Gå til innhold

Space Quest 6


Anbefalte innlegg

Har ikke spilt Space Quest siden toer'n på gode, gamle Amiga. Så slo seff til da Windows-versjonen av 6'rn dukket opp på QXL.

 

Spørsmålet er bare, hvordan få det til å funke på XP??? Når jeg prøver å installere får jeg beskjeden "integer divided by 0" ellerno' og så kræsjer det. Any ideas?

 

Sliter forøvrig også med å få Thunderscape til å funke, der får jeg ikke melding i det hele tatt, det bare starter ikke :|

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke mulig å kjøre DOS aplikasjoner i Windows XP 100%, spesielt ikke spill som tar bruk av lydkort. Det du i øvrig kan gjøre er å laste ned gratisprogrammet Dosbox, som er en x86 Dos emulator. Med denne kan du installere og spille alle de gammle og klassiske dos spillene slik man en gang kunne, og faktisk virker Dosbox overraskende bra når man bare har fått lært seg å bruke den på riktig måte.

Lenke til kommentar
Det er ikke mulig å kjøre DOS aplikasjoner i Windows XP 100%, spesielt ikke spill som tar bruk av lydkort. Det du i øvrig kan gjøre er å laste ned gratisprogrammet Dosbox, som er en x86 Dos emulator. Med denne kan du installere og spille alle de gammle og klassiske dos spillene slik man en gang kunne, og faktisk virker Dosbox overraskende bra når man bare har fått lært seg å bruke den på riktig måte.

SQ6 kan ikke kjøres i DOSBox da det er et Windows-program. Thunderscape lot seg fint installere, men nekter å starte selv under DOSBox :|

Lenke til kommentar

Da sliter du hvis ikke compatibility mode fungerer fra XP.

Høyreklikk på .exe fila, properties og se. Da kan du emulere eldre windows-versjoner når fila kjøres. Har aldri sett at det har virka noensted, men den er nå der hvertfall. Også prøv og stille på Memory i properties hvis du får den frem.

Sett verdiene til noe annet enn Auto så går det bedre. Mulig du må lage en "MS-DOS Shortcut" av exe-fila først. Det kan du også ved å høyreklikke på den.

 

Eller du kan lete etter en Windows-patch for SQ6 på produsenten sine support sider eller søke i google.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar
Har ikke spilt Space Quest siden toer'n på gode, gamle Amiga. Så slo seff til da Windows-versjonen av 6'rn dukket opp på QXL.

 

Spørsmålet er bare, hvordan få det til å funke på XP??? Når jeg prøver å installere får jeg beskjeden "integer divided by 0" ellerno' og så kræsjer det. Any ideas?

 

Sliter forøvrig også med å få Thunderscape til å funke, der får jeg ikke melding i det hele tatt, det bare starter ikke  :|

Jeg pleier å bruke dette forumet når jeg har problemer med eldre spill, Kanskje du finner noe om sq6 der? :

 

http://vogons.zetafleet.com/

Endret av Spaz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...