riktor_1 Skrevet 14. april 2004 Skrevet 14. april 2004 Hei, Jeg har en AMD64 3000+ maskin med 1GB Ram og et Radeon 9800 pro 128mb skjemkort, og synes ikke jeg får den ytelsen maskinen min bør ha. 'Far Cry' er et relativt aktuellt eksempel, som begynner å hakke allerede på 1158x864 uten aa og af. Riktignok går det til tider gjevnt, men på enkelte bite ligger fps rundt 10. 'Pandora Tomorrow' er et annet aktuellt eksempel, hvor det i 1280x1024 med tingene på high innimellom går i sneglehastighet. Grunnen til at jeg er litt mistenktelig her, er at en kompis med GeForce 4-kort og dårligere maskin klarer å kjøre det hjevnt i 1024x768 med alt på high. Grunnen til at jeg spør om maskinen min yter dårligere enn antatt, er de nye benchmarkene som har kommet av 6800. På blant annet FiringSquad ser jeg at 'Far Cry' i 1280x1024 på et 9800 pro kort klarte et gjennomsnitt på 55fps (uten AA) og 33,5 (med 4xAA) på testene deres. Riktignok er maskinen en 3400+, men vil det påvirke resultatet såpass? Så spørsmålet mitt er altså, yter maskinen min slik en kan forvente av dette oppsettet? Og har noen noen tips til hvordan jeg kan få bedre ytelse? Overklokking er jeg ikke så veldig lysten på, da både kunnskapen mangler og frykten for å miste garantien hersker På forhånd takk for svar. -Kristian
osse-mon waits for alice Skrevet 14. april 2004 Skrevet 14. april 2004 AMD64 er vel kanskje ikke helt CPU'en for spilling?
TJ Skrevet 14. april 2004 Skrevet 14. april 2004 AMD64 er vel kanskje ikke helt CPU'en for spilling? Jo, AMD64 er absolutt CPU'en for spilling!
riktor_1 Skrevet 14. april 2004 Forfatter Skrevet 14. april 2004 Crucial PC3200 DDR-DIMM 512MB CL3. Beklager, skulle tatt det med i den forrige posten. @Osse-Mon: Trodde nesten det var omvendt
jonnor Skrevet 14. april 2004 Skrevet 14. april 2004 AMD64 er vel kanskje ikke helt CPU'en for spilling? Det er den beste på markedet faktisk... Tips: skjekk litt mer før du snakker. Og hvis det var ironi, har jeg også ett tips: Det er ikke så lett å oppfatte ironi på nett. Men til saken: Trådstarter: du har vel oppdatert drivere (grafikk, chipset osv.) og innstalert nyeste patcher (OS, selve spillet osv.) vel? Oppdatere bios bør du kanskje også gjøre...
stigen1 Skrevet 14. april 2004 Skrevet 14. april 2004 Her pågår det også en lignende diskusjon(kanskje du bør ha litt mer minne?)
riktor_1 Skrevet 14. april 2004 Forfatter Skrevet 14. april 2004 Men til saken: Trådstarter: du har vel oppdatert drivere (grafikk, chipset osv.) og innstalert nyeste patcher (OS, selve spillet osv.) vel? Oppdatere bios bør du kanskje også gjøre... Ja, grafikk o.l har alle nyeste drivere. Jeg har dog ikke oppdatert BIOS da jeg hørte at dette kunne er anbefalt hvis en opplever skikkelig problemer med maskinen. Mener du at det i dette tilfellet vil kunne øke ytelsen?
jonnor Skrevet 14. april 2004 Skrevet 14. april 2004 Nei, jeg tror ikke det. Men det kan hende, jeg har ikke så peil på AMD64 hk... Men jeg tror kanskje at minnet ditt holder litt igjen. Cl 3 er ganske høyt. Om dette har noe veldig å si på ytelsen vet jeg ikke, men det har nok en del og si.
Pansergnom Skrevet 14. april 2004 Skrevet 14. april 2004 flashe bios gjør man hvis man har en ide om hva man driver med Kommer jo ann på hva hver enkelt person finner i bios updaten som kan være nyttig, siden d ofte blir lagt til støtte for nyere hardware osv... Bedre stabilitet o.l...
riktor_1 Skrevet 14. april 2004 Forfatter Skrevet 14. april 2004 Jeg har et NEO FIS2R-hovedkort, og på siden hvor de har den nyeste BIOS-versionen, står det at denne "Improve compatibility with K8 CG CPU(OPN=AR)". Er dette såpass positivt at jeg bør flashe BIOS`n? La merke til at det følger med noe som heter "Live Update" på cdn som kom med hovedkortet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå