Gå til innhold

deaktivere andre museknapp


Anbefalte innlegg

Jeg la inn et (java)script på siden hvor jeg har lagt ut bilder. Scriptet hindrer at andre museknapp fungerer, slik at man ikke kan velge "lagre bildet som". Men når man trykker på bildet, for å få det i et større format, fungerer plutselig andre museknapp igjen.

 

Noen som vet hvordan jeg kan hindre dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kommer det noen gang opp en sånn melding på siden jeg surfer så luker jeg den. Enkelt og greit. Vet det er mange som er enige

Joda, men det er bare på siden hvor bildene ligger, ikke på selve siden. Klubben som jeg har laget siden til, vil helst at disse bildene ikke kopieres, da de har blitt tatt på konserter og slikt.

Lenke til kommentar
Kommer det noen gang opp en sånn melding på siden jeg surfer så luker jeg den. Enkelt og greit. Vet det er mange som er enige

Joda, men det er bare på siden hvor bildene ligger, ikke på selve siden. Klubben som jeg har laget siden til, vil helst at disse bildene ikke kopieres, da de har blitt tatt på konserter og slikt.

Da er nok den eneste sikre løsningen å ikke legge bildene ut på nett i det hele tatt. ;)

 

Evt kan du bruke vannmerker, hjelper litt iallefall.

Lenke til kommentar
I Internet Explorer: Vis ----> Vis Kilde

Evt bare "dra" bildet opp i adresselinja..

 

Det finnes som sagt ingen måte å hindre slikt på. Det finnes forbyggende arbeid, og et deaktiveringsscript av høyremusetast får vekk en god del av kopieringen.. Ola og Kari Nordmann hadde aldri fått tak i bildet om man bruker et slikt script. Vis - Kilde har dem aldri hørt om, å dra bildet kunne ikke oppstå i deres villeste fantasi og knappen PrintScreen betyr for dem å skrive ut skjermen (belive me, I know!)..

 

Personlig, liker jeg det IKKE.. :thumbdown:

 

Legg til et vannmerke og informer om at bildet ikke skal kopieres og at du eier rettighetene. Eneste og beste du kan gjøre.

Lenke til kommentar

Hele diskusjonen er jo egentlig latterlig. Når man besøker en web-side så lastes all informasjon som du ser på skjermen til din pc. Så du har jo for pokker allerede bildet på maskinen! Blir like dumt som "skjule-kildekode-på-hjemmesiden-min"-trådene som florerer på dette forumet.

Lenke til kommentar
Hele diskusjonen er jo egentlig latterlig.

:yes:

 

"Disable-right-click"- script er det verste jeg vet, det er jo totalt unødvendig! Eneste det fører til er at IE-brukere må flytte musen litt lenger, se på koden og finne banen til bildet (som i og for seg er helt rettferdig på grunn av at de bruker nettopp IE).

 

... Eller de kan trykke -fort- : høyre musknapp - enter - høyre musknapp - lagre bilde som .. Eller de kan finne temporary internet files, eller ... , osv, osv.

 

Totalt bortkastet

Endret av no_remorse
Lenke til kommentar

Hvis noen vil ha et bilde fra siden din så får de det, siste utvei er å ta screenshot med printscreen tasten...

 

Hente bilder gjør du pinlig enkelt med Opera eller bare view source i IE. Har du Offline explorer får du det også. Men greit at du vil beskytte bildene, du får gjøre ditt beste.

 

Jeg bare ler når jeg ser noen som prøver å hindre at du tar kopi av bildet menmen...

Lenke til kommentar

vi hadde en diskusjon om detta på webwizguide (for dei som ikkje veit ke WebWizGuide er, så er det ei bra stor ASP side) der Profesjonelle ASP, ASP.Net, Java, JavaScript, HTML, CSS, etc webutviklerar var med, og beste metoden vi kom fram til var å legge atte bilda heime eller skrive tekst over (for dei som absolutt ikkje klarer å forstå ke et vannmerke er)

 

Men en måte som kanskje kan beskytte bilda dine ganske bra er Shockwave e.l. Men det blir uansett ikkje 100 prosent

 

 

Foruma på WWG.info er for tida stengt, men eg skal prøve å grave fram den diskusjonen viss eg huskar det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...