Gå til innhold

Den nye Motorsagmasakeren


Windoge

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synes faktisk at denne er bedre enn orginalen av en eller annen merklig grunn.

Kan kanskje ha noe med at Jessica Biel løp rundt i filmen.

 

Men det er sant som det er sagt, horror filmene var bedre før. Slutten av '70 og starten av '80 tallet, ble det laget mange bra filmer.

Lenke til kommentar

Synes den var mer eller mindre kjedlig jeg. Har sett utallige skrekkfilmer, og er fortsatt på leiting etter kicket jeg fikk av Ringu (japanske originalen av The Ring) filmene. Husker jeg sov dårlig i ei uke etter å ha sett Ringu 1 og 2 :scared:

 

Man blir litt herda etter å se mange skrekkfilmer tror jeg :(

Lenke til kommentar

Har ikke sett orginalen men har et par ting å sette fingeren på :

- Selve skrekkscenene tar alt for lang tid. Man skvetter pga ting skjer fort. Det gjør det ikke her

- Selve skrekkscenene var lenge, og da tenker jeg på at man ser "Letherface" veldig mye, i stedet for å gjemme han mer og at han plutselig dukker opp

- At denne filmen bygger på en reell hendelse, gjør at den har et sinnsykt protensiale. Historien ( og ikke minst de små klippene som vist nok skal være ekte) engasjerer meg hinsides...men filmen gjorde det ikke

- Filmens mest skremmende øyeblikk var på mølla da han guttungen gikk forbi i mørket, de sier sitt om filmen

Lenke til kommentar
At denne filmen bygger på en reell hendelse, gjør at den har et sinnsykt protensiale. Historien ( og ikke minst de små klippene som vist nok skal være ekte) engasjerer meg hinsides...men filmen gjorde det ikke

 

Reell og reell. Både denne og originalen er "inspirert" av Ed Gein som hadde noen syke aktiviteter i en småby i Wisconsin på 40- og 50-tallet. Søk på navnet om du vil vite mer.

Uansett synes jeg originalen var mye, mye bedre. Stemningen og skrekken i den orginale kan ikke sammenliknes med nyinnspillingen. Det jeg synes er litt trist er at noen folk ser den filmen her på kino, så sier de at motorsagfilmer er kjempedårlige alle sammen. Det finnes ihvertfall to gode "The Texas Chainsaw Massacre" filmer. Da tenker jeg på den orginale (1974) og oppfølgeren med Dennis Hopper (1986).

 

Så til alle dere som ikke likte denne; orginalen er mye bedre/mer skremmende.

Lenke til kommentar

Selv om den nye ikke akkurat er oscar-materiale, er den god underholdning.

Det er ikke meningen at du skal finne meningen med livet når du ser denne filmen, bare at du skal more deg i litt under 2 timer.

 

Dessuten er Jessica Biel veeeldig pen :) Gleder meg til Blade: Trinity kommer ut.

På tide at hun får spille i noe annet enn 7th Heaven og Summer Catch.

 

De som synes den gamle filmen var bedre tror jeg ikke husker den godt nok. Den stinker virkelig. For meg er det en typisk film jeg likte da jeg var yngre, men nå i ettertid innser jeg at den er crap.

Lenke til kommentar

Jeg har da ingen interesse å finne mening med livet når jeg ser skrekkfilm, men for at jeg skal more meg må filmen engasjere meg, det gjorde den ikke. Jeg har en lei tendens til å ikke distansere meg før filmer, og jeg hadde ikke all verdens forventninger, men fortsatt, ingen innertier dette forsøket..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...