Gå til innhold

Dyreste og feteste pcen?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
3DLabs Wildcat av en Dyr sort

Maya 5 Unlimited

Ser du skal ha wildcar skjermkort... Hvorfor? forde det er det dyreste? Dette kortet er nok ikke så veldig bra når det gjelder spill da, men ser nå at maya 5 er et rimelig heftig 2d modelerings/grafikk program. Da er nok kanskje dette korte rimelig heftig ja. Tenkt disse korta var helt ville til autocad og lignende

Lenke til kommentar

Så ikke at du skrev CRT, men skulle sef hatt 24" LCD jeg da. Så en slik fra SUN, hadde veldig lyst til å stikke den under armen :) Tror eieren(dvs brukeren, eieren var ett større selskap) nevnte en prislapp på rundt 40k, den andre skjermen var en vanlig 21", selve arbeidssatasjonen hans var en SUN maskin til rundt 500k da den var ny....

Lenke til kommentar
Spilling, bruk LCD.. nesten ikke forskjell til CTR nå idag..

 

Men design+lcd=horribelt

?

 

Det synes jeg ble helt bakvendt.

Dette gjelder hvertfall 2D Design i en høy grad, det samme vil jeg si om 3D også

Tingen med LCD og design er at noen steder på skjermen er mørkere en andre,

noe som gjør det vansklig og se Farger, og veldig mørke ting, et eksempel er websiden jeg holder på og lage nå...

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...
Spilling, bruk LCD.. nesten ikke forskjell til CTR nå idag..

 

Men design+lcd=horribelt

?

 

Det synes jeg ble helt bakvendt.

Dette gjelder hvertfall 2D Design i en høy grad, det samme vil jeg si om 3D også

Tingen med LCD og design er at noen steder på skjermen er mørkere en andre,

noe som gjør det vansklig og se Farger, og veldig mørke ting, et eksempel er websiden jeg holder på og lage nå...

Bullshit!

 

Alle skjermer må kalibreres en gang i blant hvis man ønsker å jobbe professjonelt med 2D.

 

Eizo sin nye LCD-skjerm CG220 regnes vel for den råeste skjermen på markedet for grafikere. Prisen er nærmere 30000 inkl mva. (Unntaket er Barco, men den koster godt over 50000 for en 21" CRT. Men det har vel ikke du engang hørt om.)

Lenke til kommentar
3DLabs Wildcat av en Dyr sort

Maya 5 Unlimited

Ser du skal ha wildcar skjermkort... Hvorfor? forde det er det dyreste? Dette kortet er nok ikke så veldig bra når det gjelder spill da, men ser nå at maya 5 er et rimelig heftig 2d modelerings/grafikk program. Da er nok kanskje dette korte rimelig heftig ja. Tenkt disse korta var helt ville til autocad og lignende

Wildcard kortener er ikke de dyreste. Nvidia sine FX 40000 kort koster omtrent 60000. Altså 3 ganger så mye som 3D-labs sine.

 

 

PCen min på skolen nå er en HP:

P4 Xeon 2,8

512Mb registrert RAM

Nvidia Quadro4 980XGL skjermkort

SCSI 10000RPM disk

Alias Maya 6.1 Unlimited

Adobe PS, Ill, Acrobat, Premiere, Aftereffects.

 

 

Med den maskinen får jeg spilt Half Life 2 med alle innstillinger på minimum.

Hvorfor så lite RAM, fordi Maya ikke trenger mer siden jeg ikke kommer til å rendre for eksempel hår, pels, etc.

 

Dette fordi skjermkortet ikke er laget for spill, men for arbeid, rendring etc.

 

Vanlige PCer er laget for å støtte DirectX, mens arbeidsstasjoner er laget for å støtte OpenGL.

 

Derfor er arbeidsstasjoner håpløse når det kommer til spilling.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...