midten av coveret, ha ca. 2.5cm i dybde. Sett en LEGO figur i sittende posisjon i ”rommet” og lim det helst fast.

 

7.jpg

 

6. Finn frem noe som gir blått lys, jeg fant frem ”laser Leds” og det funker fint ;)

Fest lyset bak coveret og la det skinne inn der figuren sitter (ja, du må lage en liten åpning i ”veggene” av ”rommet” for at lyset skal komme inn).

 

8.jpg

 

7. Nå gjenstår det bare å putte coveret tilbake der det hører og fikse et bryter til lyset slik at det ikke står på natt og dag.

Et tips: Puss plexiglasset forsiktig med sandpapir for å oppnå en slags "is" effekt.

 

9.jpg10.jpg

 

Det endelige resultatet blir noe som dette:

 

12.jpg

 

Voilà! Verre var det ikke folkens ;)

 

Kommentarer tas gjerne i mot :)

Endret av AL3X
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tøff mod :)

 

Men visst han ikke var medlem.. hvorfor ikke bare melde seg inn?

Tar jo ikke mer enn ett par min.. :)

Gutten er opptatt med å modde alt mulig nå, han er bitt av basillen ;). Så da får jeg bare alt ferdig skrevet og slenger opp :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...