Gå til innhold

Hvilken CPU?


TorAtle

Anbefalte innlegg

Jeg så i dag en film i "high definition" (1280x720), og som ventet gikk CPU-forbruk i taket ved flere anledninger - trenger derfor mer prosessorkraft. Jeg har XP1600+ i dag.

 

Dessverre har jeg A7N266-VM hovedkort og Twinmos PC2100 minne. Ingen av disse er vel spesielt egnet for overklokking, og jeg har helst ikke lyst til å bytte disse nå.

 

Spørsmålet er - kan jeg kjøpe disse XP-prosessorene som er merket "333MHz"? Hvis ja, har det noe for seg?

 

To eksempler som ligger prismessig ganske likt hos komplett:

MP2600+/2.0GHz/266MHz

XP3000+/2.167GHz/333Mhz

 

Jeg antar at den siste vil være mer fremtidsrettet ved bytte av hovedkort/minne ved en senere anledning, men hvilken hastighet kommer den til å gå på på mitt hovedkort?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis du kjøper 333mhz, vil minnet ditt sinke prossesoren til å kun kjøre på 266mhz ;)

 

Men, ville jo kjøpt 3000+ fordet, litt mer fremtidsrettet...

Han vil vel ikke få kjørt cpu på 333 mh fsb med dette hovedkortet? Han får vel kjørt cpu på "XP 2396+" eller noe på max spesifisert fart på hk? Men noe overklokking greier vel kortet.

Lenke til kommentar
Han vil vel ikke få kjørt cpu på 333 mh fsb med dette hovedkortet? Han får vel kjørt cpu på "XP 2396+" eller noe på max spesifisert fart på hk? Men noe overklokking greier vel kortet.

 

Nei, det vil han ikke ;) HK takler somregel større CPU en det som er "max"...

Har kjørt XP3000+ på hk for XP2500+, det gikk fint :)

Endret av Jerix
Lenke til kommentar
Hvis du kjøper 333mhz, vil minnet ditt sinke prossesoren til å kun kjøre på 266mhz ;)

 

Men, ville jo kjøpt 3000+ fordet, litt mer fremtidsrettet...

ville ikke kjøpt xp 3000+. en av grunnnene er at 64bit er snart ny standar og at du får mer for pengene vist du kjøper en 2500+ når du har bestemt deg for å gå for xp-serien.

 

ellers kan du vudere et a64 oppsett. koster litt mer enn vanlig 32bits oppsett, men det er mer fremtidsretta.

Lenke til kommentar

Ikke kjøp MP prosessor.. Det er jo for å kjøre Multi prosessorer.. Kjøp en litt billig 2600+barton så lenge hvis du må.. Eller ha litt is i magen og vent til de klarer å utvikle 64bits prosessorene mer.. Spar penger i mens da.. Så får du en hel rå prosessor og HK+minne.. Om et halvt til et år kommer nok 3generasjons prosessorer, og da blir det action skal du se. Mitt råd er spar pengene og vent til det skjer noe.. :yes::thumbs:

Lenke til kommentar
Han vil vel ikke få kjørt cpu på 333 mh fsb med dette hovedkortet? Han får vel kjørt cpu på "XP 2396+" eller noe på max spesifisert fart på hk? Men noe overklokking greier vel kortet.

 

Nei, det vil han ikke ;) HK takler somregel større CPU en det som er "max"...

Har kjørt XP3000+ på hk for XP2500+, det gikk fint :)

Det er fordi både 3000+ og 2500+ kjører på 333mhz bus!

 

 

EDIT: bedre setningsoppbygning.

Endret av Jarbra
Lenke til kommentar

kjøp AMD Athlon XP 2400+ 266MHz.. for å gi maskinen din et godt liv i sine eldre dager...

 

syns det er bare tull å kjøpe AMD Athlon XP 2500+.. denne vil jo ikke kjøres bedre enn som en XP 2000+ eller no på 266MHz..

 

teit å tenke på å oppgradere hovedkortet og minne for å få full ytelse av prossessoren... det er ihvertfall teit når AMD Athlon 64-bit står for døren...

 

 

kjøp Athlon XP 2400+ til 750 kr., så slipper du å tenke på å få max ytelse ved å kjøpe nytt hovedkort og minne...

 

teit å kjøpe mer enn nødvendig, når du sansynligvis skal bytte hele PCen iløpet av kort tid allikevel...

 

 

Det er ihvertfall min mening..

Lenke til kommentar
Takk for svar. XP2400+ høres ut som den mest fornuftige løsningen siden både hovedkort og minne er flaskehalsen, så går for det.

:thumbup:

 

den går vanligvis på 2000 MHz.. og kan lett klokkes til 2325 MHz selv med Minne og Hovedkort som egentlig ikke støtter mer enn 266 MHz .. ihvertfall hos meg..

 

 

har TwinMos 256 MB PC2100 minne og MSI KM2M Combo hovedkort.

Endret av Andreasfe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...