Gå til innhold

LCD display og Abit IC7-MAX3


Anbefalte innlegg

Hei.

Har sett utallige poster om brukere som har loddet lcd-display og brukt deti pc'ene sine via printerporten. Nå har det seg slik at jeg har nada lodde-kunnskaper/utstyr, men får ikke tanken på en slikt tødt lcd-display ut av tankene. Så kom jeg over dette. Er dette en slags ferdig løsning, må jeg lodde noe her, eller er det bare å koble til printerporten?

 

Når det gjelder hovedkortet mitt har det jo ikke parallellport, men det fulgte meg en brakett med en gul port som visstnok skal være nettopp dette. Har jeg rett?

 

Mvh,

Haakon

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har sjekka litt om saken for en mnd siden. du må nokk skaffe deg PCI kort med Printer port.

Den braketten er en ingang, fra printerport, til LCD displayet.

 

www.crystalfontz.com leverer USB utgave, men har kun et begrenset antall på lager, fikk faktisk mail fra dem i går om det.

Endret av Alte-to
Lenke til kommentar
Har sjekka litt om saken for en mnd siden. du må nokk skaffe deg PCI kort med Printer port.

Den braketten er en ingang, fra printerport, til LCD displayet.

 

www.crystalfontz.com leverer USB utgave, men har kun et begrenset antall på lager, fikk faktisk mail fra dem i går om det.

Men må det loddes noe, og kan du linke til et passende kort? Lite keen på å bestille fra utlandet, men takk for info'en... :D

 

Mvh,

Haakon

Lenke til kommentar

Ingen av de LCD displayene trenger å loddes.

 

Det står jo klart på Hcs Electronics at den er klar til bruk, dvs ingen lodding

 

20x4 LCD display med hvit tekst og blå bakgrunn. Displayet leveres ferdig montert, klart til bruk.

Displayet kobles i paralellporten (70 cm lang kabel følger med) og en 4-pin molexplugg fra strømforsyningen.

Lenke til kommentar

Mima:

Det er bare 6 ledere.. den svarte ledningen er ikke funksjonabel.. prøv å avmantle den så skal du se :)

 

Vel.. si i fra hvordan det går..

Har selv IC7-Max3 med PCI Paraell kort, får det faen meg ikke til å fungere.. kortet fungerer fint på skriveren men ikke på displayet... Argh.. når man trenger paraellporten er den ikke der.. når man ikke trenger den er den der.. urk

Endret av Stig-Arne
Lenke til kommentar
Nei den må ikke loddes noen som helst plasser

 

Jeg kjøpte dette kortet.. men ikke faen om jeg får det til å fungere her.. fungerer fint med skriveren..

 

digitalimpuls.no har ikke slike kort.

Vel, kan sende deg en PM når jeg har fått varene, så kan vi se om jeg støter på samme problemet. Takk for hjelpen.

 

Mvh,

Haakon

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...