Gå til innhold

Netcom har like god dekning som Telenor?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Trond heggelund:

Jeg har i over ti år skrevet om dekningskrigen mellom Netcom og Telenor Mobil. Det er mulig Netcom tror nordmenn er lettlurte, men du skal ikke reise langt ut på landsbygda eller være mye innendørs i byen, for å oppdage at Telenor Mobil har mye bedre dekning enn Netcom...

 

 

sinnsykt bra.... netcom tror nordmenn er lettlurte... hehe trengte vel ik lese den artikkelen for å skjønne det akkurat...

 

:roll:

Lenke til kommentar

det er vel mulig at netcom har dekning der telenor ikke har, men det påpeker ingenting... Telenor har fortsatt bedre dekning enn netcom..

 

om ik du har bra dekning der du bor betyr vel ingenting?? bare får at du har dårlig dekning der, betyr det at netcom har best dekning??

 

hehe... jaja :no:

Lenke til kommentar

Vil komme med litt kommentarer til artikkelen som det blir henvist til

 

Paragraf rytteri eller ikkje, det artige er at dei som er dekningsanvsarlige hjå Telenor var ikkje i stand til å motbevise netcoms klage.

Så at ein journalist i Computerworld greier det synes eg er ganske rart, spesielt med tanke på måle utstyret hans.

 

Men det kan hende at klagen gjekk på det folk bur, ikkje Hardangervidda og slike litt øde plasser.

 

Forfatters påstand om at telenor har bedre dekning enn netcom innendørs vil eg ta med ei klype salt. Har opplevd også det motsatte når eg hadde begge operatører. I netcom bygget i Nydalen har eg vore og ingen dekningsproblem der, så kanskje herr Trond Heggelund skulle ha sett på sin eigen telefon i staden, kanskje det var der dekninga stoppa?

 

Som avslutningsvis synes eg dette litt ligner gammalt oppgulp ein journalist med horn i sida til eit selskap kjem med.

Som eksmepel vil eg vise til ein journalist i samme tidskrift som har ikkje eit så godt forhold til Telenor.link

Søk litt på artikkler skrvet av sistnevnete journalist og hans forhold til telenor, og så tenk viss han hadde skrevet den artikkelen.

 

Edit: Jo Signal styrken har også vore inne i blide når det gjeld den reklame kampanjen til telenor Mobil.

 

mvh

JanEirik

Endret av Jankee
Lenke til kommentar

I mitt innlegg seier eg ikkje at eg meiner Netcom har bedre dekning enn telenor, at telenor har bedre dekning er det ingen vil om, men kvar denne ekstra dekninga er, og at dei har best dekning uansett er det min kritikk går på, slik det kan oppfattest i computerworld. Når telenor har 30% fleire sendarar så bør jo dei ha større dekningsområde enn netcom(ellers har nokon gjort ein dårleg jobb).

 

mvh

JanEirik

Lenke til kommentar

Og den blir bare bedre. I løpet av 2004 blir rekkevidden og kapasiteten på land og til havs øket pga NMT-450 skal legges ned. Dekningsgraden per i dag er 92,8% av befolkning der de bor og 82,5% av Norges geografiske areal. Som nevnt har Netcom 60% av Norges geografiske areal. Det er greit nok at noen plasser har Netcom dekning og TnM ikke, men totalt sett så har TnM bedre dekning og da holder det ikke å si at "Som Netcom-kunde har du like god dekning som alle andre kunder"

Endret av tbone
Lenke til kommentar

Men de fleste steder har Netcom like god dekning som Telenor.

Dessuten vil jeg komme med et eksempel fra påska.

Da var noen av de jeg kjente på Bjorli (de fleste veit sikkert hva det er og går ut på!). Jeg prøvde å ringe minst TI (10) ganger til flere telenor-abonnement, uten å komme igjennom. Deretter prøvde jeg et NetCom-abonnement, der kom jeg igjennom på første forsøk. Det skal iallefall NetCom ha!

Man kan si hva man vil, men fakta er fakta...

Telenor må da klare å ha nett som tåler at de som vil ringe, kan få ringe. Har man mange abonnementer, må man ha nett som klarer det. Hvis ikke fortjener man ikke mange kunder.

Lenke til kommentar
Telenor har ikke best dekning hjemme i kåken min ihvertfall.. ;) der har jeg bare 1 prikk med telenor.. mens med netcom har jeg full dekning..

 

Så hvordan kan da telenor påstå at de har best dekning? de har jo ikke det..

Ditt resonement tilsier at dersom du har fire pakker kulturmelk i kjøleskapet og en pakke lettmelk, så selges det mer kulturmelik i norge enn lettmelk. Verden er større enn kåken din...

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Denne saken har jo vært i retten. NetCom saksøkte Telenor fordi de sa i sin reklame at de hadde best dekning. NetCom fikk medhold fordi Telenor ikke kan bevis at de har den beste dekningen. Telenor kjørte en kontra når NetCom reklamerte for at de har like bra dekning som Telenor og vant.

 

Oppsummert: Det finnes ikke bevis for at Telenor eller NetCom er best. Dersom det er noen her som kan bevise noe Telenor og NetCom selv ikke kan bevise selv må jeg si meg imponert.

Lenke til kommentar

Det var en særdeles tvilsom artikkel, som det oser useriøsitet av.

 

Er jo latterlig at forfatteren langer ut om egne erfaringer, og tror at pga Netcom ikke har dekning på hytten hans, så har Netcom generelt dårlig dekning.

 

Ingen her har grunnlag for å si at Netcom har dårligere dekning enn Telenor, for det er ingen av oss som kan vite det. Vi kan vite enkeltplasser hvor de har dårlige dekning, men det danner uansett ikke et bilde av hvordan det er på landsbasis.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...