Fallingwater Skrevet 11. april 2004 Skrevet 11. april 2004 Hei! Jeg prøver å få webloggsystemet Movable type til å fungere lokalt. (http://www.movabletype.org) Kjørt gjennom det som skal til av konfigurering av filer, oppretting av database osv. og støter så på problemer. Jeg får 403 - Permission denied når jeg så prøver å starte opp systemet, og aner ikke hvorfor. (Filene/katalogen er ikke skriverbeskyttet og det finnes ikke noe .htaccess i katalogen) Noen som har peiling på hva det er som ødelegger for meg? Mistenker for at Perl er innblandet fordi dette skjedde rett etter at jeg konfigurerte perl-delen av Movabltype.(Har søkt rundt på nettet er informasjon om dette og har ikke funnet noen løsning enda.) Meldingen: Forbidden You don't have permission to access /MT/mt.cgi on this server. -------------------------------------------------------------------------------- Apache/2.0.45 (Win32) PHP/4.3.1 Server at localhost Port 80 Foruten dette så bruker jeg MySQL 4.0.18, Perl 5.003 og Windows XP mvh Magnus
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå