Gå til innhold

finner disk i bios men ikke i winxp


Anbefalte innlegg

har 2 disker i maskinen. ene er 80 gb seagate og den andre er 80 gb wd.

begge står på samma ata 100 kabel.

 

seagate disken står som master og wd disken står på cable select.

 

begge diskene blir funnet i bios med en gang, men jeg kan ikke finne wd disken i windows.. why? windowsen er fullt oppdatert og alle drivere er på plass..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-10579

Dersom du satte i disken etter at du installerte OS, bør du gå inn på disk management og tildele de enkelte partisjoner hver sin bokstav. Dersom du kjører XP vel og merke.

 

Selvom du har partisjonert disken i FDISK eller PQ Magic elns, vil de ikke automatisk bli tildelt stasjonsbetegnelse.

 

Da blir de synlige :)

Endret av Slettet-10579
Lenke til kommentar

jeg har også prøvd å sette disken til "slave"..

 

har prøvd å gå på -> settings -> control panel -> administrativ tools -> computer management -> disk management...

 

det er der jeg formaterer og fikser oppsettet på alle diskene mine. men her finner jeg bare en harddisk...

Endret av zandzpider
Lenke til kommentar

Heisann.... Har akkurat det samme problemet som deg.... Finner disken i bios, men ikke i windows... Dette skjedde gradvis i forrige uke og frykter sterkt at harddisken er ødelagt. Mistet først endel viktige filer på disken uten at jeg slettet noe, så skjønte fort noe var galt... fikk heldigvis tatt sikkerhetskopi av private bilder, men mistet mye egne filmer, skolearbeid ++ Og 15 sesonger med Simpsons!!!... Når jeg rebootet så fant jeg fortsatt disken, men hadde ikke tilgang til den. Fikk bare feilmeldinger. I partition magic stod det at jeg hadde 76GB ledig plass på disken (alt!) Nå finner jeg ikke disken i windows i det hele tatt!!

Hinsides bittert, ettersom dette er den viktigste disken min!!

Har fortsatt litt forhåpninger at det er muligheter å gjenopprette, men håpet synker.... om noen kan hjelpe er det topp

Lenke til kommentar

Jeg hadde et lignende problem, husker ikke om det var 2k eller XP, men har du husket å "signere" disken?

 

Controle panel -> Computer managment -> Storage -> Disk Management.

 

Der bør du se disken, høyreklikke på den og velge sign eller signer.

 

Dette hjelp i alle fall meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...