Gå til innhold

NEC MultiSync 1760NX TCO-99/03?

Kultom

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva betyr det for meg at den ene har TCO-03 og den andre TCO-99?

Den som har TCO-99 koster noen hundre kroner mindre, og det dekker jo DVI kabel prisen. Jeg bare lurte på om det er verdt pengene jeg sparer på å kjøpe den som er TCO-99 sertifisert.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg vil tippe at det er fargen på ramma. Svarte rammer blir ikke TCO03 godkjent da det er for stor kontrast mellom mørk ramme og lyst bilde :)

Det kan være andre ting, men er ramma på TCO99 versjonen svart og den andre lys så har nok svaret ditt der :)

Hvis du vil ha min mening (sitter forran skjerm 8 timer om dagen på jobb og så mesteparten av kvelden hjemme, så jeg burde ha erfaring) så merker jeg forskjell på mørk og lys ramme. Jeg tester endel LCD skjermer og tør si at øynene mine foretrekker lyse skjermer og godt opplyst bakgrunn. Endelig skjønner jeg hvorfor mamma maste sånn om at lyset oppå TV-en skulle være på :)

Endret av enden
Skrevet

Det er vel heller omvendt egentlig, TCO-03 godkjente er faktisk sølv/svart. Mens TCO-99 godkjente er sølv/hvit. I "den store LCD testen del 1" så tester de TCO-03 men har bilder av den som er TCO-99 godkjent. Vet ikke om det er store forskjellen, det er vel heller det jeg prøver å finne ut ;)

Skrevet (endret)

uhm, er rimelig sikker på at en skjerm med svart kant ikke vil bli TCO 03 godkjent

*lese litt*

edit; ferdiglest

Synergonomi

- Kraven på luminans, luminansjämnhet och vinkelberoende har skärpts.

- Krav på god färgåtergivning, att färgåtergivningen ska vara jämt fördelad över skärmen och att färgförvrängningen inte får vara för stor i en sidobetraktningsvinkel har introducerats.

- Krav på hur mycket färgerna får påverkas har införts.

- Krav på hur ljus (vit) bildskärmens ram får vara har införts. (Detta är ett komplement till det tidigare kravet som styr hur mörk (svart) ramen får vara.)

Full spesifikasjon + sammenligning her

http://www.tcodevelopment.com/pls/nvp/Uplo...?CID=776&MID=24

Endret av enden
Skrevet (endret)

Ehh, lett oversatt til norsk. Kanskje jeg er litt trøtt men jeg fikk ikke så mye ut av det der, er skikkelig laber på svensk.

Forresten takk for all hjelpen enden.

Endret av bugbear
Skrevet

hehe, det står mer eller mindre at jeg hadde rett :p

Noen andre får ta detaljene, for jeg er like trøtt - det tar på å teste LCD skjermer hele påsken ;)

Skrevet

Jeg bestilte den som var merket TCO99 fra Hardwarebutikken da den var ukens tilbud der for en tid tilbake. Selv om det står på sidene deres at den er TCO99 så er den TCO03. På esken er det en TCO03-logo, det følger med et ark hvor det står at du har kjøpt et TCO03-sertifisert produkt osv., og skjermen har TCO03-logoen på baksiden. :thumbs:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...