Gå til innhold

Hva bruker du PC'en din mest til?


Hva bruker du PC'en din mest til?  

935 stemmer

  1. 1. Hva bruker du PC'en din mest til?

    • Spill/underholdning
      408
    • Audio/video redigering/enkoding
      37
    • Programmer/databehandling
      74
    • Internett/surfing
      382
    • Jeg er redd PC'er/annet
      35


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Om jeg får si det, så er vel dette en ganske unødvendig tråd;

 

De fleste her er jo mesteparten av tiden på internett, om ikke det, spiller de sannsynligvis (mest).

Unødvendig er jo den ikke.

Den viser jo bare til hva brukerene på forumet gjør mest.

Selv om forumet er på Internett, så vil ikke det si at alle forum-brukeren bruker Internett mest på datamaskinen sin.

Lenke til kommentar
Litt overraskende at så få bruker PC'en sin primært til audio/video redigering/enkoding, spesielt ettersom de fleste PC-tester fokuserer så mye på det... :roll:

Så er ikke den gjevne hw.no forum bruker veldig representativ for den gjevne PC kjøper.

 

Ta f.eks en titt på denne:

http://www.aceshardware.com/polls/results.jsp?poll=8

Reflekterer ikke akkurat salgstallene. AMD apelerer vel mer til entusiaster. Litt nerdete image egentlig... Kanskje noe av samme grunnen til at musikk forståsegpåere alltid har de tidligste platene til en totalt ukjent undergrunds band som sin favoritt? Uten sammenligning forøvrig ;)

Lenke til kommentar
Litt overraskende at så få bruker PC'en sin primært til audio/video redigering/enkoding, spesielt ettersom de fleste PC-tester fokuserer så mye på det... :roll:

Så er ikke den gjevne hw.no forum bruker veldig representativ for den gjevne PC kjøper.

Tja, den jevne forum-brukeren er meget representativ for den jevne leseren av Hardware.no som tross alt er datainteressert. Jeg er likevel litt overrasket over at så få her bruker PC'en sin primært til audio/video redigering/enkoding eller databehandling :)

 

Ta f.eks en titt på denne:

http://www.aceshardware.com/polls/results.jsp?poll=8

Reflekterer ikke akkurat salgstallene. AMD apelerer vel mer til entusiaster. Litt nerdete image egentlig... Kanskje noe av samme grunnen til at musikk forståsegpåere alltid har de tidligste platene til en totalt ukjent undergrunds band som sin favoritt? Uten sammenligning forøvrig ;)

Det er nesten selvsagt at salgstallene ikke er representative for de generelt datainteresserte, som tross alt forstår litt mer og kjøper stort sett mer klokt (pris/ytelse). Den jevne mann i gata er ikke interessert i data og kjøper som regel en Celeron PC og lever lykkelig uvitende (siden han ikke leser f.eks Hardware.no) om at han er blitt lurt helt opp i stry.

 

Til tross for betydelig bedre konkurranse, så synes jeg bilindustrien er en mer passende analog enn musikkbransjen. Selv om General Motors fortsatt er verdens største bilprodusent, så er det heller tvilsomt at de lager de beste bilene ;)

Endret av snorreh
Lenke til kommentar

savner ett alternativ: "allt tidligere nevnt"

 

Jeg gjør det meste på pc'n min, og jeg gjør forskjellige ting samtidig på flere pc'r.

Se på film og surfe på nett er f.eks. noe som lett kan komineres, når jeg jobber med 3D/animering har jeg ofte oppe en film, et spill eller en webside på pc nummer to for inspirasjon. Når jeg lager dokumentasjon, fyller ut skjema, e.l. så har jeg også somregel noe kjøranes på pc nr.2 (skrive dokumentasjon er kjederlig :( )

 

Men min stemme måtte nesten gå til "Spill og Underholdning" da jeg for tiden har veldig mange bra spill(bl.a. sacred og ut2k4), og også endel gode filmer etter TG :) om noen uker kunne svaret mitt blitt et helt annet dog...

Endret av Civilix
Lenke til kommentar

Ikke jeg heller. Men jeg har ADSL som står på hele tiden, og CS og DOD går over nettet så der telles vel litt internett også. Så alt i et (hos meg) bruker jeg internett mest... ;)

De som har ADSL bruker kanskje mest tid på internett :hmm:;)

Er det noen her som ikke har adsl? Stakkars...jeg føler nesten for å subsidiere disse arme sjeler...men bare nesten :devil:

 

1600kbps 24/7 her i schtua mi... :thumbup:

 

jeg glemte og si at min PC brukes 100% til underholdning! ...jeg rakk nemlig ikke melde meg opp til eksamen dette semesteret fordi jeg satt hjemme og bygde pc'en på den skjebnesvangre datoen. :blush:

Endret av PapstSkalle
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...