Gå til innhold

Problemer med Nokia 6230, eller?


Anbefalte innlegg

Har vært mobil-nørd i et par dager nå og testet hver krok på N6230, det er et par ting jeg har trøbbel med, fint om andre kan komme med sine inspill også på hvordan deres Nokia 6230 fungerer i likhet med min.

 

 

1) - Ringegrupper (kontakter-ringegrupper) der har jeg ikke nubbesjangs til å komme inn. Samme hva jeg gjør så bare detter jeg tilbake til startsiden. (ventemodus) Men uansett, dette må være en bug!

 

2) -Mp3 avspilling via mp3 spilleren når *.mp3 ligger på minnekortet, er ikke det mulig? Det er isåfall det mest latterligste..

 

3) -Av og til får jeg lav lyd da jeg skal høre på lydopptak og spille av mp3, er det en bryter som jeg har kommet borti? Da må jeg slå telefonen av og på igjen for å få full lyd.

 

4) -Lagring av spill på minnekort, er det mulig? Da jeg innstallerer spill og programmer via application installer får jeg ikke valgt annet en håndsettet, er det umulig å lagre disse filene på minnekortet?

 

5) -Høyre utvalgstast har veldig få muligheter som bla kalkulator, lommebok, kontakter +noen få til. DISSE blir jo aldri brukt, får jeg ikke valgt noe annet? Som feks mp3, musikkavspilling, ny mld?`

 

 

Vet at overgangen fra symbian til nokia grensesnitt setter noen stoppere, men jeg lurer, er det slik det bare er eller er det en mulighet til forbredring av problemene?

 

Har hatt Nokia 6230 i en uke nå og må si jeg er strålende fornøyd ellers..

 

Har v 03.14 12-03-04

Regner med at dette er den nyeste versonen!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
For å være helt ærlig: når mange sliter med disse feilene i tillegg til at telefonen har en liten, dårlig skjerm, og et ur-gammelt grensesnitt, kan jeg virkelig ikke forstå at dere kan være fornøyd med den.

 

Dyr er den også.

Da er vi to.

 

Jeg trodde nokia delvis var på vei bort fra sine bug-pregede mobiler, men dette viser seg å være feil. Desverre.

 

Nokia 6230 hadde vært en veldig fin mobil om den hadde 160x128 (minst) og hadde endel mindre buggs.

Lenke til kommentar

Swag: :scared: PRØV den først, og PRØV å vær objektiv. Tipper du er en SE fan eller lignende som bare spyr ut dritt om alt annet en det du liker. Jeg har IKKE brukt Nokia siden 8310 fordi jeg syntes alt annet var MYE bedre. Disse Manglende er ikke feil en MANGLER! ( utifra den enkelte brukers ønsker ) Tilogmed P900 har mangler så det er vel litt drøyt å kalle det feil? Liten skjerm, ja, men dårlig?? Hvor mange mobiler har du testa egentlig????? :wow: Grensesnittet er gammelt? Samsung har aldr endret sitt grensesnit. Ikke Panasonic heller. Det gjelder flere..... :hmm:

 

Tester telefoner og har hatt ALT som er kommet ut foruten Qtek telefonene.

 

6230 er MEGET bra. Den har samme funksjonene som den kommende K700, bare det at 6230 er MINDRE og har MMC kort i tillegg! Den er i sitt segment, den beste telefonen på markedet pr. dags dato :thumbs:

 

På tide Nokia får ut en mobil som er bra!! :w00t:

'

Til slutt: Til alle som lurer er 6230 en MEGET bra telefon og anbefales. Pris på ca. 3700 er vel ikk, som Swag sier, dyrt. SE T610 kostet 4300 når den kom, den har ikke radio, MMC, MYE bedre skjerm og MP3 spiller.

Lenke til kommentar
..

eh. Swag sin post var faktisk bygget opp med argumenter for sin påstand. Hans post var skrevet på vegne av egne erfaringer eller andres.

 

T610 kostet 3400 kr når den kom. Hvis du ikke tror på meg kan jeg godt scanne inn min kvittering fra Siba etter helgen.

