Gå til innhold

19" LCD til spill og div. anbefaling?


bidz

Anbefalte innlegg

Skal handle en 19" LCD snart, til og erstatte min 17" CRT. Skal bruke DVI (R9800 Pro).

 

Lurer på denne: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=120801&cks=PRL

 

og denne: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=117135&cks=PRL

 

Hansol'en er jo nesten 1500kr billigere. Men er den bra?

 

Men noen som vet om den er bra? evt. om det finnes bedre skjermer (til noenlunde samme pris, ikke flere tusen over).

Endret av bidz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ikke kjøp 19" hvis formålet er spilling. er du en middelmålig spiller som 90% av spillerne i verden holder noen 19" skjermer mål.

 

 

Uansett er 17" tn baserte skjermer de beste til spill!!!

 

 

edit :

 

Til uka kommer jeg med en test av eizo L795

 

de andre i testpanelt kommer også med mange godbiter.

 

Jørgen kommer med en særdeles bra 17" iiyama test med tv

 

Jan Erik kommer med en roundup av LG og Viewsonic:)

 

Edit 2:

 

CTX lever skjermer i slutten av uka, og vi bestiller inn noen Acer skjermer

 

Skal også ta noen Hansol og LaCie tester. Vil også snakke med Medion om noen tester og kanskje også DELL

Endret av oivind_dahle
Lenke til kommentar

Jeg bruker en LG 1910B som skjerm og spiller litt nå og da. (BF Vietnam, FarCry, SW KOTOR og sånt.) Jeg synes denne skjermen funker utmerket til mitt formål, men sliter litt med etterslep i ekstreme situasjoner. (Hurtige endringer mellom svart og hvitt over store deler av skjermen, som f.eks. når man havner midt i en eksplosjon... :p)

 

Ellers må jeg si at denne skjermen er veldig, veldig bra. I tillegg er den jo schwine billig! Betalte 4.790,- pluss moms.

 

-KJ

Lenke til kommentar

Vel, ser ut som det blir en BenQ FP991 på meg da.

 

Jeg vil helst ha 19", da jeg synes at 17" LCD blir for lite. Mesteparten av PC bruket mitt består av vanlige Windows ting, browsing, chatting, høre på musikk, skriving av oppgaver i Word, programmering, og slikt. Men spiller jo også nå og da (CS, Battlefield Vietnam, America's Army, Splinter Cell, Colin McRae Rally 04 osv). Regner med at jeg skal takle litt ghosting.

 

Eneste som irriterer meg en smule er at max oppløsning på 19" LCD er 1280x1024. Skulle ønske de lå på 1600x1200.

Lenke til kommentar

Både 17 og 19" har native oppløsning på 1280 x 1024 piksler. Det er vel egentlig 18" som er den optimale størrelsen for denne oppløsningen, men LCD ble tvunget inn på samme spor i valg av størrelse som CRT, derfor kommer de i 17 og 19". Det finnes og noen få på 18", men dette er unntaksvis. Optimal størrelse for 1600 x 1200 piksler er 20,1" og derfor er det først i disse størrelsene man ser denne oppløsningen.

 

Dette med oppløsning kontra størrelse er og det som bidrar til at det er lettere å se etterslep/gohsting på en 19" enn en 17". Skjermene er i utgangspunktet like, og kan ha like specs, men det at pikslene er større på en 19" gjør det lettere å se etterslep der.

 

graks: i LCD testen del 2, som det er linket til, har vi en egen kåring i spill klassen. Ta en titt der. Når det gjelder refreshrate så er det ikke snakk om dette på samme måte som med CRT. Det finnes ikke LCD skjermer som kjører på 85Hz. Alle ligger på 60Hz, men LCD tegner opp skjermbildet på en helt annen måte, så flimmer finnes ikke

Lenke til kommentar
ikke kjøp 19" hvis formålet er spilling. er du en middelmålig spiller som 90% av spillerne i verden holder noen 19" skjermer mål.

 

 

Uansett er 17" tn baserte skjermer de beste til spill!!!

 

 

edit :

 

Til uka kommer jeg med en test av eizo L795

 

de andre i testpanelt kommer også med mange godbiter.

 

Jørgen kommer med en særdeles bra 17" iiyama test med tv

 

Jan Erik kommer med en roundup av LG og Viewsonic:)

 

Edit 2:

 

CTX lever skjermer i slutten av uka, og vi bestiller inn noen Acer skjermer

 

Skal også ta noen Hansol og LaCie tester. Vil også snakke med Medion om noen tester og kanskje også DELL

Hvor blir det av den lcd med tv tjuner testen du snakka om?

Lenke til kommentar

Den sitter jeg på enda. Skal ta noen bilder av den idag, så sender jeg den inn til uka. Gir ingen garantier, men den dukker forhåpentligvis opp mot slutten av arbeidsuka ;)

For å øke forventningene litt vil jeg si at dette er skjermen jeg går over til å anbefale for hjemmekontoret fra nå av :)

Lenke til kommentar

Ser NetShop får inn BenQ FP992 19" LCD til 6250,- . Noen som vet hva som er forbedret med denne i forhold til FP991 ?

 

Har begynt og vurdere 17" LCD framfor 19" nå. Valget står mellom Samsung 173T eller NEC 1760NX, og heller vel mer mot den sistnevnte. Selv om TN-Paneler skremmer meg litt (en kamerat av meg har Hercules ProphetView 920 DVI, og jeg synes IKKE den skjermen er noe god.., alt får dårlig synsvinkel, sort er definitivt ikke sort, osv).

 

Jeg ser også på BenQ sine hjemmesider at de har flere 17" LCD skjermer med 12ms responstid (FP783 og FP767). Men disse koster vel skjorta?

Endret av bidz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...