Gå til innhold

Fineste/Beste bilde


uranus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tror jeg må si at jeg er ganske fornøyd med måneskinnsbildet mitt.

 

Har dessverre blitt lite med fotografering i det siste. Fikk litt lyst å finne frem kamera nå...

vel dette bilde kunne vert veldig fint, eneste er at selve månen er veldig over eksponert, har samme problem selv har prøvd å ta landskaps bilder med månen i bakgrunen, men månen blir som sagt over eksponert... bruker selvsakt lang lukke tid. Jeg har prøvd å ta ett bilde med lang lukke tid, og ett bilde med kort lukke tid og prøvd å redigere disse sammen slik at jeg på en måte får både månen og landskapet vel eksponert, har prøvd å bruke Ulead photo ekspress 4.0 til dette, men uten noe serlig hell. synes photoshop cs er for dyrt til amatørbruk. Er det noen som vet om noen andre programmer som er biligere og som kan gjøre akurat dette...? :scared:

Lenke til kommentar

Er meget klar over det. Det ble tatt på impuls ut stuevinduet vårt klokken 3 om natta. Jeg var trøtt og manglet derfor siktetegenskaper! ;)

 

Men, som sagt. Mitt første bilde som ikke inneholder fulle ungdommer, jenter på stranda eller fotball. Så, takk skal du ha!

Lenke til kommentar
Rolfy81: har du prøvd GIMP 2? Gratis , og for alle OS. Kan gjøre mye av det samme som Photoshop CS, men er litt mer kronglete i bruken. Men ... anbefales som en god erstaning for photoshop, iogmed at det er gratis.

 

Gimp 2

 

Lykke til!

Jeg bruker Gimp 2 daglig, og det er helt suuuupert når du blir vant til det! - Det er helt likt med Photoshop - du skjønner, Photoshop er veldig kronglete i starten, helt til du lærer det. - Faktisk så gjelder det samme for Gimp ;) (Selv om jeg vil mene at Gimp er enda mer logisk lagt opp)

 

Hmmm.. Siden jeg nå har skrevet et innlegg her så får jeg slenge med noen bilder.

 

IMGP5642.thumb.jpg

Tatt i Birmingham - lang lukkertid og bevegelse på kameraet - rett før Jul, rett før en Justin Timberlake konsert som jeg fikk gratis inngang på :]

 

IMGP1862.thumb.jpg

Bilde av en foss, tatt inne i Lysefjorden.

 

IMGP6805.thumb.jpg

En liten plante, bak sykkelstativene på den gamle skolen min i Oxford.

 

IMGP6703.thumb.jpg

Marihøner som, ehm. Ja.. (:p)

 

-- Også en hel hau andre bilder på dét galleriet - er totalt 5513 bilder (!). Ingen av bildene er tuklet med i det hele tatt - ikke noe fargekorreksjon eller noe. - Rett ifra kamera. (de kunne nok allikevel trengt et lite push i Gimp ;))

Lenke til kommentar

Nå har jeg godt gjennom hele tråden og jeg har ikke sett at jeg har vist dere dette bildet:

 

400.jpg

 

Jeg beklager hvis bildet allerede er her, men jeg så det ikke.

 

Ellers må jeg si at alle bildene jeg har sett her er utrolige gode bilder.

 

Stå på og vis flere bilder :):thumbup:

Endret av uranus
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...