Gå til innhold

apple vs iRiver


Anbefalte innlegg

heisann!!

 

står ovenfor eet meget tøft valg;)

hehe¤¤

 

ja,,jeg lurer på om jeg skal kjøpe meg en apple ipod eller en iriver(enten ihp 100 eller 140)

 

jeg trenger ikke veldig mye plass, faller valget på ipod kjøper jeg 15gb.. 10gb holder også fint.

 

opptatt av at den skal se fin ut,,

 

har ipod noe iriver ikke har?(bortsett fra kabal:P)

 

vel iriver spillerne har jo blant annet dobbel så lang batt tid..det tells mye for meg vertfall... men er iriver'ne tunge og svære, lissom sånn at du ikke får plass i bukse lomma?

 

ipod'n kan man jo overføre fra itunes,,, hva gjør man på iriver a?? hvordan lager man playlister der?

 

jeg syns iriver'ne er mye stiligre enn ipod

filename_3.jpg

iHP-100-1.jpg

 

den svarte er ihp 140(har 40gb,,,døds dyr,,fem lapper)

den sølv farga er ihp 100(10gb,,,,vet ikke pris'n)

 

ipod veit vel alle åssen ser ut men...

ib_ipod_right.jpg

 

vil gjerne høre hva dere mener er viktig med en mp3 spiller og,,,

 

og vil ha hjelp med å velge,,,

 

skal jeg kjøpe iriver(mere funksjonerr radio,mik osv,,,men trenger man det,, :ermm: )

eller ipod(greit design, populær, lav batt tid,,)

 

tusen takk til de som svarer

 

Edit: tror det heller står mellom ihp 100 og ihp 120(lik som ihp 140 men med 20gb isteden for 40gb...

 

Edit2: finner ut mer og mer vettu..

114397.jpg

 

oi oi :hmm:

det er ikke helt bra da

 

vanskelig det her ass,,,hjelp meg da!"!! :scared:

 

hehe¤¤

 

edit3:

hdd100_l.jpg

 

 

den her er rå da!!

 

kanskje...

 

før vr jeg helt sikker på at jeg skulle ha ipod,,men nå går jge mer og mer fra den

Endret av Silent Copper
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde en iPod 30gb (nyeste versjon), jeg synes hele greie var tungvindt å bruke, veldig dårlig batterilevetid, softwarepakka (iTunes/ephod/etc) stinka. Solgte den (med gevinst!!!), kjøpte meg iRiver iHP-120.

 

På iRiver så har jeg fortsatt ikke installert noe software. Funker som en drøm, kjempelett å bruke, meget god lyd (bedre enn iPod mener jeg, dog, hodetelefonene som følger med er elendige). Fjernkontrollen er helt rå! Litt større en iPod, men god batterilevetid.

 

Hvis ikke liker hvordan store softwarepakker som funker dårlig så kjøp en iRiver :)

Hvis du liker at programmer "tenker for deg" så er det mulig iPod er tinger for deg...

Begge er veldig gode mp3 spillere, men jeg har etterhvert forstått at iPod er en egen tankemåte...

Lenke til kommentar
Jeg hadde en iPod 30gb (nyeste versjon), jeg synes hele greie var tungvindt å bruke, veldig dårlig batterilevetid, softwarepakka (iTunes/ephod/etc) stinka.

Tungvint? Det er jo så simpelt lett.

 

Velge Playlist, trykke enter, velge sang, trykke enter. Kan ikkje bli vanskelig det. Batterilevetida er 8 timer max. iTunes er det beste som har hendt meg sidan eg slutta å bruke Winamp.

Lenke til kommentar
iriver har jo 16t max da,,,det er jo dobellt så lang tid.. den er jo større da.. men du som har hatt begge,anatomicpants, er det en irriterende forskjell i str?

 

og..hmm..philips'n ekke no hel?

 

jaja...håper inderlig på flere svar.. har ennå ikke bestemt meg.

 

Synes ikke iRiveren føles mye større. Glemte en ting, iPod har docking stasjon, det er pluss.

 

Begge spillerene er bra, iPod er i mho overhypet, den er ikke så bra som reklamen skal ha det til, spesiellt ikke softwaren som man *må* bruke for å overføre musikk til den.

 

Men iPod *er* mer sexy, damer synes den er sååå kuul... :love:

Lenke til kommentar

Jeg hadde valgt iriver'n.

Den var sinnsykt fet! :yes:

Det er litt morsommere å ha noe som ikke alle andre har. alle har liksom fått seg ipod nå...

men selfølgelig ipod er en bra spiller det også. jeg vet ikke hvordan denne iriver'n er i bruk, men hvis den er ok så hadde jeg helt klart valgt den framfor en ipod.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Anbefaler deg sterkt å gå for en flash-basert spiller. Harddisk-baserte spillere er dyre, svære og tunge, og de sluker batteri. På flash-spillere er iRiver de beste. Særlig liker jeg de som tar vanlige AA-batterier, (slike som denne: LINK) Da er du ikke stuck dersom du er ute på reise og ikke har tilgang på strøm.

