Gå til innhold

MGS2 mot Splinter Cell


Anbefalte innlegg

Jepp, helt enig med Gamer-guru jeg også..

 

De 2 spillene har jo ikke så mye til fellers, bortsett fra snikinga..

Liker at spill har en del action og gjerne litt fiction (som vampyrer osv :cool: ) Derfor er mgs2 min favoritt.

 

 

Mgs1 og 2 har solgt ca 5 million eksemplarer hver, Sc har vel solgt 1,5 eller no.

(ikke bombesikker)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke spilt mer enn ca 20 min av Mgs2, men har Mgs1 og runnet det utallige ganger. Blir aldri lei det spillet. Digger det! Fet historie som virkelig gjør noe med deg. Har SC også, og synes det tekniske er bra. Det jeg mangler er en fengende historie. Det er det ingenting i SC etter min mening. Med grafikken til SC og samme typen historie og fantasi som i MGS så hgadde det blitt bra =)

Lenke til kommentar

jeg syntes splinter cell er et bedre spill for du har mange fler muligheter¨å gjøre med din karakter (f.eks. skyte alle lysene og ta på night vision, fienden kan ikke se deg men du kan ta deg god tid til å ta huet hans) og han som sa at sam ikke kan sloss tar helt feil, da er du bare dårlig, det er mye deiligere skyte system i SC.

 

det som trekker SC ned er replayen, har du runna det så har du runna det. i MGS2 var det så døds fett med dog tags og at du fikk nye ting jo fler du hadde, du kunne liksom runne det mange ganger uten å bli lei, men i SC er det bare noen steder på et brett som er fett nok til å gjøre det igjen.

Lenke til kommentar

en ting til angående snikinga, det gjør SC så genialt aat det er farlig å bli sett, i MGS2 kan det lissom komme 20 stykker mot deg og du bare tar opp m-16 eller basokaen og alle er døde, men i SC du får en bedre "fealing" siden det er mer realistisk og ikke minst blir det mye skumlere og det er skumlere miljø.

 

jeg er fan av begge spillene og må inrømme at jeg har runna begge MGS'ene mange fler ganger enn SC. MGS1 var best da........

Lenke til kommentar

Grunnen til at jeg ikke har meldt meg inn i diskusjonen før er fordi jeg ville sjekke ut hvordan det hele gikk. :devil:

Neida.

Helt klart er MGS(2) 100x bedre enn SC(2).

Hvorfor? (Du kan blant annet kikke på Stig_W sin post)

Det er også et par. andre ting jeg vil legge til.

Blant annet AI'en i splinter cell er jo rett og slett så linær og dum :p at det blir dumt!

Vakt oppdager deg, stiller seg opp på samme stedet og skyter etter deg.

Høres dette ut som MGS2 ? Neppe.

I MGS2 tar vaktene "cover", de oppfører seg som et team hvor de dekker hverandre til alle kanter, lener seg rundt hjørner, bruker flashbangs, bruker "skjold", sjekker ved uroligheter, tilkaller forsterkninger, sparker/dytter deg og etterforsker til og med sølt ketchup. :p

Grafikken til SC har egentlig aldri imponert meg særlig, med et untak; lyseffektene. Hvis du ser på karakterene er ikke de særlig godt designet grafisk. (Kjedelige også med tanke på "dypde")

Cut-scenesene er jo også vannvittig "dølle"; En nyhetsoppleser eller en scene fra et fly eller annet som ikke en gang er basert på grafikkmotoren. Ellers er ikke innholdet i cut-scensen veldig interresant heller.

Husker blant annet en av de eneste "filmene" som var basert på grafikkmotoren i til SC. Da stod han "rødtoppen" på toppen av et tak mens han ble beskutt. Han oppførte seg akuratt som AI'en til SC, hvorav han bare stod stille mens han ble beskutt.

Mange skryter av "movesene" og utstyret i SC, og som andre (Pakkis tror jeg ?!) påpekte tideligere; man klarer seg nesten helt fint uten det.

SC sitt level-design er også ganske kjedelig. (Sett i veldig mange spill før)

Dog har de klart å få inn et par. gullkorn i SC:PT.

 

Også en annen ting som er "irr." i SC er "skygge'o'meteret" som er like digitalt som klokken min.

Altså ville vaktene sett om noen beveget seg i mørket.

Øyet ditt vender seg etter kort tid til mørket og det "lett" å se.

Skulle i forbindelse med dette også tro at vaktene er "døve" ettersom de kommer helt bort til deg og ikke hører eller føler at det sitter noen der. (Husk: Folk puster)

Uansett, hvorfor utstyres ikke vaktene med "thermal-google" i mørke områder slik som i MGS2 ?!

 

Detalj-graden til MGS spillene er jo simpelthen helt enorm.

Alle de små mulighetene du har er jo helt sinnsyke; - du må legge deg ned for å skape press mot "blødepunkter", du kan søle ketsjup, vakter som etterforsker dette, muligheten til "å trene", måten vaktene oppfører seg på, dog-tags, muligheter til å oppdage små geniale detaljer i cut-scensene, du blir forkjølet og affekteres av det, du lager blodspor som vaktene følger, "måke-bæsj", "babes plakatene og bonuser i forbindelse med dette, detaljene til karakterene både "bak" og i spillet og så videre.

 

I MGS kan du også slåss mens du i Splinter Cell bare kan gå bak en person trykke på en knapp som fører til å ta han som gissel eller et trykk på en knapp som fører til et kjedelig slag som alltid "knocker ut".

 

Historien til SC skal jeg ikke en gang gå inn på, for her slår MGS(2) det meste som allerede finnes av bøker,filmer, spill "on you go".

Det er et eller annet med MGS(2) som gjør at du virkelig angasjerer deg i det. Ikke minst på grunn av karakterene og historien, er disse noen av mine yndlings spill.

 

Noe mer jeg også skulle si men kommer ikke på i farten. :hmm:

Edit: Hvis man vil ha total realisme spiller man ikke MGS. Uansett, hvis du vil ha litt mer realsime i forbindelse med blant annet livet ditt og vaktenes "syn" børe du sette vanskelighetsgraden på hardere enn Normal/Hard.

Edit2:"Leif.com"

Endret av Beistet
Lenke til kommentar
en ting til angående snikinga, det gjør SC så genialt aat det er farlig å bli sett, i MGS2 kan det lissom komme 20 stykker mot deg og du bare tar opp m-16 eller basokaen og alle er døde, men i SC du får en bedre "fealing" siden det er mer realistisk og ikke minst blir det mye skumlere og det er skumlere miljø.

 

jeg er fan av begge spillene og må inrømme at jeg har runna begge MGS'ene mange fler ganger enn SC. MGS1 var best da........

jeg er helt enig :yes:

 

 

 

 

jeg, personlig, har aldri hatt sansen for mgs- serien, men sc ble jeg hekta på med en gang

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...