Gå til innhold

Trenger ny PSU, min Q-tech bråker enormt!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...
Jeg har en Q-tech PSU på 400w. Problemet med denne er at den bråker sjukt!!! :thumbdown:

Har tenkt til å bytte de to 80mm. viftene som sitter i.

Hvilke vifter syntes dere jeg burde kjøpe???? (linker)

Det du trenger å gjøre er å åpne lokket og klippe kablene til viftene og skjøte ledningen og bruke ne strøm tyv eller lignende for å koble ledningene på gul og rød ledning =7v, har gjort det og det funker utmerket

Lenke til kommentar

En mod som kan forsvares økonomisk på denne PSU'n:

Ta ut de to bråkete viftene.

Demontér vifta på en Titan 120mm.

Klipp ut (fungerer helt greit med en litt solid saks) et passende hull i lokket.

Drill fire festehull og skru fast vifta slik at den blåser inn mot PSU.

(Akkurat nok plass til vifta inni PSU. )

Tett igjen hullene på siden hvor kablene kommer ut.

Gi vifta 7V eller 5V.

Kjølinga blir bra nok og PSU'n blir nesten lydløs.

 

Jeg prøvde først å senke farta på orginalviftene men det ble etter min mening for varmt inni PSU. Kjøleribbene på Q-tech er rett og slett elendige.

 

Edit:

På min Q-tech er det bare fire skruer for å få av lokket. Men den ene sitter under et klistremerke.

Endret av Bach
Lenke til kommentar
På min q-sucky-drit går det ikke ann å sette inn 120 mm vifte i lokket. Det er nemlig er sånn klump som er festet der....

 

Kjenner at jeg begynner å få litt panikk etter å ha leste tråden om alle q-tecene som bare exploderer.....

På "metallvifta" fra Titan er det mulig å løsne vifta fra ramma. Da blir det plass nok. Eller du kan lage et hull og montere en hvilken som helst 120mm på yttersiden. Blir ikke veldig pent, men det fungerer.

Det største problemet med Q-Tec, slik jeg ser det, er de dårlige kjøleribbene. Med dårlig luftgjennomstrømning blir det rett og slett for varmt.

Har forøvrig en Q-Tec (modda som beskrevet) i daglig drift og den fungerer helt greit.

Endret av Bach
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...