 

Det som ble beskrevet av poststarteren er FEIL, ikke funskjoner som er utelatt. Hvis du leser nøye gjennom skjønner du det.

 

Samsung har nettopp fornyet sitt grensesnitt og alle deres nye mobiler som kommer snart bruker dette nye grensesnittet.

 

K700 er større enn 6230 fordi den har en skjerm som har 2,36 ganger fler pixler. 2,36 ganger mer er altså mer enn en fordobling, og det er jo ganske stor forskjell.

 

Hva har uansett SE og Samsung og Panasonic med dette å gjøre? Swag sa ikke at de telefonene var suverene i forhold til 6230, han bare påpekte at 6230 sliter med endel ulikt, i tilegg til liten skjerm og stiv pris.

 

Beklager at jeg ikke kan følge opp diskusjonen før jeg kommer tilbake fra ferie lørdag kveld.

Endret av arehei
Lenke til kommentar

Men er det ingen som vet hvordan man får MP3-filer på musikkspilleren. Jeg har 20 sanger lagret på minnekortet, men når jeg trykker på musikkspilleren, står der: Ingen musikkfiler funnet. Det må jo gå ann på en eller an måte siden 6230 har musikkspiller.

Håper noen kan svare før 15, for da skal jeg på en 5-timers busstur, så har vært greit med musikk i musikkspilleren..

Lenke til kommentar

Stiv pris?? Hvordan i alle dager kan du si det??

 

Jeg betalte 4300 for min og det var via bekjente. Mange dro til Sverige å kjøpte den for der var den billigere i startet ( 3990,- )

 

Alle butikkene i Oslo tok over 4000 når den kom! Har hatt tre stk. og alle kostet over 4000,- Kjøpte en via Dangaard og den kostet 3800,- EKS. MOMS!

 

Har hatt Samsung i mange år. Grensesnittet er det samme på de som er ute IDAG. Det som KOMMER fremover teller ikke. Da kan vi like godt si at NOKIA har fornyet seg ( les: Symbian ) 6230 har dessuten muligheten til å endre rutenett. Skjrmen er liten ja, den har jeg ikke benektet på noen måte, men dårlig er rent tøvprat. Da har han IKKE prøvd den eller så sammenligner han med P900 :mad:

 

Har hatt Samsung E700 nå siden otkober i fjor. Skjermen på 6230 er bedre!

Lenke til kommentar

Nå vil ikke jeg på noen måte prøve å forsvare kjøpet mitt men jeg må få lov å si noe her, skal prøve å holde meg på saklige argumenter.

 

Jeg liker personlig Nokia 6230 mye bedre en de forrige telefonene jeg har hatt, da mener jeg spessielt 6600 & sx1. Jeg opplevde mange flere feil med de enn jeg har gjort med 6230, de hadde jo symbian og desto flere muligheter, da kan man jo også si, desto mere feil, noe andre mener er uriktig.

 

Det eneste som er bokstavelig talt FEIL i telefonen er vel det at jeg ikke kommer inn på ringegrupper, det andre små(feilene) er bare bagateller vi klager på pga vi har skjemt oss bort med symbian.

 

Dessuten kan ikke denne telefonen sammenlignes med en T610 for den har flere finesser t610 ikke har.

 

Det at den har liten skjerm var en av hovedgrunnene til at jeg gikk i anskaffelse av denne telefonen, jeg har savnet en telefon som batteriet VARER på. Da jeg eide 6600 & sx1 gikk batteriet ut på de på 1dag eller 2.

 

Regner jo også med at den buggen med ringegrupper ordner seg da jeg får ny fw, men 6600 & sx1 ordnet det ikke seg, de skrudde seg av og på da de følte for det, løy med batteriet og plutselig tok kvelden osv.

 

P900 har jeg ingenverdens fordommer mot, har aldri testa den, har aldri holdt i den og den kan være så langt bedre en 6230, men der har vi jo prisen igjen da gutta!

