Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Tror nok han får dratt FSB-en opp i 240 til 250 med vannkjøling. Kjørte faktisk min P4 2,6 opp i FSB 240 med boxed vifte. Må innrømme at vifta gikk som et uvær og tempen begynte å bli litt tvilsom, og den ble ustabil på spill med litt kraftig load. Men den funket bra til normal bruk. Klokket ned til FSB 220 fordi jeg ikke har minne som følger med lenger enn til mellom 220 - 230 FSB (PC3200).

 

Etter det jeg vet er det relativt mange som kjører P4 2,8 på 3,4. Snekker'n anbefaler også pc3700 eller pc4000 minne på P4 2,6 og 2,8.

 

Ser også at mange peker på at P4 ikke er så påvirka av latency på minne som AMD for å få god ytelse, men ocshoot konkluderer noe annerledes - dvs at timings er viktig.

 

Jeg anbefaler ihverfall ingen å kjøpe PC3200 minne på P4 2,6, 2,8 eller 3,0. Men godt PC3700 minne er trolig det beste, i og med at du her også kan få brukbare timings.

:thumbs:

Høres ut som du har peiling!

 

Jeg kjenner en som kjører stabilt 2,8GHz@3,3 med en god vifte, denne kjøleblokken skal visst være enormt god, og sist men ikke minst; det er en 240 radiator!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...