Gå til innhold

Bombe! jeg skal ha ny pc til spilling

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

MSI K7N2-VL Hovedkort Socket A DDR, Bulk nForce2 400/MCP, ATX, ATA133, LAN, LYD Kr: 569

AMD Athlon XP2800+ 2.083 GHz Socket A 333MHz, 512KB Barton, BOXED Kr: 1133

TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 512MB CL2.5 32M*8/16chip, 184-P (for DDR-PC400MHz) Kr: 1094

Western Digital Caviar 160GB IDE ATA/100 8MB cache 7200RPM Kr:901

Sapphire Radeon 9600XT Atlantis 256M DDR AGP,ATI9600XT,DVI-I,TV-Out, Full- Retail Kr: 1548

LG CD-brenner IDE 52x/32x/52x Sort Intern Bulk Kr: 278

Q-Tec Midi tower ATX 6024MD, Sort Pro Line, m/350W AMD/P4 kr: 430

Sluttsum: 6000kr på pc-utstyr.no

Der har vi forslaget, nå vil jeg jerna ha innspill, forslag til endringer, erfaringer med produktene osv.

Noen spørsmål til:

*Noen som har erfaringer med Boxed vifta på denne prosessoren jeg har valgt?

*Har dere tro på at RAM prisene vil falle i løpet av kort tid slik at det vil lønne seg for meg å vente å kjøpe pcen til RAMen synker i pris?

*Er det slik at Half Life 2 følger med Full Retail versjonen av Grafikkortet jeg har valgt? (har lest det et sted)

*Ville det vert lurt å kjøpt en kabinett vifte for å holde temperaturen nede?

*Og bare for å være sikker spør jeg standard spørsmålet: Passer alt dette sammen..?

*Dette med doble minnekanaler: har det mye å si for ytelsen,tror ikke HK et jeg har valgt støtter dette, slik at det er lik så greit å kjøpe 1*512MB

Mange spørsmål men håper på mye bra svar og respons fra dere! på forhånd takk!

Endret av SunDance_Kid
Videoannonse
Annonse
Skrevet

VELKOMMEN TIL FORUMET:D

OK først på delene du har valgt!

Hovedkort: NEI ikke kjøp det, kjøp Abit NF7-S V2.0 eller Asus A7N8X-E Deluxe!

Prosessor: ok men hvis du velger Abit kortet, velg 2500+

Minne: helt ok men ville valgt Corsair, OCZ eller Geil!

Hardisk: Helt ok, men ville valgt Seagate 160gb 8Mb Cache S-ATA

Skjermkort: pluss på 500 kr og kjøp 9800 Pro det er sinnsykt mye ytelse forsjell på bare 500 kr heløt verdt det ja!

Brenner: OK

Kabinett: NEI, NEI og atter NEI IKKE kjøp q-tec, det er elendig, mitt tips til deg er å gå inn på www.microplex.no og velg deg et kabinett av ditt valg så spør igjen og Fortron/Source 350w PSU!

Spørsmålene:

*Ja boxed vifta funker, men vil heller anbefale Thermaltake Silent Boost!

*Nei tror ikke ram prisene vil synke i nærmeste framtid!

*Nei HL2 fulgte med de korta i begynnelsen, men nå bare i 9800XT!

*Ja du burde kjøpe en kabinett vifte!

*Ja det passer sammen!

*nei dobble minnekanaler har kansje en økning på 2% i ytelse, JA kjøp 1x512mb RAM!

Skrevet
(Editert quote)

Noen spørsmål til:

1. Noen som har erfaringer med Boxed vifta på denne prosessoren jeg har valgt?

2. Har dere tro på at RAM prisene vil falle i løpet av kort tid slik at det vil lønne seg for meg å vente å kjøpe pcen til RAMen synker i pris?

3. Er det slik at Half Life 2 følger med Full Retail versjonen av Grafikkortet jeg har valgt? (har lest det et sted)

4. Ville det vert lurt å kjøpt en kabinett vifte for å holde temperaturen nede?

5. Og bare for å være sikker spør jeg standard spørsmålet: Passer alt dette sammen..?

6. Dette med doble minnekanaler: har det mye å si for ytelsen,tror ikke HK et jeg har valgt støtter dette, slik at det er lik så greit å kjøpe 1*512MB

1. Har hatt erfaring med boxed vifte til eldre Athlon XP-cpu´er. De er ikke å anbefale... Små, middels ytelse, høyt støynivå... Vet ikke om nyere cpu´er har annen vifte (?)

