Gå til innhold

Peltier-guide


Anbefalte innlegg

Jeg kunne godt tenke meg en komplett Peltier-guide her på ok.no. Tror det er flere enn meg som er litt "smånervøse" for å begynne med Peltier (lest mye "farlig" om det) og kunne trengt en del veiledning.

 

Håper det blir noe av en Peltier-guide i nær framtid.

 

Mvh

Meg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


On 2002-04-02 10:38, Nostradamus skrev:

Jeg kunne godt tenke meg en komplett Peltier-guide her på ok.no. Tror det er flere enn meg som er litt "smånervøse" for å begynne med Peltier (lest mye "farlig" om det) og kunne trengt en del veiledning.


Håper det blir noe av en Peltier-guide i nær framtid.


Mvh

Meg



 

Enig der. Vankjøling odså. Det hadde vert mye bedre med en gaid en og lete rundt på forumet.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

det er jo et vell av artikler om peltier på overclocking.com og diverse andre sider, da.

 

og, vannkjøling er ikke akkurat noe vanskelig. kjøp amd/intel pro på 3dfxcool.no med radiator og 2x 120mm vifter, og du er i gang. det tok meg kanskje 30 min å snekre alt sammen, uten noe bruksanvisning.. rundt 2000 penger, gikk fra 50 til 32 i temp, og støynivået er sunket betraktelig.

Lenke til kommentar

veldig lurt å kjøpe peltier-elementer uten å vite hvordan de brukes.. :smile:

Fysikk læreren din kan sikkert fortelle en del om peltier effekten.. Personlig har jeg lest hundrevis av artikler om alt som har med vannkjøling å gjøre, så jeg føler meg ganske sikker.. De som vil lære noe om peltier, greier det med noe tålmodighet..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...