Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Telenor- speedtouch - linksys

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg fikk ADSL i går og regnet med at det skulle gå lett å logge seg på hos Telenor-- not.

Jeg bruker en Linksys WRT54G trådløs router/accsess point og SpeedTouch modem

Jeg plundret et par tre timer i går før jeg ga opp. Da hadde jeg testet modem'et fra en annen maskin med kabel og CD'en til TN. Alt OK. Så modemet , kabel og PC er OK , men jeg får ikke kontakt med Linksys trådløs.

Ringte Telenor support i formidag og fikk bekreftrt at SpeedTouch modemet også er en Router ( fra 1 april ) . Det står faktisk ingen steder !! ( bortsett fra her i forumet )

Er det noen som kan fortelle hvordan jeg konfigurer opp linksys'en nå som modemet også er router ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Var kanskje litt uklar i forklaringen..

Jeg får kontakt med linksys'en , men ikke med Internett via linksys - SpeedTouch modemet

Skrevet

Ja, skal være enig i at det er dårlig kommunisert.

Men det du gjør, og antagelig har gjort er å sette opp modemet med nettverkskabel og den medfølgende cd'en. Den sørger for å legge brukernavn og passord inn i ruteren.

Så koble du modemet og den trådløseruteren sammen, men ikke sett den til å bruke PPPoE, men til å motta ip-adresse fra Thomsom 510i ADSL modemet.

Den trådløse må også ha DHCP funksjonen aktivert, slik at det trådløse nettverkskortet får ip-adresse.

Skrevet

hvis speedtouch modemet har router vil ikke dette fungere i lag med linksysrouteren.....

du er nødt å gå inn i oppsettet til speedtouch-modemet å sette det i bridge-mode, da skal det funke på vanlig måte i lag med linksys

Skrevet

Har fått det til å fungere

Jeg gikk inn i Linksys og forandret fra PPPoE til Automatic configuration - DHCP

og da fikk Linksys kontakt med modemet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...