Gå til innhold

Problemer med S-ATA disk som boot drive?


Anbefalte innlegg

Kjøpte meg nylig en Maxtor S-ATA 160GB disk. Tenkte jeg skulle kvitte meg med min gamle ibm 80GB fordi den støyer noe så grusomt. (Den har utviklet denne støyen over tid, ett eller annt feil ved den).

 

Problemet mitt er at S-ATA disken ikke vill boote hos meg, vis jeg bruker den gamle disken ved siden av fungerer den fint, så lenge den gamle disken står som boot drive. I min bios finner jeg ingen option for å boote med S-ATA disker. Jeg har ett MSI K7N2G hovedkort. Har oppdatert boisen til nyeste versjon også. Men uansett så finner jeg ikke ut hvordan jeg kan lage boot på S-ATA disken min, uten å måtte la den gammle bråkebøtta stå i.

 

Noen som kan hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Driverne er installert, eneste jeg kan si som var litt rart er: Først forsøkte jeg å installere WinXP med kun S-ATA disken i (fra CD) , i det installasjonen spørr om jeg har noen eneheter som trenger egne driver så trykk F6, så får jeg ikke trykka F6, ingen ting skjer. Derfor finner da ikke installasjonen noe harddisk.

 

Med brukte den andre disken, starta WinXP og kjørte en ny installasjon fra den (Formaterte også S-ATA disken i Windows (NTFS)) , ved reboot finner jeg nå den nye disken og får besked om å sette inn disketten med driverne i A: , dette ble gjort og WinXP installasjonen gikk fint.

 

Men uansett så er jeg nå avhengig av den gamle disken for at den nye skal fungere. IRRITERENDE

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...