arasan Skrevet 16. april 2004 Skrevet 16. april 2004 Hei Jeg fikk ADSL i går og regnet med at det skulle gå lett å logge seg på hos Telenor-- not. Jeg bruker en Linksys WRT54G trådløs router/accsess point og SpeedTouch modem Jeg plundret et par tre timer i går før jeg ga opp. Da hadde jeg testet modem'et fra en annen maskin med kabel og CD'en til TN. Alt OK. Så modemet , kabel og PC er OK , men jeg får ikke kontakt med Linksys trådløs. Ringte Telenor support i formidag og fikk bekreftrt at SpeedTouch modemet også er en Router ( fra 1 april ) . Det står faktisk ingen steder !! ( bortsett fra her i forumet ) Er det noen som kan fortelle hvordan jeg konfigurer opp linksys'en nå som modemet også er router ?
arasan Skrevet 16. april 2004 Forfatter Skrevet 16. april 2004 Var kanskje litt uklar i forklaringen.. Jeg får kontakt med linksys'en , men ikke med Internett via linksys - SpeedTouch modemet
Dokein Skrevet 16. april 2004 Skrevet 16. april 2004 Ja, skal være enig i at det er dårlig kommunisert. Men det du gjør, og antagelig har gjort er å sette opp modemet med nettverkskabel og den medfølgende cd'en. Den sørger for å legge brukernavn og passord inn i ruteren. Så koble du modemet og den trådløseruteren sammen, men ikke sett den til å bruke PPPoE, men til å motta ip-adresse fra Thomsom 510i ADSL modemet. Den trådløse må også ha DHCP funksjonen aktivert, slik at det trådløse nettverkskortet får ip-adresse.
mokkel Skrevet 16. april 2004 Skrevet 16. april 2004 hvis speedtouch modemet har router vil ikke dette fungere i lag med linksysrouteren..... du er nødt å gå inn i oppsettet til speedtouch-modemet å sette det i bridge-mode, da skal det funke på vanlig måte i lag med linksys
Dokein Skrevet 17. april 2004 Skrevet 17. april 2004 Hvorfor vil ikke Linksys fungere? Satte opp en Dlink her om dagen, og det funket fint. Er det noe spesielt med LinkSys?
arasan Skrevet 17. april 2004 Forfatter Skrevet 17. april 2004 Har fått det til å fungere Jeg gikk inn i Linksys og forandret fra PPPoE til Automatic configuration - DHCP og da fikk Linksys kontakt med modemet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå