Gå til innhold

Ny skjerm - 2*15" eller 15" + 17"


Mima

Anbefalte innlegg

Hei !

Trenger en ny pc skjerm , men vet ikke helt hvilken enda.

Jeg har to valg ;

 

1. Kjøp en VG500 til og ha 2 15" viewsonic vg500

 

2.Kjøpe en 17" eller 19" (max 4500,-)

 

Det billigste blir å kjøpe enda en 15" , men lurer på om dette har noe for seg ?

Hva blir best , 2 små 15" eller en litt større 17"/19" ?

 

Kom gjerne med forslag til 17" og 19" som er gode (max 4500,- >_<)

 

takk

Endret av enden
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Helt enig med Ingardj. Du opplever en ny verden ved å gå opp til 17"

15" skjermen er ypperlig å bruke ved siden av, selv om de ikke er like store. Man bruker ikke skjerm nummer to på samme måte med mindre man spiller med to skjermer, så det er ingen problemer med å ha to ulike modeller. Se forøvrig Erik Schmelk sin guide til flere skjermer øverst i emnelista :)

 

Minus ved 19" kontra 17" er gohsting i spill. Pikslene på 19" er større (siden de har samme oppløsning som 17") og da er det lettere å se gohstingen. Samme fenomen finnes på 21" kontra 20" (der begge har 1600*1200 som oppløsning).

Fordelen (vil noen si) er at ting blir litt større, selv om man har plass til nøyaktig like mye på skrivebordet. En annen ting er at det er mye mer gøy med film på 19" ;)

 

 

Redigerte forøvrig emnefeltet ditt slik at det ga mer mening. Normalt medfører et dårlig emnefelt stening av tråden for brukere med ditt antall poster, men jeg var snill idag ;)

Endret av enden
Lenke til kommentar

Okei , takk :)

Jeg spiller ikke så mye , men ser en god del på film.

Hvis jeg har en 15 og 19 , vil jeg da kunne ha film/spill på 19" og desktop på 15" ?

 

Hva ville dere anbefalt til en som ikke spiller så mye (av og til tho) , ser på film og surfer mye ?

Noen spesielle skjermer ? Ser at Samsung fikk bra i hardware sin skjermtest(17").

mhm , men liker tanken på 19".

Vil denne "gohsting" ha noe å si ellers ? Har jeg forstått det riktig når jeg mener det er etterslep ?

19" er jo sikkert fint å slenge opp på tv benken.

 

Takker for alle svar

Mvh Mima

Lenke til kommentar

Ser du mye film så bør du kanskje ta en titt på min test av iiyama E430T med TV-tuner, som kom ut idag :)

 

Å bruke 19" til overlay skjerm (alt videomateriale i fullskjerm der) skal fungere bra det, men skal jeg være helt ærlig så tipper jeg du fort går over til bruke den som hovedskjerm, og har mp3/IRC/småplukk på den lille. Så kan du heller filke litt på den lille mens du ser film på den store om du absolutt må :)

 

Når det gjelder gohsting så kan jeg ikke huske å ha vært borti noen skjermer som er så ille at det synes i film, men det er forskjell på hvordan de klarer seg i film. Tar du en titt på del to av Den store LCD testen så ser du at vi har en egen filmkåring for 19" :)

Lenke til kommentar

Ok folkens.

Takker for alle svar.

Tror Samsung 193T er den utvalgte.

Den er i riktig prisklasse og fikk "godkjent" i de fleste testene.

 

Med mindre noen har noe dårlig å si om den så blir denne min nye skjerm.

 

takker for svar.

 

schmelck: uh , nice. Da blir det spill på den store og winamp , surfing osv på den vesle ^^

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...