Gå til innhold

Fineste/Beste bilde


uranus

Anbefalte innlegg

Canon PowerShot A70

... PowerShot serien til Canon er uten tvil det beste lommekameraet man kan kjøpe idag. Med mulighet for manuelle settings på samtlige innstillinger er mulighetene med dette kameraet uendelige. Pluss at bildekvaliteten på disse kameraene er KNALL (!)

 

Fujifilm Finepix S7000

... helt greit kamera - jeg ønsker først og fremt ett kamera med mulighet for uendelig eksponeringstid, noe dette kameraet har; ypperlig kamera til å ta nattbilder med.

Endret av SUiCiDE_COMMANdO
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Canon PowerShot A70

... PowerShot serien til Canon er uten tvil det beste lommekameraet man kan kjøpe idag. Med mulighet for manuelle settings på samtlige innstillinger er mulighetene med dette kameraet uendelige. Pluss at bildekvaliteten på disse kameraene er KNALL (!)

 

du synes ikke autofokusen er noe problem? (jeg hadde det kameraet tidligere og fikk 1. mange bilder ut av fokus 2. slet med autofokus innendørs)

Endret av heraldo
Lenke til kommentar

du synes ikke autofokusen er noe problem? (jeg hadde det kameraet tidligere og fikk 1. mange bilder ut av fokus 2. slet med autofokus innendørs)

nei egentlig ikke. Jeg synes faktisk at autofokusen på A70'en fungerer bedre en på S7000'en

 

man har jo fler moduser på hvordan autofokusen skal fungere, prøv deg fram til du finner den modusen som fungere best for deg.

selv synes jeg spot AF er best... sikt deg inn på det du skal fokusere på, trykk ned knappen halvveis og la kamera stille inn fokusen, re-komponere bildet slik du vil ha det, knips bildet :)

Endret av SUiCiDE_COMMANdO
Lenke til kommentar
selv synes jeg spot AF er best... sikt deg inn på det du skal fokusere på, trykk ned knappen halvveis og la kamera stille inn fokusen, re-komponere bildet slik du vil ha det, knips bildet :)

Bruker du AiAF eller har du slått av denne funksjonen?

 

Takk for gode råd! (har tatt utrolig mange dårlige bilder med canon a70 & a60, mest dårlige innebilder, har f.eks. knipset 10 bilder av en person i samme stilling og fått kun 1 ok bilde, resten av bildene var grumsete og ute av fokus). Har nå solgt mitt canon kamera, men lurer på om jeg skal reinvestere i canon a80/a75 (har vel samme shutterlag og autofokus egenskaper som a70?) eller sony p73 (som har samme manuelle muligheter som canon a70 såvidt jeg vet)

Lenke til kommentar

for å få til spot fokus (center spot) så skrur man av AIAF.. da vil kameraet fokusere på centerområdet

 

vanligvis har jeg aiaf skrudd av, slik at man har bedre kontroll over fokuseringen

 

uskarpe bilder kommer ofte av bevegelse ved bruk av lange eksponeringstider. bruk blitz, eller øk ISO verdien litt

hvis du ikke liker hvordan fargene/lyset blir når man bruker blitz, kan man prøve å kombinere svak blitz med lange lukketider = knall å bruke på byturer eller på fest da bildene som oftest får en fin varm tone, samt at energien og bevegelsen man ofte forbinder med fest-glade mennesker kommer tydligere frem ;)

 

tnIMG_1243.jpg tnIMG_1109.jpg

 

ja A70 og A80 er nesten identiske. A80 har høyere oppløsning på ccd'en, samt at den har flip-lcd slik at man kan ta selvportretter :D

ellers tror jeg de er ganske like

 

PowerShot-serien har jo godt rykte på seg for å være svært avanserte lommekameraer, og er designet for at t.o.m. nybegynnere skal kunne bruke dem uten problemer, for så å kunne lære seg de mere avanserte funksjonene etter hvert som de blir bedre kjent med kameraet og dets funskjoner

Endret av SUiCiDE_COMMANdO
Lenke til kommentar

Her er et av mine beste bilder!

 

Desverre har jeg ikke noe digitalt kamera ennå, men skal kjøpe meg et om ikke så alt for lenge.

Bildet er tatt med et gammelt nikon speilreflekskamera, med et 135mm portrettele-objektiv.

Endret av MEI
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...