Lenke til kommentar

Det her er jo et spørsmål om hva man mener at gjør en skjerm bra. Javel, kanskje skjermen har gode egenskaper som lysstyrke og sånt. Men det hjelper ikke når skjermen er så liten at du har følelsen av å kikke igjennom et kikkehull, og grensesnittet likner jo mest på min gamle 3310. Så masse funksjoner, Yay! Men det gir ingen glede å bruke telefonen.

Lenke til kommentar

ja, ja. Smaken er som baken, men fakta er fakta. N6230 har en liten skjerm, men skjermen er sinnsykt bra! Enten man vil innse det eller ikke. STOR skjerm er ikke det samme som en bra skjerm eller hva? Det er akkurat det su sier. Hvis en skjem er liten kan den ikke være bra? :ermm: Vel, nok om det. Vi har vel alle ulike erfaringer og vektlegger funksjonene forskjellig. Når jeg sammenliger 6230 sammenligner jeg den med følgene:

 

K700

T610 / T630

ST55

ST60

7210

7250/ i

X70

E700

6220

S55

++++

 

T630, E700 har skjermer i samme klasse ( JA de har STØRRE skjerm, men kvaliteten er like god om ikke bedre. )

 

Ellers er 6230 bedre på ALLE områder

Lenke til kommentar
Swag:  :scared:  PRØV den først, og PRØV å vær objektiv. Tipper du er en SE fan eller lignende som bare spyr ut dritt om alt annet en det du liker. Jeg har IKKE brukt Nokia siden 8310 fordi jeg syntes alt annet var MYE bedre. Disse Manglende er ikke feil en MANGLER!  ( utifra den enkelte brukers ønsker ) Tilogmed P900 har mangler så det er vel litt drøyt å kalle det feil? Liten skjerm, ja, men dårlig?? Hvor mange mobiler har du testa egentlig?????  :wow: Grensesnittet er gammelt? Samsung har aldr endret sitt grensesnit. Ikke Panasonic heller. Det gjelder flere..... :hmm:

 

Tester telefoner og har hatt ALT som er kommet ut foruten Qtek telefonene.

 

6230 er MEGET bra.  Den har samme funksjonene som den kommende K700, bare det at 6230 er MINDRE og har MMC kort i tillegg! Den er i sitt segment, den beste telefonen på markedet pr. dags dato  :thumbs:

 

På tide Nokia får ut en mobil som er bra!! :w00t:

'

Til slutt: Til alle som lurer er 6230  en MEGET bra telefon og anbefales. Pris på ca. 3700 er vel ikk, som Swag sier, dyrt. SE T610 kostet 4300 når den kom, den har ikke radio, MMC, MYE bedre skjerm og MP3 spiller.

Nå er du så langt på viddene at du aner ikke. Hvor mange telefoner jeg har hatt er egentlig rimelig uvesentlig, men at det er jobben min å teste telefoner er kanskje mer vesentlig? ;)

 

Jeg har hatt telefoner av alle merker og er ikke spesielt fan av noen. De tre siste telefonene jeg har hatt er E700, 6600 og ST60. Altså tre forskjellige produsenter. Nå har jeg T630.

 

Ang. grensesnittet. Ja, det er gammelt. Ikke gidd å sammenligne det med Samsung sitt da dette faktisk er MYE nyere enn Nokias. Kan du fortelle meg de virkelige store forskjellene på grensesnittet på en 3210 og en 6230? Det er helt likt bortsett fra farger og mulighet for ikonbasert meny. Greit nok det for de som liker det. Jeg gjør det ikke, og det må jeg få lov til.

 

Resten du skriver er bare sprøyt, så det gidder jeg ikke å kommentere.

