Gå til innhold

Minne

Bjart-to

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Winbound er en av twinmos' fabrikker. Winbound brikker er produsert på den fabrikken. Det sies at de er bedre enn brikkene produsert på andre twinmos fabrikker. Hvilket dette er sant eller ei, lar jeg eventuelle testere avgjøre.

Skrevet

Det er ikke bare TwinMOS som bruker brikker fra Winbond. Det er nok et eget selskap, ikke bare en av TwinMOS sine fabrikker.

Winbond BH-5 (tror jeg, kan hende jeg bytter om litt i alfabetet) har blitt brukt i mange svært overklokkingsvennlige rambrikker, men har dessverre blitt tatt ut av produksjon. Nyere brikker fra Winbond er fortsatt veldig bra, og brukes i mange kvalitetsmoduler. :)

Kort sagt betyr det at TwinMOS med Winbond er gode brikker (til den billige prisen)...

Skrevet (endret)

men de er ikke mye å skryte av hvis du skal overklokke, med mindre du finner noen brukte winbond type bh-5

mine winbond ch-5 klarer knapt nok 202mhz med 3-4-4-9 timings, klarer litt mer med mer volt (2,9) men ikke mye, kanskje 210-215mhz

Endret av Spirre
Skrevet (endret)

Jepp, Winbond er en produsent av IC-er, blant annet til RAM-brikker. Men det har de sluttet med nå... ikke engang CH-5 vil det bli mer av. :(

CH-5 IC-ene finnes i det meste av low latency PC3200 og 3500, som Corsair XMS3200LL, Kingston HyperX 3200 og 3500, Muskin level 1 osv. (det meste hadde BH-5 tidligere).

Det er også mye billigminne med disse IC-ene, som Kingston ValueRAM, Corsair Value, "vanlig" TwinMOS osv. Men med disse vet man aldri hva man får.

Endret av EnD.R.E.
Skrevet

Haha, jeg liker ikke TwinMOS-RAM m/Winbond, siden jeg fikk bluescreen med den rammen :no: Men det hadde nok noe med MHz på rammen og gjøre, siden jeg kjører AMD64... :thumbs:

Så jeg vil ikke anbefale TwinMOS-RAM m/Winbond, hehe

Skrevet
Haha, jeg liker ikke TwinMOS-RAM m/Winbond, siden jeg fikk bluescreen med den rammen :no: Men det hadde nok noe med MHz på rammen og gjøre, siden jeg kjører AMD64... :thumbs:

Så jeg vil ikke anbefale TwinMOS-RAM m/Winbond, hehe

Nå har du HK med brikkesett fra VIA og de liker ikke bare twinmos.

Skrevet

Jeg anbefaler deg å kjøpe Geil som betyr Kåt på tysk. :D

Jeg kjører min nye brikke enkelt^^ på 2 2 2 11, dette er typen Ultra som du finner på psdata og det er ikke mye forskjell i pris heller! :yes:

Skrevet
Jeg anbefaler deg å kjøpe Geil som betyr Kåt på tysk. :D

Jeg kjører min nye brikke enkelt^^ på 2 2 2 11, dette er typen Ultra som du finner på psdata og det er ikke mye forskjell i pris heller! :yes:

Jag har Kigston HyperX PC3000 med BH-5 og TwinMOS m/Winbond BH-5, de greier også 2-2-2-X enkelt...

Skrevet

hvis de geil brikkene med CL2 tegn på klarer 2-2-2 så er de et ganske mye billigere alternativ enn f.eks corsair, kingston og ocz sine low latency minne moduler.

:w00t:

rett meg hvis jeg trekker konklusjoner på feil grunnlag eller whatsoever :)

• 5 måneder senere...
Skrevet

Jeg har TwinMOS med Winbound og min ene brikke, 512MB kjører på

Timings: 5-2-2-2 md CL 2.0 @ 220MHz :tease:

skulle bare hatt 2 og kjørt dualchannel :cry:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...