Gå til innhold

Ny RAM, Kvalitet, Pris?


Ferrum

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skal du klokke?

Uannsett ville kjøpt Twinmos rammen, da har du i tillegg 1GB med ram, som de fleste nye spill trenger.

 

Edit: Har forresten den rammen der, og kjører 6-3-3-2 Fint.

Edit2: Du har Intel ser jeg, de kjører høyere Fsb enn det AMD gjør, men tror du skal greie Cl2 uannsett.

Endret av Nikkor
Lenke til kommentar

Jeg er ingen stor ekspert på RAM, men to ting kan jeg si.

 

1. jeg har oppfattet at mange her på forumet holder Geil som et klart bedre merke på RAM enn TwinMos.

 

2. Cas Latency har mye å si for hvor raskt minne arbeidet. Dette er tiden det tar fra data kan leses fra minne til det faktisk blir lest. Tiden måles i klokkesykler. Du ser at GEIL sitt minne har latency på 2, mens TwinMos har 2.5. Altså en noe dårligere ytelse der.

 

Laffen

Lenke til kommentar
Jeg er ingen stor ekspert på RAM, men to ting kan jeg si.

 

1. jeg har oppfattet at mange her på forumet holder Geil som et klart bedre merke på RAM enn TwinMos.

 

2. Cas Latency har mye å si for hvor raskt minne arbeidet. Dette er tiden det tar fra data kan leses fra minne til det faktisk blir lest. Tiden måles i klokkesykler. Du ser at GEIL sitt minne har latency på 2, mens TwinMos har 2.5. Altså en noe dårligere ytelse der.

 

Laffen

Ja, men hvordan er det i forhold til det andre da (Twinmos), er det bedre med Cas Latency2 en 1024MB RAM...??? :hmm:

Lenke til kommentar
Jeg er ingen stor ekspert på RAM, men to ting kan jeg si.

 

1. jeg har oppfattet at mange her på forumet holder Geil som et klart bedre merke på RAM enn TwinMos.

 

2. Cas Latency har mye å si for hvor raskt minne arbeidet. Dette er tiden det tar fra data kan leses fra minne til det faktisk blir lest. Tiden måles i klokkesykler. Du ser at GEIL sitt minne har latency på 2, mens TwinMos har 2.5. Altså en noe dårligere ytelse der.

 

Laffen

Jo, men husk at 1Gb minne gir enda mere ytelse i forhold til Geil med kun 512Mb.

Når jeg spiller FarCry bruker spillet 700Mb, så 1Gb ram trengs.

Har du penger, kunne du kjøpt 2x 512Mb fra Geil.

Lenke til kommentar

Jeg har testet både 51MB CL2 og CL2.5 minnemoduler med nærmest skuffende resultat, ytelseforbedringen var lik null.

Jeg har også testet med 512MB og 1024MB CL2.5 minne og her var forskjellen himmel og hav, spesielt i de nyeste minnesultne spillene.

Har desverre ikke facts & figures men forskjellen var drastisk stor.

Lenke til kommentar
Jo, men husk at 1Gb minne gir enda mere ytelse i forhold til Geil med kun 512Mb.

Når jeg spiller FarCry bruker spillet 700Mb, så 1Gb ram trengs.

Har du penger, kunne du kjøpt 2x 512Mb fra Geil.

 

 

Ja, hadde jo vært det beste det, men blir mye penger, ja....! :roll:

Lenke til kommentar
Skal du klokke?

Uannsett ville kjøpt Twinmos rammen, da har du i tillegg 1GB med ram, som de fleste nye spill trenger.

 

Edit: Har forresten den rammen der, og kjører 6-3-3-2 Fint.

Edit2: Du har Intel ser jeg, de kjører høyere Fsb enn det AMD gjør, men tror du skal greie Cl2 uannsett.

Jeg skal ikke klokke...!

Bør jeg ikke ha raskere RAM hvis jeg skal klokke???

Lenke til kommentar
Ja du bør ha raskere RAM viss du skal klokke, PC3700 anbefales. Spiller forresten Far Cry med 512MB RAM helt fint, samme med BF Vietnam...

...Det blir ENDA bedere med 1Gb ram.

Mulig det.... Men hos meg går det smooth anyway... Dessuten har 1024 dårligere timings... Jeg gikk opp mange poeng i bechmarks når jeg kjører 2-2-2-11 isteden for 2-3-3-6. 2,5-3-4-7 var mildt sagt dårlig...

Endret av sindre313
Lenke til kommentar

Tja, annbefaler å annbefaler, TwinMos er vel en grei ram til vanlig bruk, men til klokking er den veldig variabel da du kan være heldig å få gode brikker men du kan og få dårlige , til spill og vanelig bruk derimot er de helt greie og har jo en fordelaktig pris , når det så gjelder mengden så er det klart bedre med 1024 enn 512 til de nyeste spillene og til tyngre oppgaver som feks billedredigering .

Det optimale for alroundbrukern som både spiller og klokker er vel derimot Geil Platimum eller Golden dragon, eller OCZ gold alle i 2 x 512 3700 eller 4000.

Men da får pengeboka svi så her må behovet/bruken defineres.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...