Endret av Motig
Lenke til kommentar

joa...jeg har tenkt mye på flash basert...men det er jo ikke plass til så mange sanger..vil jo gjerne ha en god del musikk..og dessuten får jeg me hdd spiller muligheten til å ta med meg andre typer filer fra venner..

 

ja..frr. har jeg den muligheten med ipod??

 

dere? har ikke lyst til å lage ny tråd bare pga dette så

 

Et par spm om ipod(som jeg tror jeg kjøper)

 

ipod'n varer i 6-7 timer med avspilling ikke sant?? eller bare at du har den på ??

en diskman varer jo trossalt i bare 5timer...det tar jo en stund da..

 

og man kan vel legge inn filer som ikke er musikk filer...f.eks iso, avi??

 

ja,,,det er jo jævelig kjipt...at man er på kjøre tur, ferie åsså får man ikke lada mp3 spillern...

Lenke til kommentar

iPod kan brukast som ekstern harddisk utan drivere på XP. Prøvde på 98, men fekk svar "Støttes ikkje av dette OS"

 

Ingen grunn til å ha iPod'en på uten å spille vel?

 

Legge inn kva som helst du finner av filer på maskina di

 

Dersom du er på bilferie uten tilgang til straum så hjelper det vel ikkje med 15 timers batteri heller. Eg brukte iPod'en min på 4 vekers tur med fly, tog, bil og gudene veit kva. Brukte den kvar dag og gjekk aldri tom for batteri. Lada den om natta (budde på hotel).

 

For meg så er det ingenting negativt med iPod da eg aldri har opplevd at den er tom for batteri når eg trenger den (bruker den til, fra og på skulen)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg har iPod 40GB og den funker som bare det :thumbup:

Jeg har ikke testet iRiver, så jeg kan ikke si noe sikkert om den.

Itunes er jo veldig bra da. Det er i hvertfall det beste programmet til dens bruk jeg har prøvd, men jeg har ikke prøvd så mange da...

Lenke til kommentar
joa...jeg har tenkt mye på flash basert...men det er jo ikke plass til så mange sanger..vil jo gjerne ha en god del musikk..og dessuten får jeg me hdd spiller muligheten til å ta med meg andre typer filer fra venner..

 

ja..frr. har jeg den muligheten med ipod??

 

dere? har ikke lyst til å lage ny tråd bare pga dette så

 

Et par spm om ipod(som jeg tror jeg kjøper)

 

ipod'n varer i 6-7 timer med avspilling ikke sant?? eller bare at du har den på ??

en diskman varer jo trossalt i bare 5timer...det tar jo en stund da..

 

og man kan vel legge inn filer som ikke er musikk filer...f.eks iso, avi??

 

ja,,,det er jo jævelig kjipt...at man er på kjøre tur, ferie åsså får man ikke lada mp3 spillern...

Jeg har en Apple iPod 20gb (ver. 3) :love: med iTunes :love:

 

Eneste problemet med overføring av andre typer filer enn musikk, er at maks størrelse per fil du overfører/kopierer er cirka 4 gb. elns. Fikk ihvertfall noe slikt opp i feilmeldingen da jeg prøvde å overføre en video på 6gb... :(

 

Btw. "Knappene" på iPod'en er akkurat de samme som touchpadden på lapptoppen din. Jeg tror de fungerer ved å sende strøm gjennom fingertuppen din når du trykker, for så å reagere hvis tingen (hvis du prøver med noe annet enn en finger) leder strøm. Det virker bare med finger, ingen ting annet :wow:

Endret av F-r-e-d-r-i-k
Lenke til kommentar

Har selv iRiver iHP-140!

Er utrolig godt fornøyd! :thumbs:

Grunnen til at jeg kjøpte den var fordi den har lengre batteritid enn iPod. Den er firmware upgradeble. Det vil si at når det er laget nytt software så er det bare å laste det ned fra hjemmesiden til iRiver og oppdatere spilleren gratis! I tillegg til mp3 støtter den Ogg Vorbis, WMA, ASF, Wav. Spillelister lager man bare i Winamp. Helt genialt! Det er lettere med bare en kabel til å lade den istedenfor en dokk når man er ute å reiser. Det er radio på den. Og ikkje minst så er det fjernkontroll til den! Utrolig kjekt syntes jeg!

 

Lykke til med valget!

 

Skål... :thumbup:

Lenke til kommentar

Nei,,vil ikke ha asono..vet ikke helt hvorfor..men de er s kjedelige.. må si det frister mer med ipod enn med iriver,,men men,, aller mest har jeg vel lyst på en 1gb flash fra iriver..ogg støtte=masse sanger. døds lang batt tid. og den er liten. mn da har du jo ikke displayet da..også er det så sinnsykt dyrt.. koster jo et par hundre lapper mer enn ipod 20gb.. ekke bra. og går jeg for en 512mb så koster jo den også 2500..fader ass...er så kjipt at du ikke kan velge noe fordi det er billigre,, man må tenke på hva man får bruk for og har lyst på..hehe¤¤ neida. men det jeg er litt redd for er at jeg skal kjøpe en mp3 spiller til 3-4 tusen og så høre på'n et par uker og deretter legge'n på hylla..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...