Gå til innhold

Mandrake 8.1/8.2 og spill med 3D akselerering


Anbefalte innlegg

Har veldig lyst til å bruke Mandrake men jeg sliter med at avanserte 3D spill ikke lar seg kjøre,eller hakker som f***. Jeg har Gainward Geforce2 MX400 64MB. Hva er galt? Og hva må jeg gjøre?

Har prøvd Red Hat 7.2 og der har jeg ikke no problemer med spill, men det er andre grunner som gjør at jeg heller vil bruke Mandrake.

Jeg hentet Mandrake 8.2 idag og har nå nettopp installert det. Håpet på at dette 3D akselererings problemet var løst fra 8.1 versjonen, men neida :sad:

Har forresten prøvd Xfree 4.2.0 som også var valgt som standard: Spill starter ikke engang

Xfree 3.3.6: Spill starter men hakker som f, ser ut som spillet går med kun 1 fps.

Xfree 3.3.6 with experimental 3D hardware acceleration: Spillet starter men ikke noe bilde, kun lyd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sjekka nvidia.com

Leste at jeg må laste ned 2 ting. Den GLX filen er grei, men hvilken skal jeg ta av kernel filene??

Det er 4 forskjellige til Mandrake 8.2:

Mandrake 8.2 UP kernel

Mandrake 8.2 SMP kernel

Mandrake 8.2 Enterprise kernel

Mandrake 8.2 Secure kernel

 

Jeg har gratisversjonen av Mandrake, lasta ned fra ftp.sunet.se

Lenke til kommentar

For de som er usikker :

 

Last først ned NVChooser,... <- en liten utility som finner ut hva du skal laste ned,.....

 

---------------------------------------

Har du ikke original Kernel må du kompilere selv,... da er det som oftest tar.gz pakkene eller srpms,. som må til......

 

Og ikke glem å endre /etc/X11/XF86Config-4 når du er ferdig,.....

 

Alt står i readme,...

 

[ Denne Melding var redigert av: alaruz på 2002-04-04 19:31 ]

Lenke til kommentar

Xfree 3.3.6: Spill starter men hakker som f, ser ut som spillet går med kun 1 fps.

Xfree 3.3.6 with experimental 3D hardware acceleration: Spillet starter men ikke noe bilde, kun lyd.

 

-----

 

hvorfor i allpakka bruker du Xfree 3.3.6 ? dropp den gamle greia! legg inn 4.1 eller 4.2 nuh! 3d aksellerasjon under 3.3.x er _dårlig_, og fungerer generelt sett veldig dårlig uansett skjermkort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...