Gå til innhold

Siemens SX1 eller Nokia 6600? Hvilken er best?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

har 6600 og er knakende fornøyd

 

mp3 spiller kan jeg få ved å legge inn ekstra program, det finnes veldig mange programmer som er laget med tanke på 6600 så sx1 ligger litt bak her siden ikke alle programmer passer til den også. Men det har kommet en oppgradering av 6600 som heter 7XXX tror jeg, husker ikke noen av tallene egentlig...

 

Og nokia er jo nokia så hvorfor skifte :)

Lenke til kommentar

Siemens SX1

+ Mp3 spiller, radio og hotswap.

- Taster (helt forferdelige, blir ikke vant med dem), TFD skjerm (suger strøm) og sinnsykt mange som klager på den.

 

Nokia 6600

+ Skjerm og taster.

- ikke hotswap og litt unødvendig å ta ut bateriet for å skifte kort.

 

jeg ville valgt 6600.

Lenke til kommentar
har 6600 og er knakende fornøyd

 

mp3 spiller kan jeg få ved å legge inn ekstra program, det finnes veldig mange programmer som er laget med tanke på 6600 så sx1 ligger litt bak her siden ikke alle programmer passer til den også. Men det har kommet en oppgradering av 6600 som heter 7XXX tror jeg, husker ikke noen av tallene egentlig...

 

Og nokia er jo nokia så hvorfor skifte :)

Hvordan er lyden på mp3 spillern? og hvor fikk du tak i dette prog?

Lenke til kommentar

Jeg har hatt både 6600 og SX1. Byttet fra 6600 fordi jeg ville ha en telefon med mp3 spiller, men så jo på tastene som et lite problem. 6600 var utrolig bra å skrive med, den har deisdert en av de beste skjermene på markedet idag... Har ikke sett noen telefoner med bedre skjerm. Mulig P900 har bedre, men men... Ellers har jeg hatt de samme programmene både til 6600 og SX1. Mp3 program til 6600 finner du flere steder, det beste er Ultramp3. Men lyden derimot på 6600 er helt bånn :thumbdown: Det funker litt bedre når man har HF, men allikevel så er det ikke overlegent bra. SX1 har stereo og lyden på denne telefonen er knall bra! + at du har radio da, men den bruker nå ikke jeg så mye da. ;)

 

Skjermen er helt ok, men ikke like bra som 6600 sin. Kameraet er litt dårligere med SX1, men det er derimot 4x zoom som standard på Sx1, hvor 6600 bare har 2x zoom. Tastene på SX1 er en vane sak, det er litt vrient i starten. Men jeg ahr vendt meg til det ganske bra nå og det er vanskelig for meg å få tilbake til "normalt" tasteoppsett. Ellers følger det ikke med noen minnebrikke til SX1 som standard, det gjør det derimot til 6600 en på 32mb. Men jeg har kjøpt meg en TwinMos 256mb brikke og den fungerte bra i begge telefonene.

 

Hvis du ikke trenger mp3 eller radio, så kan du like greit gå for en 6600. Den har som sagt bedre skjerm og annet tasteoppsett. Men personlig så er jeg mest fornøyd med SX1. Har hatt den en stund nå og er meget fornøyd. Men jeg vurderer og gå over til en P900 etter hvert, men får se. Håper dette hjalp litt.

 

Lykke til :thumbs:

Lenke til kommentar
Vent heller på 7610. Koster 5199,- men i gjengjeld så får du en mobil med megapiksel kamera.

kordan vet du at den kommer til å koste dette?

Fordi jeg er synsk? Neida. Som noen sa så er den lagt ut på mpx.

greit, så bare på prislisten om den var lagt ut, noe den ikke var..

Lenke til kommentar
Kameraet er litt dårligere med SX1, men det er derimot 4x zoom som standard på Sx1, hvor 6600 bare har 2x zoom.

Kameraet på sx1 har 4x digital zoom og 6600 har 2x digital zoom... Er en stooor forskjell på "vanlig" og digital zoom...

 

min mening:

Den største "ufordelen" med 6600 er at den ikke har mp3 spiller, noe som sx1 har... (Derfor har 6600 mono lyd, ikke headset utgang og alt det der...)

Den største "ufordelen" med sx1 er (viktig, da tenker jeg med nyeste FW, FW07) er tastene...

 

Ellers er begge telefonene fine, særlig når det gjelder at begge har symbian, men pga. tastene til sx1 vil det være litt problematisk av og til å bruke en del programmer, særlig spill, men det går vanligvis greit... ;)

Lenke til kommentar

6600 kjører jo symbian 7.0 også vet ikke helt om det utgjør store foskjellen men men...

 

Så må man jo huske at mange programmer er laget for 6600 fordi det er nokia som har produsert den, men en stor del av dem passer jo til sx1 også.

 

Men det kommer jo en ny symbian telefon fra nokia nå har du tittet på den?

 

6600 feierer jo 1/2 års dagen nå tror jeg (kom vel ut i november)

Lenke til kommentar

Handler mest om knappe plaseringa, for fks. så virker jo ikke alle 3650 programmene på 6600 og versus visa...

Dessuten er s60 nokias grensesnitt, men nokia har nok ikke laga ett eneste mobil program som man kan legge til i etterkannt som jeg vet... (Altså som ikke er forhåndsinstallert)

 

Blir nok boller og brus på mobilen nå ja :fun:

 

:p

Lenke til kommentar

QUOTE (jalleks @ 15/04/2004 : 15:58)

Kameraet er litt dårligere med SX1, men det er derimot 4x zoom som standard på Sx1, hvor 6600 bare har 2x zoom.

 

Kameraet på sx1 har 4x digital zoom og 6600 har 2x digital zoom... Er en stooor forskjell på "vanlig" og digital zoom...

 

Skrev litt feil der ja, eller det gikk litt fort:p Vet at det er digital zoom. Men kom på at SX1 har FW oppgradering via nettet, tror ikke 6600 har denne muligheten. ;)

Lenke til kommentar
tja, de er vel ganske like. men utsende messig, og hvis det ikke hadde vært så mye problemer med sx1 som jeg hadde hørt. da hadde jeg valgt sx1!

Var en del bugs og litt feil osv. først, men med FW07 er det meste løst, heldighvis.......

 

@jalleks: Nei Nokia 6600 har ikke det, men så har det bare kommet én ny oppgradering da :p (Kom rundt 31 mars/1 april)

 

+ det er stor forskjell på digital og ikke digital zoom... Digital zoom legger til hvite pixler og greier, imens "vanlig" zoom forstørrer bildet uten noe særlig endring i bildet...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...