Gå til innhold

Hjelp til å lage flash side.


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg har som prosjektoppgave å lage en internettside.

Jeg vet hva jeg skal ha på siden og har laget papirskisser slik som jeg vil ha den.

 

Poenget er at jeg egentlig ikke kan så mye om html og css.

Jeg skjønner at dette er uholbart blant mange av dere drevene webdesignere her men jeg har planer om å lage en flash side. Altså hele siden laget i flash.

Det hadde vært supert om folk kunne hjelpe meg med dette fremfor å prøve å overtale meg til å gå over til css osv. :p

 

Så hvis noen kan noe om å lage sider i flash eller linker til steder jeg kan lære om dette, så hadde jeg blitt helt super glad :thumbup:

 

Takker på forhånd - Jonathan

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er _førti_ganger_så_lett_ å lære seg HTML/CSS skikkelig, enn å lære flash. Spesielt om du ikkje har noken forkunskaper innen noken av emna.

 

Derfor - http://www.w3schools.com <= plassen for deg.

 

Det å lage kule sider i flash, krever år med bruk av flash, actionscript o.l.

 

Å lage gode sider i HTML/CSS kan du lære deg på en mnd, sett at du lar vere å ha med masse grafikk, selfølgelig ;)

Lenke til kommentar

Da er det vel som jeg fryktet da, jag har brukt flash litt man kan ingentlig om navigasjon ol. i flash.

 

Er det noen her som kunne tenke seg å hjelpe meg litt med en html/css side da, jeg har under en uke på meg.

 

Har dreamweaver MX og jeg har planer om å bruke det.

 

Går det ann å lage en "ramme" slik som flash i center uansett med meny, og to rammer?

Vet hva html og css er men ikke mer enn det.

 

HJELP! :no:

Lenke til kommentar
Hei igjen.

Det ble flash alikevel.
Brukte noen timer (ca.30) på internet og i flash.
Fant ut at dette egentlg ble likegreit da jeg ikke kunne noe html/css heller og det var flash jeg ville ha.
Siden er sikkert ikke helt riktig laget og inneholder sikker masse feil masse feil.:blush:
Men det er den første og ett skoleprosjekt på 3 dager.

Den er ikke helt ferdig enda men vær så god[url="http://www.sus-uka.tk"]link[/url] :thumbup:

-Jonathan
Lenke til kommentar

- Fargene var grusomme :p

- Skip intro-link er et must

- Artig musikk, men stopp-knapp er i likhet med den over et must

- "Webmaster" er neppe et gyldig navn på innehaver av kopiretten :laugh:

- Plutselig - PANG! - så sluttet musikken. Fade-out eller noe må til der.

- Nevnte jeg at fargene var grusomme?

 

 

Alt i alt en artig, men småstygg side :) Fikk lyst til å prøve å lage meg en sånn en selv *laste n.. øhh.. finne frem Flash MX CDen*

Lenke til kommentar

Ser bra ut til å være nybegynner. Jeg går ut i fra at du har brukt lit tutorials eller lignende. (?)

 

I tillegg til fargevalget (grønn-rosa?!) ser ikke bildene under "hvem" til å fungere, hvis det var meningen at det skulle skje noe ved å trykke på de. (fikk opp link-musepeker)

 

Siden var ganske liten. En størrelse på rundt 750x500 skulle passet inn i de fleste oppløsninger.

 

Ellers synes jeg introen var jo tøff. :)

 

(Jeg tar hensyn til at du er nybegynner på feltet)

 

Hvor lenge skal du arbeide med dette prosjektet? (hvor mange dager har du igjen til dead-line?) Det er litt viktig å vite i sammenheng med hvilke ting du bør jobbe med.

Endret av HolgerLudvigsen
Lenke til kommentar

Fargevalget er bevist litt "scetchy"

Under hvem skal du kunne scrolle for å se alle miniatyrbildene, ikke trykke.

 

Ellers det meningen at siden skal være oppe å gå i løpet av morgendagen, men deadline er på fredag.

 

Har brukt tutorials som bare pokker i og med at alt jeg kunne på søndag var å tweene en firkant til running.;)

 

Planen min var at siden skulle sentreres uansett hviken oppløsning man har, men det har jeg ikke fått til, absolutte center i dreamweaver funker ikke :hmm:

Endret av jseim
Lenke til kommentar

-Ganske stygge farger...

-irriterende musikk, jeg bomma på den "sound off" knappen en del ganger...

-litt fancy de sponsor pilene :D

 

litt off topic: Hvorfor skal SUS-uka alltid ha det stinkende pleddet i taket...er det en slags tradisjon? (gikk på seiersten for leeeeenge siden..)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...