Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Ikke mulig med mere enn 8 KB/s enkel ISDN...


Anbefalte innlegg

Quote:


Den 2002-05-08 23:17, JohndoeMAKT skrev:

Det ISDN-Turbo saken funker som bare pokker!

En kamerat av meg laget en 12 MB fil som bare

var 0-er binært, og la den på en server.


Jeg lasta den ned med single ISDN, og fikk

316 Kbps stabilt når jeg brukte DAP.

Ellers fikk jeg ca 20 Kbps på neslasting av

Winzip,DAP,og windows 2000 serivcepack.


 

er det rart da? hvis du snakker om en fil på 12 MB som bare inneholder "0". den vil jo bli komprimert kraftig.

 

Det som er synd er at det er veldig skjelden du har bruk for å laste ned slike filer...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har også opplevd dette fenomenet. Lastet ned en hel fil (ca 5MB) med en snitt hastighet på 17KB/s. (enkel ISDN linje)

Lastet ned med getright, og regnet på det selv når fila var lastet ned for å skjekke, men det stemte.

Har ingen forklaring, men dataene havnet iallfall på min maskin med den farten.

 

Anngående hvorfor telenor ikke tilbyr en fastpris på ISDN (alltid på) er at veldig mange ville da faktisk ha vært alltid på.

Telenettet er ikke oppbygget slik at alle kan bruke linjen sin likt. Det er utregnet en viss prosent av linjene som i snitt er i bruk. Deretter legges det til en sikkerhetsmargin. Både bredbånd og telefonnett er ofte planlagt slik så man ikke bygger ut mere enn det som faktisk blir benyttet.

 

[ Denne Melding var redigert av: John_^ på 2002-05-09 02:34 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-08 21:15, Gisle skrev:

Drift for Telenor på å la ISDN stå på 24/7-365 , er en BRØKDEL av ADSL. Systemet er inntjent , teknologien er 15 år gammel. Sentralene er 5-10-15 år. Linjene er der. Alle kan få det!

Det at det ville ha kosta flere foldige 1000-kroner med dagens priser, gjenspeiler jo hvilke sinnsyke inntjeningsprognoser Telenor har lagt seg på.

Men , som en overgang for de som vil ha fast pris på Internet ..... ??



 

Men da kan man vel skaffe seg ADSL isteden for 24/7 ISDN, dessuten kommer aldri telenor til å innføre dette fordi det er ISDN de tjener penger på.. Derrimot ADSL har de tapt penger på <<hittil>>.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...