 

EDIT: Til dere andre, takk for at dere tok poenget mitt. Ser ut som noen ikke gjør det. ;)

Endret av Swag
Lenke til kommentar

Så det du sier er at det er sprøyt at butikkene i Oslo tok over 4000 for T610 da den kom? Hvordan i alle dager kan du benekte fakta??? Dette er det utroligste jeg har hørt her på Amobil noen gang!!!! JA, man kan diskutere frem og tilbake hva man syntes osv, men DETTE er rent tøv! Jeg kan BEVISE at T610 var dyrere en 6230 er nå. Å prøve å si noe annet er direkte latterlig! Jeg har TRE kvitteringer på T610. 3990,- / sverige ) 4590,- ( Telehuset ) og 4400,- ( Expert ). Disse ble kjøpt ca. 10 dager etter at T610 ble sluppet. :angry::hmm:

 

Slike utsagn får meg til å betvile kredibiliteten til enklte her inne. Mange bedrevitere her inne..

 

Jeg har vært testansvarlig for mobilguiden og er det i min daglige jobb. Har nær kontakt med distributørene i Norge så dette VET jeg.... PUNKTUM!

Lenke til kommentar

Hvordan kan du i det hele tatt sammenligne T610 og 6230? T610 kom i fjor, 6230 i år.

 

Joda, den kostet sikkert 4000, var ikke akkurat det jeg siktet til som sprøyt. Du tar ting veldig bokstavelig, vet du det? Du må gjerne ta ut all din aggresjon på meg, plager meg mindre. Det er du som dummer deg ut her.

 

Dessuten, å dra inn butikkpriser er greit nok, men se litt på nettpriser når du først skal sammenligne. Ta en titt i prisguiden for eksempel.

 

Jeg sa et par ting negativt om din kjære telefon:

 

1. Den har ifølge endel brukere endel feil. Det kan du ikke nekte for.

2. Den har en liten skjerm, og den er ikke spesielt god. Min mening.

3. Den bruker et gammelt grensesnitt. Jeg liker det ikke.

 

Skjønner ikke hva du hisser deg så sinnsykt opp for.

 

Synd for mobilguiden at de har en sånn hissigpropp som dummer seg ut på forum. Ser ikke veldig bra ut.

Endret av Swag
Lenke til kommentar
ja, ja. Smaken er som baken, men fakta er fakta. N6230 har en liten skjerm, men skjermen er sinnsykt bra! Enten man vil innse det eller ikke. STOR skjerm er ikke det samme som en bra skjerm eller hva? Det er akkurat det su sier.  Hvis en skjem er liten kan den ikke være bra?  :ermm: 

Jeg har da aldri påstått at en stor skjerm automatisk er bra. Jeg sier bare at jeg syns skjermen på 6230 er for liten, og heller ikke dårlig i den forstand. Men det hjelper bare ikke for meg. Det fins sikkert telefoner som har store og dårlige skjermer, det skal jeg ikke uttale meg om.

 

Jeg mener altså at hvor bra en skjerm er har lite å gjøre med størrelsen. Men hvis den er for liten, vil jeg ikke ha den, med mindre GUI'et klarer å bli oversiktelig allikevel, noe det ikke gjør på 6230. Jeg vil enkelt og greit ha en telefon med stor og bra skjerm, ikke bare bra.

Lenke til kommentar

Jeg har også hatt Nokia 6230 i en uke. Jeg er veldig glad i den fordi den ser ut som en telefon og ikke som et månefartøy fra star-trek. Jeg har også dessverre lagt merke til problemet med ringegruppene. Nokia beklager dette problemet og lover å ha klar en ny versjon av telefonen om kort tid. Da kan man bare gå til et verksted og få den software oppgradert. Jeg fikk telefonen for 3700,- inkl. moms og er fornøyd med det. Jeg har ikke hatt problemer med lyden, den er helt maks hos meg. Imidlertid hører jeg at det ikke går ann å legge mp3ene i mapper på minnekortet. DVS. at alle må gjøre slik som meg nemlig legge mp3ene rett på "roten" av minnekortet. Da finner mp3spilleren den med en gang. Skjermen er ikke knøttliten den er helt passelig og veldig bra. Eneste minuset jeg på stående fot ser er kanskje at menyene er litt kjedelige. Men telefonen har et herlig tastatur og er svært brukervenlig. ANBEFALES!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...