2. Neppe, det er ikke noe som tyder på at prisene vil stupe med det første

3. Half-Life 2 følger kun med Radeon 9800XT (et svindyrt kort). Spillet er uansett utsatt langt frem i tiden (igjen). Spill FarCry! ;)

4. Det er lurt å ha minst én kabinettvifte i tillegg til PSU ja!

5. Passer bra sammen det der. Et lite men er kabinettet/PSU. Strømforsyninga er svak og du kommer sikkert til å få svar fra flere som anbefaler deg annen PSU. (Når jeg sier svak så mener jeg ikke at alle 340W PSU´er er for svake, men den PSU´en er for svak. Watt sier ikke alt, akkurat som MHz på CPU ikke sier alt. Forslag til kabinett/PSU: Aopen eller Antec!

6. Doble minnekanaler gir et par prosent økt ytelse. HK´et ditt støtter det! Men det har altså ikke så mye å si. Det er dessuten dumt å kjøpe 2x256MB da det hindrer videre oppgradering (og 512MB vil bli for lite om et år).

Lykke til!

Skrevet
Har hatt erfaring med boxed vifte til eldre Athlon XP-cpu´er. De er ikke å anbefale... Små, middels ytelse, høyt støynivå... Vet ikke om nyere cpu´er har annen vifte (?)

Jeg synes det virker ganske tilfeldig hva slags kjølere som ligger i boxed-pakkene fra amd, har sett litt forskjellig i de pakkene. (Jeg jobber på et lager der jeg ser mange av dem) Noen av kjølerne ser fortsatt ganske pinglete ut, små aluminiumskjølere med få kjøleribber..

Skrevet
VELKOMMEN TIL FORUMET:D

OK først på delene du har valgt!

Hovedkort: NEI ikke kjøp det, kjøp Abit NF7-S V2.0 eller Asus A7N8X-E Deluxe!

Prosessor: ok men hvis du velger Abit kortet, velg 2500+

Minne: helt ok men ville valgt Corsair, OCZ eller Geil!

Hardisk: Helt ok, men ville valgt Seagate 160gb 8Mb Cache S-ATA

Skjermkort: pluss på 500 kr og kjøp 9800 Pro det er sinnsykt mye ytelse forsjell på bare 500 kr heløt verdt det ja!

Brenner: OK

Kabinett: NEI, NEI og atter NEI IKKE kjøp q-tec, det er elendig, mitt tips til deg er å gå inn på www.microplex.no og velg deg et kabinett av ditt valg så spør igjen og Fortron/Source 350w PSU!

Spørsmålene:

*Ja boxed vifta funker, men vil heller anbefale Thermaltake Silent Boost!

*Nei tror ikke ram prisene vil synke i nærmeste framtid!

*Nei HL2 fulgte med de korta i begynnelsen, men nå bare i 9800XT!

*Ja du burde kjøpe en kabinett vifte!

*Ja det passer sammen!

*nei dobble minnekanaler har kansje en økning på 2% i ytelse, JA kjøp 1x512mb RAM!

:yes: greit nok oppsett men jeg ahr en kompis som kjøpte seg GC kort 9600 der fulgte det med hl 2 og jeg tror faktisk shapire har beholdt hl to tilbudet ved lag.. ;)

Skrevet
(Editert quote)

Noen spørsmål til:

1. Noen som har erfaringer med Boxed vifta på denne prosessoren jeg har valgt?

2. Har dere tro på at RAM prisene vil falle i løpet av kort tid slik at det vil lønne seg for meg å vente å kjøpe pcen til RAMen synker i pris?

3. Er det slik at Half Life 2 følger med Full Retail versjonen av Grafikkortet jeg har valgt? (har lest det et sted)

4. Ville det vert lurt å kjøpt en kabinett vifte for å holde temperaturen nede?

5. Og bare for å være sikker spør jeg standard spørsmålet: Passer alt dette sammen..?

6. Dette med doble minnekanaler: har det mye å si for ytelsen,tror ikke HK et jeg har valgt støtter dette, slik at det er lik så greit å kjøpe 1*512MB

1. Har hatt erfaring med boxed vifte til eldre Athlon XP-cpu´er. De er ikke å anbefale... Små, middels ytelse, høyt støynivå... Vet ikke om nyere cpu´er har annen vifte (?)

2. Neppe, det er ikke noe som tyder på at prisene vil stupe med det første

3. Half-Life 2 følger kun med Radeon 9800XT (et svindyrt kort). Spillet er uansett utsatt langt frem i tiden (igjen). Spill FarCry! ;)

4. Det er lurt å ha minst én kabinettvifte i tillegg til PSU ja!

5. Passer bra sammen det der. Et lite men er kabinettet/PSU. Strømforsyninga er svak og du kommer sikkert til å få svar fra flere som anbefaler deg annen PSU. (Når jeg sier svak så mener jeg ikke at alle 340W PSU´er er for svake, men den PSU´en er for svak. Watt sier ikke alt, akkurat som MHz på CPU ikke sier alt. Forslag til kabinett/PSU: Aopen eller Antec!

