Gå til innhold

Skjermen går i ventemodus!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har hatt samme problem, kan være en eller annen del som har tatt kvelden? hører du noen piip fra Hovedkortet når du starter opp? Isåfall sjekk i manualen som fulgte med for hva de forskjellige piipene betyr. Hvis det ikke kommer piip kan det være Hovedkort som har tatt kvelden, prøv å resette bios (ta ut batteri fra hovedkort vent i 5sek og sett tilbake.. husk og ta frem og tilbake reset jumper)

Lenke til kommentar

Når Ccmos står på "clear memory" piper det ikke.Men når det står på "enable Ccmos" piper det. Hovedkorte kan jo ikke vere defekt,alle viftene går,lysrøra lyser,psu.vifta går,cpu vifta går.Det er bare det at skjermen bare er svart.Men diode lyser bliner på skjermen da.Grafikkort vifta fuker også fint.

Help me :scared:

 

Jeg har jo ikke ram å hdd.Men maskinen skal jo starte opp fordi.

Komme inn i BIOS'en

Endret av SteffenRG
Lenke til kommentar

maskinen trenger minne for å starte opp...

 

Og selv om vifter ogsånn går, så kan kortet ha tatt kvelden, men hvis det piper så er det utelukket.. (tror jeg), igjen hvis du har hovedkort manualen står det vanligvis sånn biip guide som sier hva de forskjellige biipene betyr, jeg ville ihvertfall tatt en titt der. For når pcen piiper betyr det alltid noe :)

Lenke til kommentar
[quote name='Shadowfax' date='14/04/2004 : 21:00'] Du må nok ha ram, ja. Uten minne får du ikke noe skjermbilde, fant jeg og kameraten min ut da vi monterte vannkjøling io pc'en hans. Vi trodde noe var seriøst galt, (fikk ikke skjermbilde), helt til vi kom på at vi glemte å sette i minnet.

:thumbs: [/quote]
ja,jeg har nettopp sendt inn ram'n til psdata i dag.Skal gi lyd fra meg om det funker eller ikke. :devil:
Lenke til kommentar

Skjermen går i hvilemodus mens maskinene laster seg helt til Windows?Hvis maskinen piper eller går i hvilemodus kan det tyde på Cpu.Det skjedde med meg.Først orka han ikke å laste inn windows.Etter mere tester peep det.Så til slutt gikk maskinen i sleepmodus ved oppstart.

Lenke til kommentar
Skjermen går i hvilemodus mens maskinene laster seg helt til Windows?Hvis maskinen piper eller går i hvilemodus kan det tyde på Cpu.Det skjedde med meg.Først orka han ikke å laste inn windows.Etter mere tester peep det.Så til slutt gikk maskinen i sleepmodus ved oppstart.

Hva var problemt? :hmm:

Endret av SteffenRG
Lenke til kommentar
Skjermen går i hvilemodus mens maskinene laster seg helt til Windows?Hvis maskinen piper eller går i hvilemodus kan det tyde på Cpu.Det skjedde med meg.Først orka han ikke å laste inn windows.Etter mere tester peep det.Så til slutt gikk maskinen i sleepmodus ved oppstart.

Hva var problemt? :hmm:

Dessuten får jeg ikke innstalere windwos uten at skjermen går i ventemodus

Lenke til kommentar
Skjermen går i hvilemodus mens maskinene laster seg helt til Windows?Hvis maskinen piper eller går i hvilemodus kan det tyde på Cpu.Det skjedde med meg.Først orka han ikke å laste inn windows.Etter mere tester peep det.Så til slutt gikk maskinen i sleepmodus ved oppstart.

Hva var problemt? :hmm:

Dessuten får jeg ikke innstalere windwos uten at skjermen går i ventemodus

Samme skjedde meg,jeg fikk ikke innstallert win på nytt.Jeg trodde det var feilen først da den ikke ville laste inn windows.Fikk da en svart skjerm med forskjellige alternativer.Som å laste win i sikkerhetsmodus,bare komandolinje,velge den siste winkonfigurasjonen som fungerte etc.Klarte ikke å komme videre med noen av alternativene.Jeg har nå satt inn en ny prosessor og maskinen går som et skudd. :)

Lenke til kommentar
restett cmos !

 

da fikser det seg

 

samme probet jeg hadde før

Når jeg har på "clear ccmos" piper det ikke.Men når jeg sikfter plass på jumperen,da begynder det å pipe."Langt pip".......pause........"langt pip"......pasue......"langt pip" osv.

Dessuten vil ikke skjermen komme på,går somsagt bare i ventemodus.Har omtrendt prøvd alt :hmm:

Arghh... :angry:

Ja,det er synd.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...