Gå til innhold

Kødd i gjesteboka


Anbefalte innlegg

Har eit problem med ein plagsom sau som skriv anonyme trakaserande meldingar i gjesteboka mi. Ofte opptil 10-15 om gongen...

 

Hadde vore kjekt å finna ut kven dette var, så eg lurte på om det går an å legga ein funksjon inn i gjesteboka mi (PHP), slik at IP-adressa til denne karen då blir lagra i t.d. ip.txt, og at eg kan finna den nerden som gjer dette, og som faktisk synest det er morosamt...

 

Treng hjelp step-by-step, sidan eg ikkje kan programmera sjølv, kun redigera

 

Alle forslag (seriøse) blir mottekne med takk...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikkeno' problem å skaffe IP-adressen til alle som skriver i gjesteboka di:

 

$dato_og_tid = date("dmYHis"); # lager en variabel som inneholder datoen og tiden meldingen blir sendt

 

$fp = fopen ("$dato_og_tid.txt", "w"); # lager en ny fil med akkurat samme navn som datoen og tiden var da meldingen ble sendt

fwrite ($fp, $REMOTE_ADDR); # skriver IP-adressen i denne filen

fclose ($fp);

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Quote:


On 2002-04-04 15:11, håkonermittnavn skrev:

Det er ikkeno' problem å skaffe IP-adressen til alle som skriver i gjesteboka di:


$dato_og_tid = date("dmYHis"); # lager en variabel som inneholder datoen og tiden meldingen blir sendt


$fp = fopen ("$dato_og_tid.txt", "w"); # lager en ny fil med akkurat samme navn som datoen og tiden var da meldingen ble sendt

fwrite ($fp, $REMOTE_ADDR); # skriver IP-adressen i denne filen

fclose ($fp);


Svakheten med denne implementasjonen er jo at du får en fil for hvert innlegg.

Nå regner jeg med at du ikke har 100 innlegg om dagen i gjesteboka di så da er det kanskje ikke noe stort problem.

Alternativet er å skrive alt til en fil, det vil si; lage en loggfil med all nødvendig data.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...