Gå til innhold

Forsøker å finn ut om bilhøytalere jeg..


Anbefalte innlegg

Hei

 

Har en Mercedes stasjonsvogn. I den har jeg en Pioneer CD spiller med MP3, den har utgang for sub.

 

Er interessert i å finne info om hvordan rigge høytalere i bilen uten å endre for mye på bilen. Aller helst høytalere som passer i de hullene som er laget for høytalere... (ikke plass til så store høytalere... :( )

 

Trenger ikke HI FI sound, bare bedre enn middels lyd.

 

 

LoA

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei

 

Har en Mercedes stasjonsvogn. I den har jeg en Pioneer CD spiller med MP3, den har utgang for sub.

 

Er interessert i å finne info om hvordan rigge høytalere i bilen uten å endre for mye på bilen. Aller helst høytalere som passer i de hullene som er laget for høytalere... (ikke plass til så store høytalere... :( )

 

Trenger ikke HI FI sound, bare bedre enn middels lyd.

 

 

LoA

Jeg har MB selv, men da sedan. tror også du har 12cm forand og 13 cm bak.

det er vansklig å finne noe som passer foran, for enten er det for lite, eller for stort

 

 

Bak er enkelt. fleste 5" passer

 

eller du gjør det enkelt siden du har STV.

 

 

Bygg en kasse til en tja billig 12" subb. lag en sepperat kasse på toppen, eller en på vær side, hvor du plaserer 2 stk 6X9"

 

en 4 kanals forsterker og du har tøff lyd, men alt bak. :scared:

 

Kjøp så noen friske 4,5" som du slenger foran, som vil flytte lydbildet noe fram.

 

 

 

Horror.

Lenke til kommentar

Jeg har MB selv, men da sedan. tror også du har 12cm forand og 13 cm bak.

det er vansklig å finne noe som passer foran, for enten er det for lite, eller for stort

 

 

Bak er enkelt. fleste 5" passer

 

eller du gjør det enkelt siden du har STV.

 

 

Bygg en kasse til en tja billig 12" subb. lag en sepperat kasse på toppen, eller en på vær side, hvor du plaserer 2 stk 6X9"

 

en 4 kanals forsterker og du har tøff lyd, men alt bak. :scared:

 

Kjøp så noen friske 4,5" som du slenger foran, som vil flytte lydbildet noe fram.

 

 

 

Horror.

Bygg en kasse til en tja billig 12" subb. lag en sepperat kasse på toppen, eller en på vær side, hvor du plaserer 2 stk 6X9"

 

en 4 kanals forsterker og du har tøff lyd, men alt bak. :scared:

 

Kjøp så noen friske 4,5" som du slenger foran, som vil flytte lydbildet noe fram.

 

 

Takk for svar.

 

Lurer litt, hva mener du med kasse på toppen?

Jeg har to seter i "bagsjerommet" som vender bakover. Mellom de ordinære baksetene og forran ryggen på "bagasjesomssetene er det plass til en sub (om jeg bygger den selv) Setene bak benyttes sjelden...men de brukes så mye at sub ikke må være i veien.

 

Så, hva mener du men 4 kanals forsterker?. I min pioneer er det 2 utganger for høytalere forran og to utganger for høytalere bak, samt en sub utgang. I tillegg er det line utgang for forsterker.

 

 

LoA

Lenke til kommentar

Jeg har MB selv, men da sedan. tror også du har 12cm forand og 13 cm bak.

det er vansklig å finne noe som passer foran, for enten er det for lite, eller for stort

 

 

Bak er enkelt. fleste 5" passer

 

eller du gjør det enkelt siden du har STV.

 

 

Bygg en kasse til en tja billig 12" subb. lag en sepperat kasse på toppen, eller en på vær side, hvor du plaserer 2 stk 6X9"

 

en 4 kanals forsterker og du har tøff lyd, men alt bak. :scared:

 

Kjøp så noen friske 4,5" som du slenger foran, som vil flytte lydbildet noe fram.

 

 

 

Horror.

Bygg en kasse til en tja billig 12" subb. lag en sepperat kasse på toppen, eller en på vær side, hvor du plaserer 2 stk 6X9"

 

en 4 kanals forsterker og du har tøff lyd, men alt bak. :scared:

 

Kjøp så noen friske 4,5" som du slenger foran, som vil flytte lydbildet noe fram.

 

 

Takk for svar.

 

Lurer litt, hva mener du med kasse på toppen?

Jeg har to seter i "bagsjerommet" som vender bakover. Mellom de ordinære baksetene og forran ryggen på "bagasjesomssetene er det plass til en sub (om jeg bygger den selv) Setene bak benyttes sjelden...men de brukes så mye at sub ikke må være i veien.

 

Så, hva mener du men 4 kanals forsterker?. I min pioneer er det 2 utganger for høytalere forran og to utganger for høytalere bak, samt en sub utgang. I tillegg er det line utgang for forsterker.

 

 

LoA

Spillerens egen forsterker kan ikke brukes,mmulig til nød kun front høyttalere i billig opplegg som jeg nevnte.

 

 

Effekt forsterker 4 kanals og strekke signal kabel fra linjeutgang. hadde driti i sub utgang, og heller brukt filter i forsterkeren.

 

Det jeg mente med kasse på toppen.

 

Da mener jeg at du lager en bass kasse, som du plaserer mellom setene

og så en ny flat kasse opp der igjen, som 6X9"ere sitter.

 

I praksis så blyr det 1 kasse med 2 kammere oppå værandre hvor subb sitter i bunn. Anbefaller trykk kasser. hvor 6X9" peker oppover, og subb bakover.

 

 

lage kasse selv er beste alternativ uansett, for da vil det jo passe best i bilen.

 

 

Horror

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...