Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvilken SUB ? Hva med denne forsterkeren da?


Anbefalte innlegg

Bil: Toyota mr2 86'modell

Forsterker: Blaupunkt gta5000 (2x45w+2x110w rms)

Frontsett: Macrom 5" komponentsett

 

Vurderer to stk subber, et bak hvert sete. Hva passer best til forsterkeren av disse: (penger har ikke noe å si, for _disse_ to RF subene :) )

HE2: http://www.autohifi.no/prod_detaljer.php?id=785

P18S4: http://www.rockfordfosgate.com/products/ez...ch%20Subwoofers

 

Vet selvfølgelig at HE2 er en råere sub, men tatt forsterkeren i betraktning ?

 

 

 

hilsen Egil

Endret av SpkStrp
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

tror en 8" , dvc4ohm , 100~150wrms bak hvert sete vil funke bra...

er den blaupunkten en 4kanaler...? -på 2x45w+2x110w? -hvis det er en 4kanaler å du brokobler den vil du få omtrent 2x45+1x220w...-det vil funke på to rockford 8"..

men hvorfor kjøpe cadence istedenfor lightning audio...?--lightning audio er jo rockford....... :)

Lenke til kommentar

Cadence har ingen billig serie som rf. :)

 

Dersom du tester LA vs Cadence så merker du godt kvalitetsforskjellen. Monterte engang 3stk LA 10" i en Caravelle. Det var ikke særlig imponerende..

 

Jeg mener rett og slett at produktene til LA og Arizona Eagle er billig-serier og holder ikke den kvaliteten jeg mener bilstereo produkter bør holde. Enkelt og greit.

 

Husk; Det er mange som er fornøyd med MDS også.. :)

Lenke til kommentar

da tror jeg du brukte de LA subbene i evnt feil kasse,feil montering..eller så prater du om to vidt forskjellige prisklasser..?

jeg liker ikke lyden av cadence subber..liker heller ikke hvordan de ser ut..men det er en annen sak... :)

 

når det gjelder forsterkere så er det mange som bommer i en A-B-X -test...

oftest er watt watt..må ofte samenligne dyrt å billi for å høre forskjell..da er jo poenget borte...

 

hvor mange LA subber har du prøvd...?og evnt når da... LA har jo ikke bare billig-serier.. de har jo produkter like bra, å i prisklasse som rf sjøl..

det er bare billigserien du har lagt merke til, for det er den man ser mest av.

 

mds har jeg ikke hørt så mye av, men det jeg har hørt er oki....sånn midt på treet pris/lyd...omtrent som cadence...midt på treet...kommer ikke høyere..

her er bare 6(+/-) dominerende merke i norge...

 

men er kommet nytt merke på markedet som kommer til å ta norge med storm...

tror jeg mange focal / cadence / rockford /jl audio, etc etc -brukere kommer til å bli nysgjerrige på det.. :)

jeg vet, for jeg har blitt omvendt..

 

www.reaudio.com

Endret av sfh
Lenke til kommentar
tror en 8" , dvc4ohm , 100~150wrms bak hvert sete vil funke bra...

er den blaupunkten en 4kanaler...? -på 2x45w+2x110w? -hvis det er en 4kanaler å du brokobler den vil du få omtrent 2x45+1x220w...-det vil funke på to rockford 8"..

men hvorfor kjøpe cadence istedenfor lightning audio...?--lightning audio er jo rockford....... :)

dvc ? dbl voice coil ?

 

Blaupunkten er en 5 kanaler 4x45 + 1 x110.. 2x110w er allerede brokoplet ? ..

Krever disse RF subene "mye i forhold til" "normalen" av 8" ?

Har lyst på 2 suber ettersom jeg har en nå (søppel) og det lager mye trykk på ene siden av bilen, vil javne det ut litt med en bak hvert sete..

Er vell ikke så veldig "TRYKK" interesert sånnsett, vil ha litt dypere lyd bare..

Endret av SpkStrp
Lenke til kommentar
Blaupunkten er en 5 kanaler 4x45 + 1 x110.. 2x110w er allerede brokoplet ? ..

Krever disse RF subene "mye i forhold til" "normalen" av 8" ?

Har lyst på 2 suber ettersom jeg har en nå (søppel) og det lager mye trykk på ene siden av bilen, vil javne det ut litt med en bak hvert sete..

Er vell ikke så veldig "TRYKK" interesert sånnsett, vil ha litt dypere lyd bare..

jeg trodde blau`n var 5kanals..men stusset litt når du opplyste 2x45+2x110w....

tror ikke blaupunkten passer så bra til bass...

 

men vil heller anbefale å få en mono-forsterker sammen med he2 eller en stor 4kanaler..

hvor mye penger har du å bruke på sub og en forsterker? kansje jeg finner noe til deg for en ok penge...

((selg blaupunkten å kjøp en kraftigere 4kanals ;) ))

 

dvc= dual voice coil= dobbel spole / svc= singel voice coil= enkel spole...

les denne så forstår du sikkert bedre ;)

Koblings Skjema

Lenke til kommentar

Den er 5 kanals ja, men kan brokoples til 2x110w.. Går det ikke bra å kjøre en sub pr kanal?

 

Er ivertfall interesert i en sub som spiller bra på maks 10 liters kabinett.

Har en 2 kanals forsterker som jeg kan bruke til frontsettet evt, panasonic cy-m7002. (iafall ikke brukanes til å kjøre to sub)

Penger: underkant av 3000,-

De svc RF subene er jo 150W rms, burde ikke lightning audio forsterkeren klare to sånne tålelig greit ? ..

Endret av SpkStrp
Lenke til kommentar

om du brokobler de 4x45w til 2x110w så går det greit.. (ikke bruke subkanal..)

så er det greit med to svc RF8" på 150w... skal hoste opp et kasseforslag til de..

 

edit: skal funke de i 10liter... men ville prøvd å få den til 12~14L å dytta litt `bomull`inni..

stor forskjell på dypbass mellom 10 og 14 liter...

Endret av sfh
Lenke til kommentar
om du brokobler de 4x45w til 2x110w så går det greit.. (ikke bruke subkanal..)

så er det greit med to svc RF8" på 150w... skal hoste opp et kasseforslag til de..

 

edit: skal funke de i 10liter... men ville prøvd å få den til 12~14L å dytta litt `bomull`inni..

stor forskjell på dypbass mellom 10 og 14 liter...

tror ikke jeg kan brokople alle 4 kanalene. tror det blir 2x45 + 2x110 da :) men det var kanskje det du mente ? Bomull skal inni uansett.. skal se hvor mye plass en 12 liters kasse tar, det er TRANGT der bak :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...