6. Doble minnekanaler gir et par prosent økt ytelse. HK´et ditt støtter det! Men det har altså ikke så mye å si. Det er dessuten dumt å kjøpe 2x256MB da det hindrer videre oppgradering (og 512MB vil bli for lite om et år).

Lykke til!

Samme som jeg svarte, men Boxed vifta holder i massevis egentlig og holder en 30-40 db! :cool:

Skrevet

Jeg har tatt meg den frihet å lage et forslag til deg fra PCutstyr.no. Får vel ikke stort bedre for ca. 6000,- i dag, hvis du har lyst til å spille litt fremover. Bør klokke CPU fra 2500->3200.

Oppsett:

Abit NF7 V2.0 Hovedkort for Socket A DDR nForce2 Ultra400/MCP, ATX,USB2.

614,00

AMD Athlon XP2500+ 1.833 GHz Socket A 333MHz, 512KB Barton, OEM

678,00

DDR-DIMM PC3200 512MB DDR CL2.5 Minne 184-P (for DDR-PC400MHz)

894,00

Western Digital Caviar 80GB IDE ATA/100 8MB cache 7200RPM

657,00

Gainward GeForce FX5900 128MB DDR 2.8ns AGP, "Ultra/1100TV-DVI",

1.517,00

LG CD-brenner IDE 52x/32x/52x Sort Intern Bulk

316,00

Chieftec Dragon Medium Tower m/dør Sort Kabinett m/360W DX-01B-D-U m/USB/FW

648,00

Thermaltake Volcano 11+ Xaser Edition A1725 Copper Socket A AMD XP3400+

252,00

2 stk Zalman Kabinettvifte med Zalman Grill ZM-OP1 80x80 mm vifte

222,00

Totalt: 5.798,00

I tillegg kan du slenge på tastatur og mus (hvis du trenger det). Blir omtrene 300kr i frakt.

Skrevet (endret)

Kjøp heller et Abit NF7-S v2.0 HK og en AMD XP 2500+ CPU, så klokker du prosessoren din til 3200+. Da trenger du også bedre kjøling, f.eks Volcano 12. IKKE, IKKE kjøp Q-Tec-kabinett. Da anbefaler jeg at du heller kjøper et AOpen H600 B. Med det så følger det en utmerket PSU :yes: RAM'en du har valgt funker vel, men jeg ville heller lagt litt mer penger i RAM'en og kjøpt enten Corsair eller OCZ. Angående skjermkortet anbefaler jeg at du absolutt kjøper et Radeon 9800PRO. Koster 500,- mer, og yter så utrolig mye mer enn et 9600XT. Angående det med doble minnekanaler, det er ikke noe vits å kjøpe 2*256 400MHz RAM, siden Socket A-system ikke kan utnytte dette pga. bare 400MHz i FSB. Kjøp som sagt heller en Corsair eller OCZ-brikke på 512 MB.

Ellers så det bra ut! (jeg har vel endret på alt? :lol: )

Edit: Leifs

Endret av Purify
Skrevet

hva er det som er så gale med Q-Tec? sitter her me et akkurat likt kabinett på mitt system som jeg skal selge nå, og det har ikke gtt meg noen problemer i det hele tatt.. Systemet jeg har nå er: MSi Kt7 med en XP 1600+.. Hva ville jeg få problemer med dette kabinettet..? f.eks: overklokking av CPU?

King Pedersen og Purify: Hva er hovedforskjellene på MSK K7N2 VL og Abit NF7S V 2.0?

Skrevet

det handler litt om kvalitet og kvalitetsfølelse! og ja varmen og støyen er som ofte et problem for q-tec!

den meste vesentlige forskjellen er hvis du skal kjøpe deg en 2500+, så har Abit en fin funksjon i biosen som gjør at du bare på et par tastetrykk har en 3200+:D

pluss at Abit har S-ATA!

Skrevet

om du skal ha billig og bra kabinett er q-tec elendige, har aldri opplevd makan til dårlig kjøling i det jeg bygde. går an å få tak i billige på www.itbutikken.no, aopen qf 50a f.eks tror jeg er et bra kjøp!kjøp heller r9800pro, mye bedre og koster ikke så mye mer: 1864,- på itbutikken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...