Gå til innhold

Vidundermidlet 3M Fluorinert


proVista

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

OK.. altså, vi fikk oksygen og næring gjennom blodet via navlestrengen. Og det er ikke meningen å være bitchy, men

Hvilke andre stoffer kan man bruke til formålet - direkte avkjøling? Stoffet må ikke lede strøm, må ikke korrodere (så mye - ikke mer enn luft) ,lav viskositet og overflatespenning har noe å si, masse! (andre har brukt matolje.. og det har fungert, men dømt til et dødt prosjekt ut over det å leke seg på grunn av massen får man ikke sirkulasjon...seff det går jo da) Men hvordan finner man ut av disse opplysningene også?
Hva er massen til kabelolje? Er det veldig tyktflytende?
- isopropanol - Eneste er at det løser opp eventuelle smøreoljer og ymse stoffer på elektronikken. Jeg kan bare tenke meg kjølepastaen..men den blir jo borte uansett hvis jeg skal fjerne cpuvifta....som jeg skal. Tanker og kunnskap dere?

Pass på at ikke alle postene skeiver bort fra tema da ;) Takk

Lenke til kommentar

Vi har alle pustet i vann før vi ble født

HAHAHAHAHA!!!!

 

selvsagt puster vi ikke i vann før vi blir født :p

såklart ikke! vi begynner ikke å puste før vi kommer ut mann!

Selvsagt ikke - ikke vær teit! - men før du er født, ligger du i vann i ni måneder. Kroppen har med andre ord gjort det før. Når det gjelder det med å puste perfluorkarbon, så driter kroppen i hva du puster, så lenge det ikke er giftig, og det gir fra seg oksygen i lungene.

Lenke til kommentar

Problemet med isopropynol er at det går veldig lett over til gass form. Så om du har det i en tett boks som ikke kan utvide seg så vil boksen etter en stund sansyneligvis sprenge om det ikke er litt rom for den til å utvide seg på. Da kommer vi til neste problem som er at når det fordamper og blander seg med oxygenet i luften blir det veldig explosivt. Så om kjølingen din skulle slutte å virke i noen minutter mens du er på do f.eks. og temeraturen i kassa de nermer seg 300 grader (hvor isopropynol selvantener) så sliter du ganske bra. En CPU som ikke får tilstrekkelig kjøling lager veldig for mye mer en 300 grader.

Men om du klarer og sette dette inne i en beholder med absolut ingen oksygen og som har mulighet til å utvide seg uten at den slepper in luft. Så kan dette bli bra.

 

Hadde vert gøy å se deg få til dette, men lurer på om det ikke blir for mye slit og ikkeminst risikabelt til å gjenomføre.

Lenke til kommentar
Problemet med isopropynol er at det går veldig lett over til gass form. Så om du har det i en tett boks som ikke kan utvide seg så vil boksen etter en stund sansyneligvis sprenge om det ikke er litt rom for den til å utvide seg på. Da kommer vi til neste problem som er at når det fordamper og blander seg med oxygenet i luften blir det veldig explosivt. Så om kjølingen din skulle slutte å virke i noen minutter mens du er på do f.eks. og temeraturen i kassa de nermer seg 300 grader (hvor isopropynol selvantener) så sliter du ganske bra. En CPU som ikke får tilstrekkelig kjøling lager veldig for mye mer en 300 grader.

Men om du klarer og sette dette inne i en beholder med absolut ingen oksygen og som har mulighet til å utvide seg uten at den slepper in luft. Så kan dette bli bra.

 

Hadde vert gøy å se deg få til dette, men lurer på om det ikke blir for mye slit og ikkeminst risikabelt til å gjenomføre.

Du mener isopropanol? Det går ikke over til gassform når det er lukket inne i en boks/flaske. Man kjøper det jo på plastflasker jo, samme som rødsprit :yes:

Lenke til kommentar
Svidd fluorinert er heller ikke så sunt, da går det over i gassform...og gassen, joda.. det er sennepsgass.

 

Regner med at vi ikke snakker Dijonsennep, heller.

Dette hadde kanskje passet i den tråden om gasskjøling... :laugh:

 

Høres ut som skumle saker. Vil heller ha vannkjøling, da ja. :yes:

 

Spørs jo da hvor lett det er å svi den, da.

 

Edit: Leste noe om et kokepunkt på 250 grader C. Så varm er ikke CPUen min, enda

Endret av Zoot
Lenke til kommentar
Joda, men det er mange versjoner av stoffet..med forskjellige egenskaper.

Kan hende dem har stoffer for bruk under høye temperaturer også, men pga det så har dem kanskje måtte ofre litt kjøle-egenskap.

Nuvel, gøyalt stoff anyway, hehe :-D

Ikke noe gøyalt med et stoff som kan omdannes til sennepsgass dersom det bare blir varmt nok, vel. :scared:

 

OK, så er jeg en pyse.

Liker ikke å blande salmiakk og klorin, heller jeg.

Gasser er og blir skumle.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...