Gå til innhold

Websider - Test - Nettlesere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Njaa,"no remorse", deler av css validerer bare i IE, f.eks hyperlink med hoover

tror jeg da....Men du får den likevel validert i W3C. Har nettop lasta ned MOZIE, som det programmet het. Synes det var litt kjekk........

 

Old man

Må nesten bare redde deg før dette går for langt...

 

for det første er det vel egentlig ikke noe som heter å validere i IE (eller noen annen browser for den sakens skyld), man validerer ikke kode i en browser (selvom noen har innebygd tredjepartsprogram for å gjøre det pluss at Mozilla og Opera har mer eller mindre grei nok kontroll for XML parse feil)

 

IE er faktisk den (av de mer kjente ihvertfall) browseren med dårligst hover støtte, IE støtter hover kun på a tag'en, mens Mozilla og Opera støtter på stort sett alle andre tenkelige tag'er (som er det riktige etter w3 standard)...

 

i din mening av validering (hvis jeg har forstått deg riktig(noe som vil si at du da tar feil)) så er det faktisk noe sannhet grunnet at IE forstår noen "illegale" koder laget av Microsoft som ett patetisk (i mine øyne ihvertfall) forsøk på å lure til seg enda flere godtroende surfere...

 

dette innbefatter bla scroll-bar-color o.l... men som sagt er det ikke lovlige koder etter standarden... og derfor vil du ikke finne støtte for de i andre browsere enn IE (tror det var Epsilon som hadde en mye dypere forklaring på de direkte ulempene med endring av f. eks scrollbar og andre elementer som er en del av browseren og ikke en del av websiden)....

 

 

 

ps: hvis andre ser at jeg har skrevet noe rart eller ser noe jeg har glemt så skriv det ned (er litt trøtt nå)...

Lenke til kommentar
Er ikke noe problem så lenge du skriver riktig validert kode (helst strict da)

Nuja. Jeg har ofte hatt validert kode, men som ble b0gis i Opera.. :angry:

har jo ikke anelse hvilke sammenhenger dette har vært, men hvis de kodene så riktige ut i IE håper jeg du husker på IE's feiltolking av bla.

box modellen ...

 

 

og selvom en kode følger standarden så langt som en validator kan få sjekket betyr ikke det nødvendigvis at alt er 100%...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...